Upgrade 2.01 to 2.06

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
James

Upgrade 2.01 to 2.06

Bericht door James » 01 nov 2003, 12:18

ik ben een komplete newbie wat dit betreft. Heb sinds enkele dagen een forumpje opegesteld. Blijkbaar (dat zag ik maar achteraf) heb ik een oude versie geinstalleerd. Nu heb ik de files gedownd om up te graden naar 2.06. Ik heb al mening leesbestand onder ogen gekregen, maar nogmaals, ik ben een dommerik wat dit betreft? Kan er iemand me aub een klein beetke begrijpbare uitleg geven a la NEWBIE :roll:

Ik heb al wat gelezen (wat veel) maar tot hier toe lukte er niks. En er staan ook al postings e.d. dus de boel herinstalleren en deleten lukt ook niet...

hopelijk zit er hier een reddende engel ? :?:

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 01 nov 2003, 12:56

Er zitten er hier veel :wink: .

Wel wat je kan doen is:

Je gaat naar je adminpaneel. Gaat naar Backup database. Daar neem je een volledige backup in een niet Gzip gecomprimeerd bestand. Dan duw je op start de backup. Dan download je dat filetje phpbb_db_backup.sql.

Als je het bovenste gedaan hebt neem je een backup van je template(s) die je gebruik. Vergeet eventueel niet een backup van het forum te nemen indien er iets zou fout gaan! Voor MOD's is er vrijwel geen oplossing indien die er zijn dus daar weet ik geen raad op. Als je dit gedaan hebt verwijder je je forum. Dan download je de nieuwste versie (2.06) op http://www.phpbb.com. Als je dit gedaan hebt installeer je je forum terug.

Als alles perfect geïnstalleerd is upload je terug je skins. Daarna ga je naar het adminpaneel. Dan klik je op Herstel database. Dan klik je op de browse knop en zoek je naar het bestandje dat je gedownload hebt bij Backup database (phpbb_db_backup.sql).

Als dit alles gelukt is zou je forum up-to-date zijn en zou je al je gegevens nog moeten hebben.

Khoop dat dit werkt ;)

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 01 nov 2003, 15:15

Werkt niet.
In je database is nog steeds versie 2.0.1 ..
Pak de update op http://www.phpbb.com van 2.01 naar 2.02 en daarna 2.02 naar 2.04 en dan weer 2.04 naar 2.06..
[+] Isento at DeviantArt

James

Bericht door James » 01 nov 2003, 15:29

Dus met die installatiebestanden die ik gedownload heb van 2.01 naar 2.06 ben ik niets? :roll: :?:

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 01 nov 2003, 17:11

Ohhh je hebt de bestanden..
Wist niet dat er een update van 01 naar 06 was..
Meestal is het met de bestanden gewoon uploaden, upgrade.php uitvoeren en klaar..
[+] Isento at DeviantArt

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 01 nov 2003, 17:18

Srry dat is een veel beter manier :wink: .

James

Bericht door James » 02 nov 2003, 10:37

Niet dus... alles geupload... Opgestart, en onmiddellijk melding dat ik moet zien dat /INSTALL en /CONTRIB directories weg zijn. Doe ik dat, dan start men forum gewoon op maar wel onder versie 2.01

*zucht*

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 02 nov 2003, 11:09

James schreef:Niet dus... alles geupload... Opgestart, en onmiddellijk melding dat ik moet zien dat /INSTALL en /CONTRIB directories weg zijn. Doe ik dat, dan start men forum gewoon op maar wel onder versie 2.01

*zucht*
Je moet ook niet gewoon naar je forum gaan, maar naar <adres>/install/update_to_206.php. Dan gaat het wel goed.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

kieke
Contacteer:

Bericht door kieke » 02 nov 2003, 12:10

je hebt gelijk florisD
Wil je een zakcentje bijverdienen, klik op onderstaande url en meld je aan.. http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=kieke1

James

Bericht door James » 02 nov 2003, 13:15

Er werd telkens een directory NIET gecopieerdn raar...

Dat is achter de rug maar nu heb ik natuuuuurlijk (hoe kan het ook anders) een ander probleem... Als ik soms een post doe krijg volgende melding :

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webadmin-nl@lycos-europe.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

wat mag dat nu weer wezen?

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 02 nov 2003, 13:17

Dat noemen ze ''Lycos, je slechtste vriend op internet'' ..
Gewoon een normale fout van Lycos, krijgt iedereen wel eens..
[+] Isento at DeviantArt

James

Bericht door James » 02 nov 2003, 13:22

Haha, dat heb ik nog al horen zeggen.

In ieder geval, allemaal bedankt voor jullie hulp, jullie zijn schatten :P
En als ik nog eens problemen heb, ... ja dan zien jullie mij hier terug zenne 8)

Ibot

Bericht door Ibot » 07 nov 2003, 22:09

Maare, James, waar heb je de upgrade van 2.01 naar 2.06 vandaan? die kan ik nie vinden!

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 07 nov 2003, 23:55

Mail ik je wel ffkes ibot ;) (kon je ook ffkes op msn aan me vragen ;))
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

w0lfie.be
Contacteer:

Re: Upgrade 2.01 to 2.06

Bericht door w0lfie.be » 07 nov 2003, 23:59

James schreef:ik ben een komplete newbie wat dit betreft
James schreef:ik ben een dommerik wat dit betreft
James schreef:begrijpbare uitleg geven a la NEWBIE
Hey hey hey!!! Waarom jezelf zo afbreken? Dit is nergens voor nodig. Je bent belange niet dom en newbie zijn we allemaal geweest. Je moet er eens mee beginnen, net als wij, en ooit waren wij ook newbies. Wacht maar, als je blijft door doen met je project zal er een dag komen dat jij newbies ter hulp kunt schieten!!
Beetje zelf vertrouwen dus hé makker! :wink:

James

Bericht door James » 08 nov 2003, 18:22

Thx Wolfie :lol:

Maar toch, ons forum is naar de knoppen aan het gaan. Users blijven weg door de error. Internal Server error bij het posten. Komaan, je gaat me nu toch niet zeggen dat er niets aan te doen is? Moet ik daar echt bij Lycos van zijn?

We hebben een testforum opgesteld en daar is er geen probleem !?

Dus wat had ik in gedacht??? Ni veel :roll:

Nee, ik dacht bij mezelf, ik ga het oude forum gewoon deleten, en ik installeer een gans nieuw. Zelfde versie , zelfde plaats. MAAAAR ->

Ten eerste, is versie 2.06 wel een goeie??? Ik hoop het want men database is 2.06. De problemen zijn wel begonnen na de updaten dus hier stel ik men vragen al bij.

Is er geen manier om men forum terug te installeren zonder verlies van gegevens. Dus de database terug inplanten.

Volgens sommigen hier was het gewoon via het administratorpanel. Heb ik geprobeerd. ging niet ! Hij zei dat alles goed was, heeft het zogezegd geladen, maar er was NIKS, noppes, nihil, rien de knots veranderd.

Dan kreeg ik me daar ook nog een antwoord dat het via phpmuadm van lycos moest. Ik dus heel die reutemeteut gedaan. Wat denk je? Niks :? Hij download het bestand naar men pc, maar als ik het wil uploaden duurt het inderdaad even, maar dan een witte pagina. Dus niet G-Zipped of zoiets.

(kunnen jullie nog volgen?)

Dus nu, vooralleer ik men andere 20 vragen ga stellen en oplossen zou ik graag van iemand weten hoe ik een nieuw forum kan installeren met dezelfde gegevens. Desnoods manueel. Ik snap voor de rest niks van php. Allé ... :oops: 8) :( :lol:

Dus moest er iemand zijn... alle hulp is meer dan welkom !

We zouden het echt graag in orde krijgen, en wel zo vlug als mogelijk want we lijden user-verlies. Als het zo doorgaat zal het in de miljoenen lopen, haha. Nee dat latste is niet waar.

Dus stel ik me ook de vraag, moesten we naar een betalende provider gaan, hoe krijg ik dan men gegevens in fodsnaam overgezet.

Maar het allerbelangrijkste nu, is hoe krijg ik een nieuw forum geinstalleerd met dezelfde gegevens. Of welke gegevens moet ik appart houden bij het verwijderen van het oude zonder gegevensverlies.

ps- de versie is 2.06

Alvast bedankt, vooral voor het lezen van deze epistel :shock:

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 08 nov 2003, 23:36

Dan zou je de notify optie uit de forum moeten verwijderen. Zodat iemand niet na een post een mailtje krijgt. Daarmee slaat ie vast op de server. (athans bij lycos.) probeer maar ns ;)
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 09 nov 2003, 09:08

Voor het installeren check je FlorisD z'n sig :wink:

James

Bericht door James » 09 nov 2003, 09:41

Richard schreef:Dan zou je de notify optie uit de forum moeten verwijderen. Zodat iemand niet na een post een mailtje krijgt. Daarmee slaat ie vast op de server. (athans bij lycos.) probeer maar ns ;)
Misschien?

Maar euh, geldt dat ook als mijn notify af staat en die van iemand anders wel?

EN... hoe zet je dat voor iedereen af?

Gesloten