johny schreef:hoe moet ik phpBB2 2.0.22 updaten naar phpBB2 2.0.23 heb webhosting van freehostia en heb Ftp op freehostia
en heb en Ftp programma en ik heb phpBB2 2.0.23 gedownload van deze site maar hoe moet ik updaten naar phpBB2 2.0.23 via me Ftp dat snap ik niet heb uiteg nodig
phpBB 2.0.22 naar 2.0.23 upgraden
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpBB 2.0.22 naar 2.0.23 upgraden
ik heb nu phpBB2 2.0.22 wil gaag naar phpBB2 2.0.23 doe me hosting is freehosting
Topic gesplitst
- Coen
Re: Forum problemen
Dat is een ander verhaal, open daar even een nieuw topic voor, wordt anders beetje een zooitje zo.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Re: Forum problemen
Lees voor het updaten van een phpBB 2.x forum onze Wiki pagina over updaten eens door! 

Dat kun jij zelf ook, gewoon ff lekker splitsen!Bee schreef:Dat is een ander verhaal, open daar even een nieuw topic voor, wordt anders beetje een zooitje zo.

Re: phpBB 2.0.22 naar 2.0.23 upgraden
hey gaat niet coen
Code wijzigingen lezen, zo hard is het niet hoor
Mocht het echt niet gaan kun je het service team aanspreken, of zij dat willen doen weet ik niet, anders kun je prikbord plakker doen 

Als je geen MODs hebt is dat gewoon niet nodig, dan kan je gewoon de changed files pakken.svenn schreef:Code wijzigingen lezen, zo hard is het niet hoorMocht het echt niet gaan kun je het service team aanspreken, of zij dat willen doen weet ik niet, anders kun je prikbord plakker doen
nou heb phpBB-2.0.23 geïnstalleerd op me forum met ftp zeg die dit dat forum moet installeeren maar snap niet kijk http://militaryaircraft.freehostia.com/ ... nstall.php kan iemand me alsjeblieft helpen
Je hebt een volledig verse installatie geuploaded? Dan heb je dus config.php overschreven
Ik hoop dat je je instellingen nog weet, want je zal een nieuwe moeten maken.

ja dat heb ik gedaan maar wat moet ik nou doen dan
ik snap niks van het instaleerden
ik snap niks van het instaleerden
Als je de database gegevens nog weet kun je de config.php generator gebruiken om een nieuwe config.php aan te maken voor phpbb2.
Groetjes Niek
Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.
snap het updaten niet mensen heb op site http://wiki.phpbb.nl/Updaten_%28phpBB2%29 maar snap ik ook niet kan iemand me het uitlegen Gr johny
Duidelijker dan in de wiki kan ik het niet uitleggen.
Je kunt altijd een verzoek doen aan het Support team.
Je kunt altijd een verzoek doen aan het Support team.
Groetjes Niek
Kom kom, gooi de handdoek niet zo gauw in de ring. Wát snap je niet precies? Heb je alle gegevens paraat die nodig zijn voor een installatie? De mySQL gegevens?
ik denk dat je op install.php of upgrade.php moet dubbelklikken.
Dubbelklikken
Het is geen Windows hoor 
Bestand heet bij 2.0.x trouwens update_to_latest.php

Bestand heet bij 2.0.x trouwens update_to_latest.php
Hoi,
Jammer dat de uitkomst of afloop van de topicopener niet meer is vermeld,
weet dus niet of het is gelukt.
Ik ben namelijk op dit moment mijn forum aan het update van 2.0.22 naar 2.0.23
Op deze pagina wordt verwezen naar een
text-bestand, maar ik kan er niet zo goed uit opmaken welk tekstbestand ermee wordt bedoeld.
In de map "install" staan bij mij een 4-tal bestanden: index.htm + install.php + update_to_latest.php +
upgrade.php.
Kan iemand mij vertellen welk tekstbestand ik moet openen om dit uit te voeren:
"Daarna ga je de code-wijzigingen toepassen; je zult de instructies op moeten volgen, die in het text-bestand staan uitgelegd".
En welke bestanden worden hier bedoeld:
"Als dit is gelukt, upload je alle bestanden naar je forum. En is je forum helemaal bijgewerkt".
Ik hoop dat iemand mij snel een antwoord kan geven want ik weet nu niet wat te doen.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Archana
Jammer dat de uitkomst of afloop van de topicopener niet meer is vermeld,
weet dus niet of het is gelukt.
Ik ben namelijk op dit moment mijn forum aan het update van 2.0.22 naar 2.0.23
Op deze pagina wordt verwezen naar een
text-bestand, maar ik kan er niet zo goed uit opmaken welk tekstbestand ermee wordt bedoeld.
In de map "install" staan bij mij een 4-tal bestanden: index.htm + install.php + update_to_latest.php +
upgrade.php.
Kan iemand mij vertellen welk tekstbestand ik moet openen om dit uit te voeren:
"Daarna ga je de code-wijzigingen toepassen; je zult de instructies op moeten volgen, die in het text-bestand staan uitgelegd".
En welke bestanden worden hier bedoeld:
"Als dit is gelukt, upload je alle bestanden naar je forum. En is je forum helemaal bijgewerkt".
Ik hoop dat iemand mij snel een antwoord kan geven want ik weet nu niet wat te doen.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Archana
Als je de codewijzigingen hebt gedownload, heb je een map "install" en een txt bestand(deze staat dus niet in de map "install").
Als je de stappen aandachtig leest, is het niet moeilijk.
- je upload de map install
- je browsed naar siteurl/install/update_to_latest.php
- je opent het txt bestand (dat dus niet in de map "install" zit).
- hierin staat welke bestanden je moet downloaden en bewerken. Als dit gebeurd is, upload je de bestanden en ben je klaar.
Als je de stappen aandachtig leest, is het niet moeilijk.
- je upload de map install
- je browsed naar siteurl/install/update_to_latest.php
- je opent het txt bestand (dat dus niet in de map "install" zit).
- hierin staat welke bestanden je moet downloaden en bewerken. Als dit gebeurd is, upload je de bestanden en ben je klaar.