spam accounts verwijderen via query -> kan dat?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

spam accounts verwijderen via query -> kan dat?
Ik heb nog een oude 2.0.21 phpbb versie en heb nu ineens last van honderden spam accounts. Ik wil ze graag via phpmyadmin uit database verwijderen. Nu is mijn vraag, voor de zekerheid: klopt het dat als ze niets gepost hebben ik alleen bij tabel phpbb_users hoeft te zijn? Daarmee kan ik namelijk veel makkelijker en sneller verwijderen dan via phpbb admin account voor account, maar weet niet zeker of er ook data in andere tabellen is. De gebruikers staan trouwens nog op inactief.
Ik ga overigens zsm overstappen op versie 3, wil nog mooie lay-out creeeren, vandaar dat ik nu alleen een tijdelijke oplossing neem.
Alvast bedankt.
Ik ga overigens zsm overstappen op versie 3, wil nog mooie lay-out creeeren, vandaar dat ik nu alleen een tijdelijke oplossing neem.
Alvast bedankt.
Re: spam accounts verwijderen via query -> kan dat?
volgens mij kun je beter eerst overstappen naar phpbb3, je kunt dan in het beheerderspaneel ze gemakelijk verwijderen 

Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
Dat klopt ja, heb al 3.0 op server gezet om te kijken of alles werkt en daar kan het ontzettend makkelijk. Heel fijn ook dat hij zelf de database kan converteren, dat het installeren zo makkelijk gaat. Maar ik wil eerst een mooie, eigen lay-out en ben bang dat dat niet binnen paar dagen gaat lukken.....vandaar deze vraag....ga zelf er vanuit dat het kan, aangezien er niets gepost of gepb-ed kan zijn, maar wil toch even zeker maken, voordat ik de database vernaggel.
- Jan
- Contacteer:
Ik raad je aan om het via Admin Toolkit te doen. Hiermee ben je zeker dat je niets verknoeit 
Succes!

Succes!
Bedankt voor de tip maar dat doe ik liever niet, aangezien ik het dan moet installeren en over 1 a 2 weken toch al overstap naar nieuwe forumversie.
Ik kan zelf heel makkelijk via queries rijen verwijderen, heb ervaring met mysql en phpmyadmin. Ik wil alleen zeker maken of niet-geactiveerde gebruikers alleen voorkomen in phpbb_users, voor het geval er ook in andere tabellen data is wat dan ook verwijderd moet worden.
Alvast hartelijk dank. Heb nu nl al paar honderd spam accounts en vind het beetje slordig dat 2 weken zo te laten.
Ik kan zelf heel makkelijk via queries rijen verwijderen, heb ervaring met mysql en phpmyadmin. Ik wil alleen zeker maken of niet-geactiveerde gebruikers alleen voorkomen in phpbb_users, voor het geval er ook in andere tabellen data is wat dan ook verwijderd moet worden.
Alvast hartelijk dank. Heb nu nl al paar honderd spam accounts en vind het beetje slordig dat 2 weken zo te laten.
Je kunt het zeker wel met queries doen, maar dan moet je wel weten wat je doet en ook een back-up maken zonodig.
Ik kan queries maken, ik kan backups maken, mijn enige vraag is: als iemand heeft aangemeld en account nog niet actief is, klopt het dat er dan alleen gegevens in phpbb_uers staan?
- Jan
- Contacteer:
Ja, klopt
Dit is incorrect, zie mijn reply beneden
- Ramon Fincken
Ik heb gisterochtend even zelf zitten kijken naar database en zag het toen ook in tabel phpbb_user_group voorkomen. Misschien denken jullie: waarom vraag je iets als je het zelf kan uitzoeken. Ik dacht alleen dat hier iemand het wel al zou weten en was bang dat ik zelf wat over het hoofd zou kunnen zien waardoor het forum vervolgens nogal verpest wordt, vandaar deze topic.
- Jan
- Contacteer:
Zoals de tabelnaam al zegt "User Group".
Deze gaat dus over de gebruikersgroepen. Zolang die spamaccounts niet in een usergroep zitten moet je je hier geen zorgen over maken
Deze gaat dus over de gebruikersgroepen. Zolang die spamaccounts niet in een usergroep zitten moet je je hier geen zorgen over maken

- Ramon Fincken
- Contacteer:
@jan: je antwoord is niet correct en ik raad je aan eens in de code te duiken ! er is meer dan 1 tabel betrokken bij een nieuwe gebruiker
euh sandra,
neem van me aan : ga niet zelf in de database zitten als het echt niet nodig is, of als je niet weet wat je aan het doen bent. Verwijderen van anonieme gebruiker al helemaal niet doen via de database !
je geeft zelf aan dat je queries en backups kan maken, erg mooi, maar de vraag die je stelt welke tabellen je moet wezen zegt voor mij al genoeg. Ik ga je dus ook wijzen op de volgende oplossing:
Naast de toolkit zijn er nog 2 superhandige admin mods die het werk grondig en zonder forumfouten doen.
Zie TOOLS hier op deze link: http://www.phpbbinstallers.net/board/viewtopic.php?t=28
en daarnaast is een upgrade van je forum + installatie van een goede antispam mod altijd raadzaam.
euh sandra,
neem van me aan : ga niet zelf in de database zitten als het echt niet nodig is, of als je niet weet wat je aan het doen bent. Verwijderen van anonieme gebruiker al helemaal niet doen via de database !
je geeft zelf aan dat je queries en backups kan maken, erg mooi, maar de vraag die je stelt welke tabellen je moet wezen zegt voor mij al genoeg. Ik ga je dus ook wijzen op de volgende oplossing:
Naast de toolkit zijn er nog 2 superhandige admin mods die het werk grondig en zonder forumfouten doen.
Zie TOOLS hier op deze link: http://www.phpbbinstallers.net/board/viewtopic.php?t=28
en daarnaast is een upgrade van je forum + installatie van een goede antispam mod altijd raadzaam.
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
Bedankt voor je tip. Je hebt gelijk....moet zeggen dat ik op zich wel zelf uit kon zoeken bij welke tabellen je moet zijn enzo, dacht alleen hier even zeker te maken, dat er vast wel meer mensen zijn die op zo 'n manier wat willen verwijderen....maar ik doe het maar niet, als je even niet oplet en 'n fout maakt verpest je het wel....
Ik ben druk bezig met lay-out voor nieuwe forumversie, dat zal wel binnen 1 week klaar zijn en dan stap ik over naar phpbb3, heerlijk hoe makkelijk je daar gebruikers kan verwijderen die niet geactiveerd zijn!
Zal anders kijken of de mod makkelijk toegevoegd kan worden, zodat ik de komende week het forum toch nog beetje schoon kan houden...
iig bedankt voor je bericht!
Ik ben druk bezig met lay-out voor nieuwe forumversie, dat zal wel binnen 1 week klaar zijn en dan stap ik over naar phpbb3, heerlijk hoe makkelijk je daar gebruikers kan verwijderen die niet geactiveerd zijn!
Zal anders kijken of de mod makkelijk toegevoegd kan worden, zodat ik de komende week het forum toch nog beetje schoon kan houden...
iig bedankt voor je bericht!
- Ramon Fincken
- Contacteer:
de tools die ik je aangeef installeer ik standaard op ieder forum ( en dat zijn er heel wat
)
uiteraard ga ik reclame maken voor mijn eigen mod phpbbantispam ( zie signature ) ..

uiteraard ga ik reclame maken voor mijn eigen mod phpbbantispam ( zie signature ) ..
Voor het geval iemand ooit met hetzelfde probleem via zoekfunctie deze topic vindt: ik heb het nu opgelost door http://www.phpbbhacks.com/download/1866 te installeren.
Het kost maar paar minuten, is heel makkelijk en kan daarna via 2 klikken op de knop alle inactieve accounts verwijderen. Had ongeveer 600 dus ben blij dat ik het niet 1 voor 1 hoefde te doen. 
Ik weet dat er ook betere scripts zijn, bv om te zorgen dat de spam robots niet kunnen aanmelden, maar aangezien ik binnen 1 week ga overstappen op de nieuwe versie sla ik dat nu over.
iig iedereen bedankt voor de tips.

Ik weet dat er ook betere scripts zijn, bv om te zorgen dat de spam robots niet kunnen aanmelden, maar aangezien ik binnen 1 week ga overstappen op de nieuwe versie sla ik dat nu over.
iig iedereen bedankt voor de tips.
- Ramon Fincken
- Contacteer:
dat is inderdaad een goede mod, maar hij delete ook ( let dus op ) admins en mods wanneer die geen POSTS hebben ..