phpBB 2.0.4 released!!!!!!!!!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Spikey
Berichten: 1361
Lid geworden op: 21 dec 2002, 23:08

Bericht door Spikey » 19 jan 2003, 13:44

Als je de volledige versie wil installeren zul je volledig opnieuw moeten beginnen en de volledige installatie uitvoeren.

Niet alleen maar bestanden uploaden.

Je bent dan wel alles van het oude forum kwijt !!
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Gebruikersavatar
barben
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mei 2003, 13:17
Contacteer:

Bericht door barben » 19 jan 2003, 13:50

Nu zet ik het oude er trug op en doe daar de backup. Nu gaat bij mij http://www.phpbb.com niet, dus ik zal een andere keer de veranderde files uploaden.
greetzzzz,
Barben ==> admin @ http://www.internetfaq.tk

Glatze
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2003, 12:00

Bericht door Glatze » 26 jan 2003, 11:21

Best leuk updaten, maar niet als je 40 mods/tweaks hebt geinstalleerd :-(

Gebruikersavatar
DaMnNaTiOn
Berichten: 2555
Lid geworden op: 11 dec 2002, 18:29
Locatie: localhost
Contacteer:

Bericht door DaMnNaTiOn » 26 jan 2003, 18:12

Glatze schreef:Best leuk updaten, maar niet als je 40 mods/tweaks hebt geinstalleerd :-(
Ja wat moet je dan doen?

Spikey
Berichten: 1361
Lid geworden op: 21 dec 2002, 23:08

Bericht door Spikey » 26 jan 2003, 20:44

DaMnNaTiOn schreef:Ja wat moet je dan doen?

Ik denk dat er weinig anders op zit dan gewoon te updaten en maar zien wat er gebeurd...................... met alle risico's van dien.

of een schone installatie en de mods weer één voor één toevoegen.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

John
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 dec 2002, 16:50
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Bericht door John » 30 jan 2003, 02:23

Hoe kan ik mijn forum het beste updaten naar 2.0.4?????????


Upgraden denk ik maar hoe????????

Beetje een ruime uitleg zou makkelijk zijn!


dank u,

John

Admiral Rob

Bericht door Admiral Rob » 30 jan 2003, 15:26

Je kunt 2.0.4 hier downloaden, dan alles overschrijven (!bewaar wel de config.php!) en dan install/update_to_204.php runnen. Dan word alles vanzelf gedaan.
Je kunt ook "alleen" de veranderde bestanden downloaden en deze overschrijven. (maak in alle gevallen wel eerst een back-up, je weet maar nooit)

Maar als je veel mods hebt raad phpBB.com aan om een patch te downloaden van hun site. (maak wel eerst een back-up)

is dit niet duidelijk? http://www.phpbb.com/documents.php?mode ... #upgradeRC

John
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 dec 2002, 16:50
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Bericht door John » 30 jan 2003, 20:10

Raak ik mods kwijt???????

Zou er jammer zijn ik durf het niet :oops:

Admiral Rob

Bericht door Admiral Rob » 30 jan 2003, 20:14

Als je nu 2.0.3 hebt zou het wel zonde zijn. Je kunt altijd nog later upgraden, als bv 2.0.5 uit is.
Maar als het makkelijke mods zijn zou je kunnen overwegen om ze opnieuw te installeren. Er zitten in 2.0.3 wel een paar kleine bugjes.

John
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 dec 2002, 16:50
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Bericht door John » 04 feb 2003, 00:12

Ik heb gewoon het 2.0.3 verweiderd niet in mijn database maar wel in mijn /web en dan de 2.0.4 neer gegooit maar dat doet hij totaal niet :?

Admiral Rob

Bericht door Admiral Rob » 04 feb 2003, 16:34

Je moet wel de install/upgrade_to_2.0.4.php runnen

John
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 dec 2002, 16:50
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Bericht door John » 05 feb 2003, 11:07

Toen kreeg ik een lijst met allemaal fouten :roll:

Admiral Rob

Bericht door Admiral Rob » 05 feb 2003, 20:52

zoals?

Floyds

Bericht door Floyds » 11 feb 2003, 09:45

mm nu heb ik een board met allemaal mods, en weet zo langzamerhand niet eens meer welke..
Zijn die mods van 2.0.3 wel competable met 2.0.4 ??

En heeft iemand het al geprobeerd om de patch te draaien, ik zou echt niet weten hoe...??
Ben net een beetje begaan met phpmyadmin LOL

rloontie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2003, 09:15
Locatie: België/Gent
Contacteer:

Upgrade 2.0.3 naar 2.0.4

Bericht door rloontie » 28 feb 2003, 09:24

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier en gebruik reeds enkele maanden phpbb 2.0.3
Ik merk dat een upgrade naar 2.0.4 wenselijk is en vraag me in dit verband verschillende zaken af:
1. Is de upgrade beschikbaar in nederlandse versie?
2. Is een upgrade ècht noodzakelijk?
3. kan je een automatische upgrade doen? Ik heb namelijk verschillende mods draaien (mod post noticification, printable page, msn messenger, tell a friend, number of posts since last visit) en zie het niet zo zitten om alles opnieuw in te geven.
4. Zo ja (hopelijk!) HOE?

Gebruikersavatar
White Dust
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 feb 2003, 12:04

Bericht door White Dust » 28 feb 2003, 11:05

Voor diegenen die veel mods op hun oude phpBB install hebben en willen upgraden.

Ik zat ook met het probleem van veel mods op m'n php install, maaar ik heb inmiddels, vanaf phpBB2.0.0 m'n board steeds op de volgende manier up gegrade.

Laat me eerst even zeggen, als je van plan bent up te graden, back-up al de bestanden en de database. Zelf denk ik dat je de database het best uit phpMyAdmin (of een soort gelijk progje) kunt back uppen.

Vervolgens ga je kijken welke files er veranderd zijn sinds de phpBB install die je hebt.
Daarna kan het handig zijn om de volledige oude (on gemodde) phpBB te downloaden. Verwijder daarvan alle files die niet zijn veranderd (gewoon bij phpBB2.0.4 kijken welke files wel verander zijn en die bij de oude phpBB bestanden bewaren).
Vervolgens pak je je eigen forum, save hem op de HD en verwijder ook weer de bestanden die niet zijn veranderd.
Ga daarna het programmatje ExamDiff downloaden (klein freeware progje) en ga dat instaleren.

Nu begint het echte leuke werk, je pakt de bestanden van de orginele ongemodde oude phpBB en gaat ze stuk voor stuk vergelijken (met hulp van ExamDiff) men de bestanden zoals dezen bij je eigen, gemodde forum zijn. Mocht er verschil zijn tussen de ongemodde versie en de gemodde versie ga je de bveranderde bestanden van phpBB2.0.4 er bij pakken en gaat ze vergelijken met de oude gemodde bestanden en vervolgens kun je gewoon met notepad oid de bestanden veranderen. Dit kunnen flink wat veranderingen zijn, je moet niet staan kijken als er +50 veranderingen nodig zijn.

Nu kun je alle nieuwe bestanden weer uploaden en kun je de funcionaliteid gaan bekijken, het is goed mogelijk dat hij niet meer 100% werkt, in dat gefal kun je op de officiele phpBB support forums kijken in de desbetreffende draadje of er een fix voor is...

Het is een zenuuw slopend werk, dat weet, daar kan ik over mee praten ;) dus het is beter om er een paar dagen over te doen dan als je alles gelijk op stel en sprong goed wil ;)

rloontie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2003, 09:15
Locatie: België/Gent
Contacteer:

Bericht door rloontie » 28 feb 2003, 11:14

Ik was er al bang voor dat het zo omslachtig ging zijn :cry:
Ik zal er dus mijn tijd voor moeten nemen :oops:
Txh anyway!

superjoost
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2002, 21:01

Bericht door superjoost » 27 mar 2003, 17:27

To use this you will need command line access to a standard UNIX type patch application.

A number of patch files are provided to allow you to upgrade from previous stable releases. Select the correct patch, e.g. if your current version is 2.0.2 you need the phpBB-2.0.2_to_2.0.4.patch. Place the correct patch in the parent directory containing the phpBB 2 core files (i.e. index.php, viewforum.php, etc.). With this done you should run the following command: patch -p0 < [PATCH NAME] (where PATCH NAME is the relevant filename of the selected patch file). This should complete quickly, hopefully without any HUNK FAILED comments.

Waar kan ik die opdrachtprompt vinden ?

Ik heb dit niet: OpenSSH Secure Shell

is dat erg ?

Gesloten