Gratis forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
simoneannemone

Gratis forum

Bericht door simoneannemone » 04 feb 2008, 18:50

nvt

..
Begin januari een gratis forum aangemaakt met als doel allerlei informatie bij elkaar te zetten.
Tot mijn grote verbazing loopt het forum heel erg goed en hebben we al veel gebruikers en berichten.

Maar nu komen er toch een aantal vragen naar boven. Ik ben echt een leek op dit gebied ik weet hoe ik het forum moet bewerken en aanpassen maar de achtergronden hiervan ken ik niet.

Als ik hier dan alles door lees dan begint het wel een beetje te duizelen en begin ik steeds meer te twijfelen of het allemaal wel goed gaat.
Ik heb bijvoorbeeld geen idee waar dit gehost wordt. Worden er back-ups gemaakt? Is het niet beter om toch over te schakelen naar een betaalde host?
Hoeveel berichten/gebruikers mag je hebben (of te wel hoeveel verbruik)?

Zoals jullie zien ben ik helemaal zoekende naar informatie en advies voor wat te doen.
Dus graag advies of een link naar meer informatie hierover.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Saskia
Die niet eens weet of ze op de juiste plaats haar vraag zet!

BetaDevil

Re: Gratis forum

Bericht door BetaDevil » 04 feb 2008, 18:54

Bij YourBB kun je een ongelimiteerd aantal berichten en gebruikers hebben, of je moet het echt te veel maken. Er worden wel back-ups gemaakt (denk ik) maar die worden niet vrijgesteld voor de fora zelf. Als je overstapt naar een andere host moet je die keus snel maken voor dat een forum snel groot wordt omdat je alle berichten kwijtraakt.

simoneannemone

Bericht door simoneannemone » 04 feb 2008, 19:54

Dank je wel voor je snelle reactie.
Dus als ik over stap naar een (betaalde) host dan kan ik de berichten niet meenemen?

Saskia

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 04 feb 2008, 20:01

Normaal gesproken kan dit wel, maar omdat jij bij een forumhost (yourBB) zit is dit niet mogelijk.
Zij geven namelijk niet hun database weg.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

simoneannemone

Bericht door simoneannemone » 05 feb 2008, 13:35

Oeps, dan wordt het tijd dat ik iets ga regelen denk ik. Het forum gaat zo hard.

Bedankt voor je reactie.

Saskia

Gesloten