database overzetten naar forum op eigen server

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Olga

database overzetten naar forum op eigen server

Bericht door Olga » 19 aug 2007, 16:14

• Adres van je forum: http://mylanasgift.yourbb.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik wil mijn huidige forum van de algemene server van yourbb overzetten naar mijn eigen server onder mijn site. De basisgegevens heb ik onderhand al klaargezet op mijn server. Nu moet ik echter nog het archief (database) van mijn huidige forum overzetten.

Om mijn site bij te werken, werk ik via een programma genaamd Plesk (een soort uitgebreid ftp-programma volgens mij) waarin ik handmatig alle gegevens/bestanden per stuk toevoeg in de juiste mappen.

De database van mijn forum heb ik al opgevraagd bij YourBB en die heb ik daarnet in een SQL bestand ontvangen.

Hoe moet ik nu verder?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Olga

ElbertF
Contacteer:

Re: database overzetten naar forum op eigen server

Bericht door ElbertF » 19 aug 2007, 16:26

Bij Plesk heb je als het goed is de optie om je database te beheren, waarschijnlijk met phpMyAdmin. Wanneer je eenmaal hierin zit klik je op het tabje "SQL" waar je de locatie van je SQL bestand kunt opgeven om te importeren. Vervolgens zul je in /config.php je nieuwe databasegegevens moeten plaatsen en alles weer uploaden.

Olga

Bericht door Olga » 19 aug 2007, 17:42

Hoi ElbertF,

Ik merk al dat ik helaas veel te weinig kennis in huis heb om dit project "even" tot een goed einde te brengen :cry:

Vooral ook omdat Plesk niet allemaal zo heel erg gebruikersvriendelijk is (in ieder geval niet voor mensen zoals ik, die nog niet zo veel weten van dit soort dingen).

Desondanks heel erg bedankt voor je snelle antwoord! :D

Lijkt me dat ik dus maar op zoek moet naar iemand in mijn omgeving die hier een stuk handiger is dan ik en ik hier thuis dan pas weer een nieuwe poging kan doen om het over te zetten zoals ik wil.

Groetjes,

Olga

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 19 aug 2007, 18:05

Het is niet heel lastig, hier vindt je wat uitleg en afbeeldingen:

http://wiki.phpbb.nl/Database

Kom je er echt niet uit dan mag je een verzoek indienen bij ons service team, die zullen het dan in orde brengen voor je.

viewforum.php?f=70

Gesloten