Wel activatie mail naar gebruikers, niet naar admin.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
DieselDickey

Wel activatie mail naar gebruikers, niet naar admin.

Bericht door DieselDickey » 23 nov 2007, 18:59

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
..
Ik beheer een vers geinstalleerd forum; heb wel ftp-toegang, maar geen shell-toegang.

Wanneer ik in de configuratie de account activering instel op 'Gebruiker' werkt dit prima; de gebruikers krijgen een email met de juiste link, en wanneer men daarop klikt wordt de account daadwerkelijk geactiveerd.
Conclusie: het registratie proces werkt, en de email functie ook.
Gebruikers kunnen elkaar ook via het forum emailen, ook dit heb ik uitgetest.

Alleen .... wanneer ik account activering instel op 'Beheerder', krijgt de admin geen emailtje! De gebruiker staat op de management pagina op 'nog niet geaktiveerd' (o.i.d.), maar de email naar de admin komt nooit aan (ook niet na 3 dagen). Het admin email adres klopt, heb er verschillende geprobeerd (o.a. Gmail, xs4all en Tiscali).

Vanwege de beslotenheid van het forum zou ik toch graag de activering via de admin laten lopen. Wie weet raad?

Derky
Contacteer:

Re: Wel activatie mail naar gebruikers, niet naar admin.

Bericht door Derky » 24 nov 2007, 12:34

Meestal belanden deze mailtjes in de spambox van de maildienst, heb je al gecontroleerd bij de webmail van die diensten of er niets komt in de "ongewenste post" of "spam"?

Verder zou je kunnen proberen om een SMTP server in te stellen en dan te kijken of het wel aankomt.

DieselDickey

Re: Wel activatie mail naar gebruikers, niet naar admin.

Bericht door DieselDickey » 24 nov 2007, 16:10

Yep, dat heb ik gecontroleerd.

Heb ook mijn email adres als gebruiker verwisseld met dat als admin, in beide gevallen kwam de mail aan de gebruiker wel aan en de mail aan de admin niet.
De mailtjes zijn niet beland in de spambox van Gmail, de rest heb ik niet kunnen controleren.

Het emailen werkt dus wel, alleen niet voor de admin.
Mijn vermoeden was dat er ergens in de scripts een ' of een / teveel of te weinig zou staan, maar wanneer ik de enige ben met deze ervaring zal het vast niet aan de scripts liggen ...

Gesloten