Backup terugzetten werkt niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
aswnl
Contacteer:

Backup terugzetten werkt niet

Bericht door aswnl » 08 aug 2007, 09:04

• Adres van je forum: http://forum.autosnelwegen.nl (maar nu even helemaal uit de lucht)
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?21 juni / 7 augustus
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?zie hieronder
    Wat is het probleem?Backup terugzetten werkt niet
Beste mensen,

Al sinds 21 juni werd mijn forum geplaagd door een fout op de sql-server van mijn webhoster. Er bleken op dat moment corrupte delen van de database te zijn. Die heb ik voor zover mogelijk weer gecorrigeerd. Echter, het plaatsen van nieuwe berichten bleef een crime en het forum bleef regelmatig platgaan met de foutmelding van een critical error en dat de database onbereikbaar is.

Uiteraard heb ik van mijn kant alles vervangen wat maar te vervangen viel, tot aan de gewone ge-FTP-de php-files toe. Alles zonder resultaat. Daarna heb ik me tot mijn webhoster gewend. De log van de sql-server gaf niets vreemds te zien, en andere fora en php-driven sites op die server hadden totaal geen problemen. Ook een inmiddels door mij opgezet test-phpbb3 forum had geen problemen.
De conclusie luidde daarna voor mij dat het probleem maar op één manier opgelost kan worden: vervanging van het information_schema, want dat was blijkbaar ook cripled geraakt. Nu is het zo dat ik dat deel van de database dus niet met phpMyAdmin kan verkennen - het is een gesloten box. De enige remedie die nog over was om het probleem op te lossen leek het opzetten van een nieuw information_schema te zijn, volgens de volgende procedure:

1. Maak een backup van de database (gedaan)
2. Vernietig de gehele oude database op de sql-server (gedaan)
3. Maak een nieuwe lege database en gebruiker (en daarmee dus ook een nieuw information_schema) aan onder dezelfde naam (gedaan)
4. Installeer phpBB2 basis opnieuw, om weer een werkend beheerderspaneel te hebben (gedaan)
5. Plaats de backup van de database terug vanuit het beheerderspaneel
6. Kopieer met FTP bepaalde files van het oorspronkelijke forum terug ivm templates, mods, google adsense etc

Bij stap 5 gaat het mis. De forumsoftware uploadt het sql-backupbestand goed vanaf mijn PC, waarna na een half uur laden een wit scherm verschijnt met de copyrightinformatie van phpBB. De database wordt echter helemaal niet hersteld. (Gecontroleerd via phpMyAdmin). Terugzetten van de database via phpMyAdmin en de SQL-optie is niet mogelijk: de backup is 45 Mb (bijna 200.000 posts aan bijdragen), terwijl de maximale upload via phpMyAdmin naar de database bij mijn webhoster 2 Mb bedraagt. Met geen enkel compressieprogramma is dat haalbaar...

Kortom: ik zit nu met een ongevuld phpbb2-forum en een backup van de volledige database.
Het ongevulde forum wil de oude database niet herstellen.

Weet iemand waar het eventueel fout is gegaan ?
Weet iemand wat ik eraan kan doen ?

Ben voor alle antwoorden die me de goede richting op kunnen helpen erg dankbaar...

ElbertF
Contacteer:

Re: Backup terugzetten werkt niet

Bericht door ElbertF » 08 aug 2007, 09:23

Een compressieprogramma is niet nodig, het kan met bigdump. De verwerkt de SQL in kleine delen.

http://www.ozerov.de/bigdump.php

Ramon Fincken
Contacteer:

Re: Backup terugzetten werkt niet

Bericht door Ramon Fincken » 10 aug 2007, 13:58

en daarnaast de aanbeveling om je DRIE search tables alleen te maken, en niet de hele rijen te importeren.

Daarvoor hebben we een fijne mod die je tijd en upload scheelt genaamd
rebuild search tables:
http://david.smigit.com/mdd/?keyword=re ... opment=yes
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten