Foutmelding forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Woody
Contacteer:

Bericht door Woody » 21 apr 2003, 07:29

Cybertroy schreef:davforum.phpbb_forums
analyze error
Can't open file: 'phpbb_forums.MYD'. (errno: 144)

davforum.phpbb_sessions
analyze error
Can't open file: 'phpbb_sessions.MYD'. (errno: 144)

davforum.phpbb_users
analyze error
Can't open file: 'phpbb_users.MYD'. (errno: 144)

Volgens mij gaat er hier iets toch niet goed :(

Waarom wil het niet???.....Wat is er aan de hand??
Zulke foutmeldingen zijn helaas niet met een repair te verhelpen.
Elke tabel in je database is een bestand. Zo te zien mis je er een paar.
Je zou eens aan je provider kunnen vragen of hun een backup hebben waarop de bestanden nog terug te vinden zijn.
Mijn ervaring met providers is echter dat ze absoluut niet weten wat ze er mee aanmoeten...
Ben dus bang dat er niks anders op zit dan een verse start te maken, of iemand anders moet nog een oplossing weten ??

(Heb je nooit een backup gemaakt van je database eigenlijk ??)

Cybertroy

Bericht door Cybertroy » 21 apr 2003, 10:23

Ik heb het hele forum (compleet) gedownload voordat ik updaten naar 2.0.4 en maar elke week een backup van het forum (via admin panel).
Als ik dit terug ga zetten en de laatste backup van het forum er over heen zet, zal het dan weer draaien?? Want helemaal opnieuw gaan beginnen kan natuurlijk niet!!! Ik ben dan niet meer geloofwaardig en zeker geen betrouwbaar forum als het om de twee á drie maanden verrot gaat, ik zelf heb daar ook geen zin aan om elke dag met de vraag lopen of het forum het nog wel doet :(

Maar kan dan misschien iemand ook vertellen HOE dit is gebeurd, zodat dit niet meer kan gebeuren.

Spikey

Bericht door Spikey » 22 apr 2003, 16:00

Cybertroy schreef:davforum.phpbb_forums
analyze error
Can't open file: 'phpbb_forums.MYD'. (errno: 144)

davforum.phpbb_sessions
analyze error
Can't open file: 'phpbb_sessions.MYD'. (errno: 144)

davforum.phpbb_users
analyze error
Can't open file: 'phpbb_users.MYD'. (errno: 144)

Volgens mij gaat er hier iets toch niet goed :(

Hier nog wat info:
davforum.phpbb_forums repair error 28 when fixing table
davforum.phpbb_forums repair status Operation failed

davforum.phpbb_sessions repair error 28 when fixing table
davforum.phpbb_sessions repair status Operation failed

davforum.phpbb_users repair error 28 when fixing table
davforum.phpbb_users repair status Operation failed

Waarom wil het niet???.....Wat is er aan de hand??
Hier gaat zeker iets niet goed, ik kan je ook niet verder helpen, hiervoor moet je echt contact opnemen met je webhost en ze alle bovenstaande informatie geven.
Het zou kunnen zijn dat dit niet alleen je database betreft, maar ook hun server, dus wellicht weten zij iets meer.

Als ik dit terug ga zetten en de laatste backup van het forum er over heen zet, zal het dan weer draaien??
Als je de DB leegmaakt via phpMyAdmin dan kun je een backup proberen terug te plaatsen.
Ik zou echter eerst contact opnemen met je webhost en horen wat zij ervan vinden.

Ik heb het hele forum (compleet) gedownload voordat ik updaten naar 2.0.4
Hierbij heb je toch wel de DB-update uitgevoerd.

maar elke week een backup van het forum (via admin panel).
Doe dit in het vervolg maar via phpMyAdmin, is beter.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Cybertroy

Bericht door Cybertroy » 22 apr 2003, 23:34

Spikey Top dat je nog even hebt gereageerd :) Maar het forum doet het inmiddels gelukkig weer!! Ik zal even een stukje uit de mail citeren:
De server heeft een harde MYSQL-crash gehad, na een reparatie van een
drietal tabellen lijkt alles 't weer te doen ... Dus laat maar horen als
d'r nog wat niet in orde is, dan kijk ik d'r nog ff na.
Het is nu dus wel duidelijk waar het probleem zat :) niet bij het forum, maar dat weet is nog niet zo!! Ik heb wel gelezen dat er wel lekken zijn in het forum maar waar...... Wie zal het zeggen..??!!
Cybertroy, Spikey schreef:maar elke week een backup van het forum (via admin panel).

Doe dit in het vervolg maar via phpMyAdmin, is beter.
Nou dat weet ik nog niet zo eigenlijk, wan er was een namelijk een foutmelding in phpMyAdmin....
U gebruikt PHP 4.2.3, deze versie bevat een grote fout in de multi-byte strings (mbstring). Voor meer informatie zie PHP bug report 19404. Het wordt sterk afgeraden deze versie van PHP te gebruiken met phpMyAdmin.
Dus wacht even op een nieuwe versie die wel met mijn PHP overweg kan :)

Spikey

Bericht door Spikey » 23 apr 2003, 07:29

Nou gelukkig doet 'ie het weer en kun je weer verder opbouwen :thumb:

Cybertroy schreef:U gebruikt PHP 4.2.3, deze versie bevat een grote fout in de multi-byte strings (mbstring). Voor meer informatie zie PHP bug report 19404. Het wordt sterk afgeraden deze versie van PHP te gebruiken met phpMyAdmin.
Dit begrijp ik niet helemaal, ik neem aan dat zowel PHP als phpMyAdmin door je webhost zijn geinstalleerd, dan moeten zij toch ook zorg dragen voor een goede werking ervan en dus PHP downgraden of upgraden, de laatste stabiele versie (4.3.1) heeft geen problemen met phpMyAdmin, althans bij onze host niet :wink:

Of is het zo dat je zelf phpMyAdmin hebt geinstalleerd.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Cybertroy

Bericht door Cybertroy » 23 apr 2003, 22:32

Spikey schreef: Of is het zo dat je zelf phpMyAdmin hebt geinstalleerd.
MMmmm ik denk dat dit is gebeurd, dat het dus twee keer op de server staat. Heb nog wel gekeken maar kon niks vinden dus dacht.......
Maar goed dit verklaard de error.

Gesloten