phpBB2 en phpSecurePages

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Willem-Jan
Contacteer:

phpBB2 en phpSecurePages

Bericht door Willem-Jan » 31 okt 2003, 08:32

Hoi,

Is het mogelijk om het forum te combineren met phpSecurePages? Zo ja, hoe moet dat?

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Podium4

Bericht door Podium4 » 31 okt 2003, 10:48

als ik lees wat phpSecurePages is klinkt het een beetje dubbelop:
phpSecurePages is a PHP module to secures pages with a login name and password. It can handle multiple user groups (each with their own viewing rights), store data in a MySQL database or a configuration file, and be used to identify your Web site viewers. It also has multiple language support and session support for both PHP3 and PHP4.
dAt is dus precies wat phpBB ook kan...

wil je eens wat duidelijker uitleggen wat je precies wilt... wil je de users overbrengen?
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 31 okt 2003, 11:02

Secure pages, heeft dat niet gewoon: https://site.be/index.php?

Is perfect mogelijk bij phpBB, moet je gewoon je forum installeren in je https map van je provider, en dan werk je net hetzelfde alsof het op normale webpagina's staat. Er is niet echt'n verschil qua werkwijze, enkel is het veiliger.

Podium4

Bericht door Podium4 » 31 okt 2003, 11:07

w0lfie.be schreef:Secure pages, heeft dat niet gewoon: https://site.be/index.php?

Is perfect mogelijk bij phpBB, moet je gewoon je forum installeren in je https map van je provider, en dan werk je net hetzelfde alsof het op normale webpagina's staat. Er is niet echt'n verschil qua werkwijze, enkel is het veiliger.
Daar heeft het niks mee te maken volgens mij....

Als je effe google'd naar phpsecurepages krijg je dit http://www.phpsecurepages.com/
't is niet veel meer dan een manier om bepaalde delen van je site heel makkelijk te beveiligen dmv php-mysql

Willem-Jan
Contacteer:

phpBB2 en phpSecurePages

Bericht door Willem-Jan » 31 okt 2003, 11:08

Het gaat erom dat alleen een bepaalde groep mensen het forum moet kunnen benaderen.
Het is een club die leden heeft. De leden hebben afgeschermde pagina's met phpSecurePages. En een van die afgeschermde pagina's wordt dus het forum. Vandaar.
Ik hoef geen mensen over te brengen van phpSecurePages naar het forum, echter, als het gemakkelijk te realiseren is, dan wil ik dat zeker wel invoeren.

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes... Willem-Jan

Podium4

Re: phpBB2 en phpSecurePages

Bericht door Podium4 » 31 okt 2003, 11:12

Willem-Jan schreef:Het gaat erom dat alleen een bepaalde groep mensen het forum moet kunnen benaderen.
Het is een club die leden heeft. De leden hebben afgeschermde pagina's met phpSecurePages. En een van die afgeschermde pagina's wordt dus het forum. Vandaar.
Ik hoef geen mensen over te brengen van phpSecurePages naar het forum, echter, als het gemakkelijk te realiseren is, dan wil ik dat zeker wel invoeren.

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes... Willem-Jan
vraagje: hoe groot is die groep? als die niet te groot is dan moet het lukken om de gebruikers handmatig over te zetten naar phpBB dan kunnen we je ook wel vertellen hoe je pagina maakt die je alleen kunt zien als je bent ingelogd in phpBB....

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 31 okt 2003, 11:12

Hmmm... Geen secure pages dan.

Waarom zou je willen werken met phpsercure?
Het forum zelf kan je ook instellen dat niemand het kan bekijken, tenzij je er lid van bent. Ik zie niet in waarom phpsecure gebruikt zou moeten worden.

Podium4

Bericht door Podium4 » 31 okt 2003, 11:13

w0lfie.be schreef:Hmmm... Geen secure pages dan.

Waarom zou je willen werken met phpsercure?
Het forum zelf kan je ook instellen dat niemand het kan bekijken, tenzij je er lid van bent. Ik zie niet in waarom phpsecure gebruikt zou moeten worden.
Hij had dus phpsecure al maar wil nu een forum daarin hebben... die dus ook beveiligd is....

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 31 okt 2003, 11:15

podium4 schreef:Hij had dus phpsecure al maar wil nu een forum daarin hebben... die dus ook beveiligd is....
Een maal ingelogged met phpsecure, maakt het toch niet uit wat er binnen die beveiliging plaats vind? Installer gewoon het forum, beveilig die pagina's/mappen en meer hoeft er toch niet te gebeuren? Net alsof je een extra pagina zou toevoegen?
Phpbb heeft daar volgens mij nix mee te maken en zal daar geen last van hebben.

Podium4

Bericht door Podium4 » 31 okt 2003, 11:18

denk dat dat een beetje dubbelop is omdat ze dan eerst moeten inloggen op phpsecure en dan ook nog phpBB....

Willem-Jan
Contacteer:

Bericht door Willem-Jan » 31 okt 2003, 11:27

vraagje: hoe groot is die groep? als die niet te groot is dan moet het lukken om de gebruikers handmatig over te zetten naar phpBB dan kunnen we je ook wel vertellen hoe je pagina maakt die je alleen kunt zien als je bent ingelogd in phpBB....

Die groep is ca 700 man, even wat te veel om handmatig over te zetten. Maar het alternatief vind ik ook goed: pagina's alleen te zien wanneer je bent ingelogd.

Weet iemand een methode om de mensen over te zetten?
CSV file import?

Groetjes... willem

Podium4

Bericht door Podium4 » 31 okt 2003, 11:49

Willem-Jan schreef:vraagje: hoe groot is die groep? als die niet te groot is dan moet het lukken om de gebruikers handmatig over te zetten naar phpBB dan kunnen we je ook wel vertellen hoe je pagina maakt die je alleen kunt zien als je bent ingelogd in phpBB....

Die groep is ca 700 man, even wat te veel om handmatig over te zetten. Maar het alternatief vind ik ook goed: pagina's alleen te zien wanneer je bent ingelogd.

CSV file import?

Groetjes... willem
ik heb even voor je gezocht bij google en phpbb.com .... niks gevonden....

Nu sta je dus voor een keuze... wil je percee een forum?
Twee mogelijkheden nu:
Kies een ander forum, een simpeler script die je zo kunt veranderen dat mensen via de inlog van phpSecurePages ook op je forum kunnen posten
OF
Installeer phpBB en stuur alle mensen die lid zijn een mailtje met de vraag of ze zich willen registreren....

Willem-Jan
Contacteer:

Bericht door Willem-Jan » 31 okt 2003, 12:36

podium4 schreef:
Willem-Jan schreef:vraagje: hoe groot is die groep? als die niet te groot is dan moet het lukken om de gebruikers handmatig over te zetten naar phpBB dan kunnen we je ook wel vertellen hoe je pagina maakt die je alleen kunt zien als je bent ingelogd in phpBB....

CSV file import?

Groetjes... willem
ik heb even voor je gezocht bij google en phpbb.com .... niks gevonden....

Nu sta je dus voor een keuze... wil je percee een forum?
Twee mogelijkheden nu:
Kies een ander forum, een simpeler script die je zo kunt veranderen dat mensen via de inlog van phpSecurePages ook op je forum kunnen posten
OF
Installeer phpBB en stuur alle mensen die lid zijn een mailtje met de vraag of ze zich willen registreren....
Het lastige is nu: alleen leden mogen zich registreren. Nu moet ik iedereen gaan approven voordat ze zich inschrijven. En zelf 700 mensen lid maken, zie ik niet zo zitten (zijn beheerders niet lui??)

Een andere optie is natuurlijk: dan maar geen beveiligd forum. Of zelf gaan hobby'en...

Bedankt voor het mee-denken allemaal,

Grotjes... Willem

Gesloten