.com database overzetten naar .org

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Monkey07

.com database overzetten naar .org

Bericht door Monkey07 » 30 dec 2007, 18:32

• Adres van je forum: http://www.isoscene.org
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?backup overgezet
    Wat is het probleem?
board functioneerd gedeeltelijk

..
Hallo,

Even een vraag van mijn kant, ik heb een phpbb forum overgenomen, en wil dit verder gaan voortzetten.
De webmaster die wij hadden heeft helaas geen tijd meer om nog tijd in het forum te steken.
Tevens is er in het verleden nogal het een en ander gebeurt, wat mee speelt bij zijn beslissing.
Maar omdat de webmaster zo veel voor ons gedaan heeft, willen wij hem bedanken op de manier om het forum verder te runnen.
Nu willen wij heel graag het board via een public_html backup terug gaan zetten, wat inmiddels is gebeurt.
Helaas functioneerd het een en ander niet goed.
Ik denk zelf dat dit komt door het feit, dat het forum is op een .com domain heeft gedraait, en nu is overgezet naar een .org domain.
Is het uberhaupt mogelijk om een .com script overtezetten naar een .org.???
Alle database bestanden zijn in het verleden gemaakt met de .com extensie, en ik denk zelf dat simpel en alleen de backup terug zetten niet werkt.
Helaas is het niet mogelijk om de .com domain onder eigen beheer te krijgen, omdat deze nog steeds op iemand anders zijn naam staat, en deze persoon is niet bereikbaar.

Dus om een lang verhaal kort te maken, hoe transformeer ik een .com backup naar een .org, zodat ik deze kan gebruiken om het forum online te brengen op de nieuwe .org domain.

M.v.gr,

Monkey07

Kevin
Contacteer:

Re: .com database overzetten naar .org

Bericht door Kevin » 30 dec 2007, 20:48

Heb je in de config.php de nieuwe gegevens van je database ingevuld?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Monkey07

Bericht door Monkey07 » 30 dec 2007, 22:38

Heb je in de config.php de nieuwe gegevens van je database ingevuld?
Uiteraard, ik ben begonnen met het aanmaken van een msql database.
Na het succesvol maken van de nieuwe database heb ik de sql database van de backup terug gezet met phpmyadmin.
Heb toen de database gecheckt, en alles staat op ok.
Ben toen begonnen met het terug zetten van de public_html backup, en nadat alles terug geplaatst was heb ik de nieuwe database gegevens ingevoerd in de config,php file.
Maar, dit zijn niet de zelfde gegevens als die terug te vinden zijn in de backup, daar heette de database anders, en had tevens een ander password.
Ik weet niet of misschien dit een probleem is.
Daarna ben ik gaan checken of ik op de www kon komen.
Dit werkt wel, maar ik kan met geen mogelijkheid in de admin panel komen, als ik daar namelijk op klik, wordt ik doorgestuurd naar de oude .com domain.
Tevens als ik probeer om van een member te zien welke topics hij allemaal geplaatst heeft, krijg ik een debug mode fout melding.
Komt het niet gewoon omdat alles in de mysql backup wijst naar de .com domain.????
Ik heb zowat elke file nu wel een keer geopent en gecheckt, maar weet gewoon niet meer waar ik moet zoeken.

M.v.gr,

Monkey07

Monkey07

Bericht door Monkey07 » 01 jan 2008, 19:06

Omdat ik de meeste problemen nu opgelost heb, waar ik hulp voor vroeg, verzoek ik vriendelijk of een moderator van dit forum, de topic verwijderd, of het op slot zet.

Gesloten