Registratieproblemen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Larz

Registratieproblemen

Bericht door Larz » 22 nov 2003, 16:24

Hey,

Ik heb gisteravond m'n phpbb-forum "geïnstaleerd". Zover ik alles heb getest, werkt het allemaal perfect. Op twee dingen na... :(

:arrow: Als ik op registreren druk, krijg ik een scherm waarin de registratie voorwaarden staan. Als ik dan onder die tekst druk op "I stem toe met de voorwaarden en ben ouder dan 13 jaar" of "I stem toe met de voorwaarden en ben jonger dan 13 jaar" dan krijg ik een volgende pagina met "Sorry, maar deze gebruikersnaam is reeds in gebruik". Dat terwijl ik dan nog helemaal geen gebruikersnaam heb opgegeven.
Er verschijnt geen foutmelding ofzo, dus ik vermoed dat het gewoon een verkeerde link is o.i.d.
Misschien kan dat ook zo zijn omdat ik administrator ben, maar dat lijkt me vaag.

:arrow: De I in "I stem toe met de voorwaarden en ben ouder dan 13 jaar" of "I stem toe met de voorwaarden en ben jonger dan 13 jaar" is geen typfout van mij, maar staat er echt. Waar kan ik dit veranderen? Ergens in de map "lang_dutch"?

Voor als iemand het ook wil proberen of de broncode wil zien: http://lars123.50free.org/phpBB2/

(Ik heb vanmorgen ook geprobeerd een mod te installeren, maar dat lukte me niet, dus heb ik de back-up er weer op gezet, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.)

Larz
Laatst gewijzigd door Larz op 23 nov 2003, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

headout
Contacteer:

Re: Registratieprobleem

Bericht door headout » 22 nov 2003, 17:33

Larz schreef: :arrow: De I in "I stem toe met de voorwaarden en ben ouder dan 13 jaar" of "I stem toe met de voorwaarden en ben jonger dan 13 jaar" is geen typfout van mij, maar staat er echt. Waar kan ik dit veranderen? Ergens in de map "lang_dutch"?
Dat staat in het bestand lang_dutch/langmain.php . Kwestie van even zoeken op dat zinnetje.

De registratiefout: die zie ik ook, en ik ben geen admin op je forum :wink:
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!

Podium4

Bericht door Podium4 » 22 nov 2003, 18:05

Larz schreef:Hey,

Ik heb gisteravond m'n phpbb-forum "geïnstaleerd". Zover ik alles heb getest, werkt het allemaal perfect. Op twee dingen na... :(

:arrow: Als ik op registreren druk, krijg ik een scherm waarin de registratie voorwaarden staan. Als ik dan onder die tekst druk op "I stem toe met de voorwaarden en ben ouder dan 13 jaar" of "I stem toe met de voorwaarden en ben jonger dan 13 jaar" dan krijg ik een volgende pagina met "Sorry, maar deze gebruikersnaam is reeds in gebruik". Dat terwijl ik dan nog helemaal geen gebruikersnaam heb opgegeven.
Er verschijnt geen foutmelding ofzo, dus ik vermoed dat het gewoon een verkeerde link is o.i.d.
Misschien kan dat ook zo zijn omdat ik administrator ben, maar dat lijkt me vaag.
Je hebt waarschijnlijk anonymous verwijderd..... voer deze querie uit in je phpymadmin...:

Code: Selecteer alles

INSERT INTO phpbb_users (user_id, username, user_level, user_regdate, user_password, user_email, user_icq, user_website, user_occ, user_from, user_interests, user_sig, user_viewemail, user_style, user_aim, user_yim, user_msnm, user_posts, user_attachsig, user_allowsmile, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allow_pm, user_notify_pm, user_allow_viewonline, user_rank, user_avatar, user_lang, user_timezone, user_dateformat, user_actkey, user_newpasswd, user_notify, user_active) VALUES ( -1, 'Anonymous', 0, 0, '', '', '', '', '', '', '', '', 0, NULL, '', '', '', 0, 0, 1, 0, 1, 0, 1, 1, NULL, '', '', 0, '', '', '', 0, 0);
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Kaza
Contacteer:

Bericht door Kaza » 22 nov 2003, 18:06

Haal gelijk die andere fouten eruit

De beheerders en moderators en hack pogingen die het gevolg en opgeeft wordt alleen gebruikt voor het

Er stonden nog meer fouten maar die zie FF niet zo snel :D
Last edited by Kazango on Sat sep 23, 2004 6:35 am; edited 458 times in total

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 22 nov 2003, 22:44

podium4 schreef:

INSERT INTO phpbb_users (user_id, username, user_level, user_regdate, user_password, user_email, user_icq, user_website, user_occ, user_from, user_interests, user_sig, user_viewemail, user_style, user_aim, user_yim, user_msnm, user_posts, user_attachsig, user_allowsmile, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allow_pm, user_notify_pm, user_allow_viewonline, user_rank, user_avatar, user_lang, user_timezone, user_dateformat, user_actkey, user_newpasswd, user_notify, user_active) VALUES ( -1, 'Anonymous', 0, 0, '', '', '', '', '', '', '', '', 0, NULL, '', '', '', 0, 0, 1, 0, 1, 0, 1, 1, NULL, '', '', 0, '', '', '', 0, 0);
Deze is alleen zo als er GEEN mods zijn toegevoegd he ;) Anders kan het zijn dat je wat extra velden erbij krijgt! 8)
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 nov 2003, 01:23

Richard schreef:Anders kan het zijn dat je wat extra velden erbij krijgt! 8)
Nee, anders kunnen eventuele extra velden juist in de problemen komen omdat ze ontbreken in de rij van Anonymous. ;)

headout schreef:
Larz schreef: :arrow: De I in "I stem toe met de voorwaarden en ben ouder dan 13 jaar" of "I stem toe met de voorwaarden en ben jonger dan 13 jaar" is geen typfout van mij, maar staat er echt. Waar kan ik dit veranderen? Ergens in de map "lang_dutch"?
Dat staat in het bestand lang_dutch/langmain.php . Kwestie van even zoeken op dat zinnetje.
Regel 630: $lang['Reg_agreement'] om precies te zijn. :P

Larz

Bericht door Larz » 23 nov 2003, 11:39

podium4 schreef: Je hebt waarschijnlijk anonymous verwijderd..... voer deze querie uit in je phpymadmin...:

Waar moet ik dat doen? En hoe? (Sorry, maar ik ben dus een PHP- en SQL-n00b)

Podium4

Bericht door Podium4 » 23 nov 2003, 12:36

hopelijk heb je ergens een phpmyadmin... zoek daar je querie scherm op... staat vaak onderaan alle tabellen of in apart tabblad...
Plak dan die querie erin....
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Larz

Bericht door Larz » 23 nov 2003, 13:26

Hmm, of ik maak een foutje, of er zit een foutje in de code. Na het invoeren komt er namelijk dit:
Database lars123_forumdb wordt uitgevoerd op 50free.org
Fout

SQL-query :

INSERT INTO phpbb_users( user_id, username, user_level, user_regdate, user_password, user_email, user_icq, user_website, user_occ, user_from, user_interests, user_sig, user_viewemail, user_style, user_aim, user_yim, user_msnm, user_posts, user_attachsig, user_allowsmile, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allow_pm, user_notify_pm, user_allow_viewonline, user_rank, user_avatar, user_lang, user_timezone, user_dateformat, user_actkey, user_newpasswd, user_notify, user_active )
VALUES (

- 1, 'Anonymous', 0, 0, '', '', '', '', '', '', '', '', 0, NULL , '', '', '', 0, 0, 1, 0, 1, 0, 1, 1, NULL , '', '', 0, '', '', '', 0, 0
)

MySQL retourneerde:

#1062 - Duplicate entry '-1' for key 1
Maakt dit wat uit, want het aanmelden werkt nu wel...

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 nov 2003, 14:06

Heb je hem misschien twee keer uitgevoerd? Die SQL melding wil namelijk zeggen dat de rij -1 al bestaat, en het feit dat het registreren nu wel werkt geeft aan dat dit de oplossing was. :)

Larz

Nieuw probleem

Bericht door Larz » 23 nov 2003, 14:07

Helaas...
Je kunt nu dus wel naar het registratieformulier, maar als je dan op OK drukt, krijg je dit boven de normale layout te staan:
Warning: fsockopen(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No address associated with hostname in /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/smtp.php on line 109

Warning: fsockopen(): unable to connect to :25 in /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/smtp.php on line 109

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/smtp.php:109) in /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/page_header.php on line 470

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/smtp.php:109) in /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/page_header.php on line 476

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/smtp.php:109) in /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/page_header.php on line 477
Daaronder, in de layout van het forum, staat dan:
Algemene Fout

Could not connect to smtp host : 97 : Address family not supported by protocol

DEBUG MODE

Line : 111
File : /home/www/lars123.50free.org/phpBB2/includes/smtp.php
Als ik daarna rondkijk, is deze gebruiker wel geregistreerd (hij/zij staat in de gebruikerslijst en in het adminpaneel), maar deze kan zich niet inloggen:
Je hebt een foutieve of inactieve gebruikersnaam of een foutief wachtwoord opgegeven.
:arrow: Waar ligt dit aan? Hoe kan ik het verhelpen?

Larz

Bericht door Larz » 23 nov 2003, 19:44

Het is me al gelukt... De smtp-ondersteuning ofzo moest worden uitgeschakeld in het cofiguratie onderdeel van het adminpanel.

Bedankt voor jullie hulp!

Gesloten