problemen na upgrade naar PHP 5

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
xania

problemen na upgrade naar PHP 5

Bericht door xania » 29 jan 2008, 22:22

• www.talentz.nl/forum http://
    eventuele modificaties: P.C.P.
    Wanneer ontstond het probleem? na een upgrade van php 4 naar php 5
    phpBB versie: phpBB 2.0.21

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee, alleen upgrade van php 4 naar php 5
    Wat is het probleem?
Het probleem is dat mijn hosting maatschappij php heeft up-gegrade naar versie 5 (geloof ik) en dat door die upgrade we niet meer in de inbox/outbox, sendbox kunnen en dus geen pm's meer kunnen versturen en lezen en daarnaast kunnen we de profielen ook niet meer zien en de gebruikerslijst ook niet meer.

Al deze dingen vallen onder een speciale modification P.C.P genaamd geloof ik. Hiermee voeg je een uitgebreider profiel toe welke meer extra's geeft zoals een friends (buddy's) en negeer lijst en een uitgebreiderde profiel weergave.
Nu is het probleem inmiddels verholpen omdat het forum tijdelijk is terug gezet naar de oude php versie.
Maar over enkele maanden moet het forum dus ook gewoon mee kunnen draaien op de nieuwe php versie.

Dus eigenlijk werkt die mod niet goed met de nieuwe PHP versie. Hoe kan ik dit oplossen of weet iemand een vervanging voor die specifieke mod die wel goed werkt met de nieuwste PHP versie?

Fridge
Contacteer:

Re: problemen na upgrade naar PHP 5

Bericht door Fridge » 30 jan 2008, 10:23

Je hebt 2 keuzes, de mod verwijderen of upgraden naar phpBB3. Een aantal mods werken gewoon niet met php5 en volgens mij word officieel ook phpBB2 niet ondersteund i.c.m. php5 (als ik me niet vergis)

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 30 jan 2008, 13:05

Officieel wordt het niet ondersteunt maar zonder modificaties werkt het wel gewoon. PCP is al een verouderde modificatie en niet zo'n kleine ook dus die zal je moeten aanpassen.

xania

Bericht door xania » 30 jan 2008, 16:06

dan kan ik hem het beste gewoon verwijderen.

Upgraden naar 3 gaat helaas niet want het forum maakt gebruik van vrij veel mods, zoals o.a cash mod, shop mod, quiz, upload pic etc.
En deze worden wel erg veel gebruikt en het forum kan niet zonder de cashmod en shop ivm RPG en als ik ga upograden ben ik die allemaal kwijt.
Zover ik heb kunnen zien had ik toen ik op PHP 5 draaide met die mods verder ook geen problemen.
Het was puur de PCP die raar deed, de rest werkte gewoon.
IK ga de PCP er gewoon vanaf gooien, eigenlijk doen we daar toch niet echt actief iets mee volgens mij.
Hoe kan ik die het makkelijkst verwijderen.

En PHPbb 3: Die mods die ik op mijn forum heb, zijn die er ook voor 3, de shop en de cash (moet met meerdere currencies zijn) ??

Als ik een forum met veel mods upgrade naar 3 ben ik mijn mods kwijt, maar voor de rest werkt het forum dan wel normaal en neem ik alle gebruikers en content mee en die mods zijn gewoon weg dus ik krijg dan niet te maken met allerlei spaghetti codes in mijn forum? En hoe zit het met het forum design en de banner want die heb ik zelf gemaakt, blijft hij die skin dan wel gewoon houden?

(sorry ben zelf designer, geen code babe, dus heb er niet heel veel verstand van)

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 30 jan 2008, 17:05

xania schreef:IK ga de PCP er gewoon vanaf gooien, eigenlijk doen we daar toch niet echt actief iets mee volgens mij.
Hoe kan ik die het makkelijkst verwijderen.
Door de toegevoegde code weer te verwijderen of een eventuele backup van de veranderde files terug te zetten.
xania schreef:En PHPbb 3: Die mods die ik op mijn forum heb, zijn die er ook voor 3, de shop en de cash (moet met meerdere currencies zijn) ??
Volgens mij zijn ze er wel maar in beta of rc fase, kijk ervoor even op phpbb.com
xania schreef:Als ik een forum met veel mods upgrade naar 3 ben ik mijn mods kwijt, maar voor de rest werkt het forum dan wel normaal en neem ik alle gebruikers en content mee en die mods zijn gewoon weg dus ik krijg dan niet te maken met allerlei spaghetti codes in mijn forum? En hoe zit het met het forum design en de banner want die heb ik zelf gemaakt, blijft hij die skin dan wel gewoon houden?

(sorry ben zelf designer, geen code babe, dus heb er niet heel veel verstand van)
De meeste mods ben je idd kwijt, er zijn een klein aantal die worden ondersteund tijdens een upgrade zoals de birthday en attachment mod maar grootste gedeelte dus niet. Als er verwijzingen in de berichten staat naar een mod of afwijkende (extra toegevoegde) bbcodes zijn gebruikt zal je dat in diezelfde berichten terug zien als platte tekst. Je huidige template en banner zullen ook niet worden mee geconverteerd, hiervoor moet je weer op zoek naar een nieuwe template en daarin zelf je banner weer toevoegen e.d.

Gesloten