Alleen mogelijkheid tot registeren/inloggen?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
ReLexEd
Contacteer:

Alleen mogelijkheid tot registeren/inloggen?

Bericht door ReLexEd » 10 mar 2003, 00:20

Wie zou me op weg kunnen helpen met het volgende:

Ik ben voor een vrijgezellenfeest een forum aan het opzetten, zodat we met de mensen die vanuit het hele land komen online onze plannen kunnen smeden ;)

Nou wil ik alleen wel zeker weten dat de bruidegom dus op geen enkele manier lucht krijgt van het geheel. ( :lol: logisch!)

Nou heb ik de boel al op private[hidden] gezet, dus veel is er al niet meer te zien, mocht hij de URL ontdekken, maar ik wil eigenlijk dat de mensen die op het forum terecht komen, alleen maar kunnen registeren (zodat de admins ze daarna kunnen authoriseren), en inloggen....

Meer niet, geen "Who is Online", noppes.... eigelijk alleen een inlog/registratie keuze....

Is dit met de standaard phpBB 2.0.4 mogelijk, of moet er dan gemod' worden :?:

CrEsH

Bericht door CrEsH » 10 mar 2003, 19:46

Je kan in het admin-paneel bij Configuratie 'Account activering aanzetten' beheerder zetten zodat jij bepaald wie er binnen komen. Dan kan diegene niks zien. Verder kan je de hele site gewoon achter een inlog zetten (bijv. een htaccess) die niks met het forum te maken heeft. Zo kan hij ook niet zien wie er online is ed.

100% waterdicht is het nooit, hij kan altijd nog de account van iemand anders gebruiken of zich als iemand anders voordoen, maarja....

ReLexEd
Contacteer:

Bericht door ReLexEd » 10 mar 2003, 20:16

Dat is inderdaad zoals ik het nu heb gedaan, alleen zonder de .htaccess...

Er kan nu wel een algemeen chat-forum geopend worden, maar verder moet er voor alles eerst geregistreerd worden. En die aanvragen moeten dus eerst worden geactiveerd...

Maar het blijft me toch boeien, omdat ik deze optie in bijvoorbeeld een vB of YaBB (vieze woorden ik weet het ;)) al wel voorbij heb zien komen...

Misschien toch maar eens in de trant van zelf een MOD maken gaan denken? :o

Gesloten