Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Dunedain
Bericht
door Dunedain » 12 okt 2007, 23:30
- Adres van je forum: http://www.kids2talk2.nl
Event. modificaties op je forum: dat gasten niets kunnen lezen behalve de regels
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie: 2.0.22
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Wat is het probleem?
Het is eigenlijk geen probleem maar meer een vraag. Ik weet niet of ik hier in het juiste forum zit maar goed. Ik heb dus een eigen forum maar nu wil ik graag dat ik niet alles onder elkaar krijg maar ik wil feitelijk een catagorie in een catagorie maken zodat onder die tweede catagorie de topics kunnen komen. Is daar een oplossing voor? Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb uitgelegd.
mzzl Dúnedain
..
-
Stef
Bericht
door Stef » 13 okt 2007, 11:34
Waarom dan niet gewoon één categorie zichtbaar voor gasten en één categorie enkel zichtbaar voor leden?

-
Dunedain
Bericht
door Dunedain » 14 okt 2007, 12:11
Okay dat is een idee ik ga het eens proberen.
tnx mzzl Dúnedain
-
Dunedain
Bericht
door Dunedain » 27 okt 2007, 23:17
even een update over wat ik bedoel. Ik wil graag weten hoe ik als ik het phpbb 2.0 forum opzet en ik dus het acp induik om mijn forum te managen. Dan kan ik catagorieën aanmaken en onder die catagorieën een forum. Nu wil ik graag weten hoe ik een subforum kan maken onder een forum.... ent zoals ze gedaan hebben op knuz.nl en klaag.nl Ik ben nl bang dat het als ik alles gewoon onder elkaar zet het een hele lange lijst gaat worden en ook een beetje druk. En daar ik voornamelijk kinderen op het ene forum heb wil ik graag dat het een klein beetje overzichtelijk blijft. Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.
mzzl Dúnedain
-
lifeguard
-
Contacteer:
Bericht
door lifeguard » 28 okt 2007, 09:44
Door een mod te insalleeren die het mogelijk maakt subforums te installeren.
Zoek even op phpbbhacks.com naar subforum.
Krijg je verschillende
Of update naar phpbb3, daar zit het standaard in

-
FreakyBlue
-
Contacteer:
Bericht
door FreakyBlue » 02 nov 2007, 15:34
Hoi,
IK ben ook op zoek naar een dergelijke optie en heb deze mod gevonden (hierarchy cat mod):
http://phpbbhacks.com/download/978 Dat moet het zijn. Voordat ik ga beginnen heb ik nog een vraagje. Ik ben namelijk als de dood dat deze mod mijn forum in de soep draait.
Bij de mod zitten een aantal bestanden bijgevoegd in de map install_cat/schemas (sql en postgres). Wellicht een hele domme vraag, maar moet ik al deze bestanden in mijn db importeren? Mijn database is mysql.
Of hoef ik hier niets mee te doen? Er staat niets over in de installatietoelichting die is bijgevoegd.
-
Stef
Bericht
door Stef » 05 nov 2007, 17:05
Je zult waarschijnlijk een bestand moet runnen en daar worden die bestanden bijgesloten. Gok ik.
FreakyBlue schreef:Ik ben namelijk als de dood dat deze mod mijn forum in de soep draait.
Maak in dat geval altijd even een back-up.
-
Ramon Fincken
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon Fincken » 08 nov 2007, 15:05
Stef schreef:Je zult waarschijnlijk een bestand moet runnen en daar worden die bestanden bijgesloten. Gok ik.
FreakyBlue schreef:Ik ben namelijk als de dood dat deze mod mijn forum in de soep draait.
Maak in dat geval altijd even een back-up.
backups dien je ook bij normaal functioneren te maken hoor
Maar zeker in dit geval.

- Stef