Error tijdens terugzetten van backup op nieuwe host

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Zapp505

Error tijdens terugzetten van backup op nieuwe host

Bericht door Zapp505 » 07 feb 2008, 17:39

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden op een gratis host een phpbb2 forum gemaakt zodat m'n familie makkelijk kan communiceren. Dat werkte een tijdje prima, maar toen begon het fouten te vertonen en viel het de hele tijd uit. Toen heb ik via het Beheerderspaneel een SQL backup gemaakt en betaalde website aangevraagd bij xenat.com. Bij de nieuwe host heb ik weer phpbb2 geïnstalleerd en de stijlen en mods enzo precies hetzelfde gemaakt zoals op de oude host. Toen ik vervolgens de backup terug probeerde te zetten kreeg ik de volgende error:

Code: Selecteer alles

Algemene fout
Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '

Line : 980
File : admin_db_utilities.php
Dus ik dacht, misschien ben ik een mod vergeten, dus heb ik de admin_db_utiliteis.php van de oude site naar de nieuwe geupload, maar nog steeds dezelfde error.
Weet iemand wat ik kan doen zodat ik de backup goed en compleet terug kan zetten? De mods en instellingen interesseren me niet zo veel. Het gaat me vooral om de posts, zou erg zijn als die allemaal weg waren.

Alvast bedankt,

Zapp505

BetaDevil

Re: Error tijdens terugzetten van backup op nieuwe host

Bericht door BetaDevil » 07 feb 2008, 17:45

Probeer het eens opnieuw door middel van dit artikel:
[wiki]Forum verhuizen (phpBB2)[/wiki]

Waarschijnlijk krijg je dan geen errors na afronding ;).

Zapp505

Bericht door Zapp505 » 07 feb 2008, 17:50

Dankjewel, ik ga het proberen!

Zapp505

Bericht door Zapp505 » 07 feb 2008, 18:17

Ik heb dat artikel gevolgd en ik krijg een error op het moment dat ik de SQL database wil gaan importeren via phpMyAdmin.
Het eerste plaatje hieronder zijn wat dingen die je kan instellen over hoe je de .sql wilt importeren, met deze instellingen heb ik dat gedaan, misschien kloppen deze niet helemaal:

http://img263.imageshack.us/img263/2448 ... ortra8.jpg

Als ik dan dus op START klik, duurt het eventjes en dan krijg ik de volgende foutmelding. (Deze krijg ik ook als ik die query verwijder uit m'n .sql bestand. Dan krijg ik gewoon een error op de volgende phpbb_search_wordlist table)

http://img206.imageshack.us/img206/3908 ... rorcr5.jpg

Wat kan ik aan deze foutmelding doen?

Alvast bedankt,

Zapp505

Zapp505

Bericht door Zapp505 » 08 feb 2008, 16:14

Ik heb het antwoord gevonden.

Ik heb via kladblok alle 'INSERT INTO' vervangen door 'REPLACE INTO'.
Toen importeerde ie perfect!

Gesloten