gebruikersgroepen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
schnuglie
Contacteer:

gebruikersgroepen

Bericht door schnuglie » 07 mar 2003, 19:42

Ik ben net begonnen met het opzetten van een forum. Alles werkt, ik weet ook al redelijk hoe alles ingesteld moet worden en waar alles voor is, maar één ding begrijp ik nog niet:
waar zijn die gebruikersgroepen voor? wat kun je ermee? wie kan er lid van worden? moet de gebruiker zich daarvoor aanmelden, of moet de beheerder dat doen?
Kortom, wat moet je daar nu precies mee? Kan iemand me dat duidelijk maken?

Alvast bedankt, Schnuglie

Admiral Rob

Re: gebruikersgroepen

Bericht door Admiral Rob » 07 mar 2003, 20:23

schnuglie schreef:waar zijn die gebruikersgroepen voor?
de makkelijkheid en ze zijn ook handig
schnuglie schreef:wat kun je ermee?
Je kunt groepen maken zodat je duidelijk kunt maken aan andere mensen dat die personen 'speciaal' zijn.
Je kunt speciale forums maken waarin bijvoorbeeld alleen de personen van groep1 kunnen posten.
Je kunt ook bijvoorbeeld alle moderators in een groep zetten en een forum laten moderaten door een groep.
Je kunt er dus ook voor zorgen dat sommige delen van je forum bijvoorbeeld alleen voor meisjes zijn (voor de mensen in de groepp meisjes dan) .
schnuglie schreef:wie kan er lid van worden?
dat kun je beslissen
schnuglie schreef:moet de gebruiker zich daarvoor aanmelden, of moet de beheerder dat doen?
kan allebei, ligt eraan wat jij wilt
schnuglie schreef:Kortom, wat moet je daar nu precies mee? Kan iemand me dat duidelijk maken?
ik hoop dat dit duidelijk genoeg is :bier:

Gesloten