SQL Error : 1054

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Monkey07

SQL Error : 1054

Bericht door Monkey07 » 01 jan 2008, 19:19

• Adres van je forum: http://www.isoscene.org
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?Na het terugzetten v/d backup
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    Wat is het probleem?
SQL Error : 1054 Unknown column 't.k_id' in 'on clause'

..
Hallo,

Na een aantal dagen te hebben problemen opgelost te hebben, is er momenteel nog een vervelend probleem overgebleven, waarbij ik graag hulp zou kunnen gebruiken.

Ik krijg namelijk steeds de volgende fout melding,
Could not obtain search results

DEBUG MODE

SQL Error : 1054 Unknown column 't.k_id' in 'on clause'

SELECT u.user_group_id, u.user_session_time, pt.post_text,k.kategorie, pt.bbcode_uid, pt.post_subject, p.*, f.forum_id, f.forum_name, t.*, u.username, u.user_id, u.user_sig, u.user_sig_bbcode_uid FROM phpbb_forums f, phpbb_topics t, phpbb_users u, phpbb_posts p, phpbb_posts_text pt LEFt JOIN phpbb_topic_cat as k ON t.k_id=k.k_id WHERE p.post_id IN (45649, 45650) AND pt.post_id = p.post_id AND f.forum_id = p.forum_id AND p.topic_id = t.topic_id AND p.poster_id = u.user_id ORDER BY p.post_time DESC LIMIT 0, 15

Line : 829
File : search.php
Nu heb ik begrepen dat dit komt omdat er in het verleden een onofficiele mod geinstalleerd is, die na het terugzetten van een backup niet helemaal meer goed functioneerd.
Ik zou dit heel graag willen oplossen, zodat ik langzaam aan weer het forum online kan gaan zetten voor de users.
Ik heb ook al in de wiki met mods rond gekeken, maar kon eigenlijk niet precies vinden wat het probleem zou moeten verhelpen.
Ik hoor heel graag hoe ik dit probleem kan/moet aanpakken, en als er een mod voor bestaat, hoor ik graag welke ik daarvoor moet/kan gebruiken.

Groetjes,

Ron

Jan
Contacteer:

Re: SQL Error : 1054

Bericht door Jan » 03 jan 2008, 10:56

Hallo,
je zal de stappen van die MOD gewoon in de omgekeerde volgorde moeten doen.

Indien het je niet lukt kan je steeds het Service Team ten hulpe roepen.

Succes!
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Monkey07

Bericht door Monkey07 » 03 jan 2008, 12:55

Hallo,
je zal de stappen van die MOD gewoon in de omgekeerde volgorde moeten doen.

Indien het je niet lukt kan je steeds het Service Team ten hulpe roepen.

Succes!
Bedankt voor Uw reactie, alleen is dit niet zo makkelijk.
Er zijn namelijk ontzettend veel MODS geinstalleerd, dus moet nog uitvinden van welke MOD het afkomstig is.
Heb wel ongeveer een idee welke MOD het zou kunnen/moeten zijn.
Het blijkt dat er in het verleden 2 onofficiele MODS zijn geinstalleerd, en ben nu op zoek welke dat geweest zouden moeten/kunnen zijn.
Ik heb wel een stukje Engelse tekst kunnen vinden waar de verklaring in wordt gegeven van het probleem.
Dus ik denk dat ik op de goede weg ben.
De tekst die ik heb gevonden is deze,
The two inofficial releases in here are just made for a fresh install.
whenever you restore a database form a former (also the the official) release , you will
destroy additional tables & fields expected by these packages.

go with phpbb2 plus based on 2.0.22.
I don't think, there will be released an official new 'plus' based on phpbb 2.0.22 .
phpbb3 will be released soon.
Thus -
wait a few time - hunter is going to make an Update Version - don't ask him or me when.
Or find out the differences in DB structure and update.

First of all you will have to install ctracker 5.03.

phpbb2 Plus 1.53 BT
Maar ben er nog niet precies achter gekomen om welke MOD het gaat, cq welke 2 MODS het zijn waar over gesproken wordt.
In ieder geval, heel erg bedankt voor Uw reactie, en het aanbod om in geval van problemen, contact op te nemen met het Service Team.
Ben bang dat ik in de toekomst daar zeker een beroep op zal moeten doen.

M.v.gr,

Ron

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 03 jan 2008, 19:58

Als je phpBB Plus gebruikt kun je het beter op http://www.phpbb2.de/ vragen wat er fout kan zijn.

Gesloten