Plots geen meldingen meer van nieuwe aanmeldingen, pb, ...

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jako_yellow

Plots geen meldingen meer van nieuwe aanmeldingen, pb, ...

Bericht door jako_yellow » 19 jul 2007, 08:24

• Adres van je forum: http://www.kristof8.uwhost3.net/VEILING/index.php
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?Blijkbaar liep het gisteravond fout, omdat gisteren nog mensen registreerden en die nog wel mooi gemeld werden in mijn hotmail adres. Dus sinds 19 juli rond een uur of 21 - 22 vermoed ik.
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? neen, absoluut niet
    Wat is het probleem?
Wij maken sinds enkele maanden gebruik van het forum en dat werkt perfect, of moet ik zeggen, werkte. Er werd ingesteld dat mensen die zich registreren dus door ons moesten geactiveerd worden, telkens iemand zich dus registreerde kwam er een mail naar ons toe met de melding, nieuw account aangemaakt. Wij konden dan perfect met de link verder in de mail om een account wel dan niet te activeren. Ik stelde ook in dat ik als administrator zowel mail wilde ontvangen bij nieuwe pb berichten, + pop up, etc etc. Dit werkte ook steeds perfect. Dus als iemand een pb naar me stuurde kreeg ik ook een mail met de melding, nieuw bericht (of iets dergelijks). Alles is mooi aangevinkt in het profiel zoals het hoort om bepaalde zaken wel dan niet gemeld te krijgen in mijn mail. Nu, blijkt dat dit alles niet meer werkt, ik zie wel dat er iemand zich nieuw aanmeldt op het forum zelf onderaan, van nieuwste lid of laatste registratie en dan de nickname van de persoon erachter, maar ik ontvang dus geen mailbericht meer. Net als ook met de pb, hebben het net nog eens expliciet getest met een medewerker, de pb komt wel aan op het forum maar de melding per mail komt niet binnen. Eerst dacht ik dat het misschien met mijn hotmail account te maken had en heb ik het even aangepast naar een gewoon thuismail adres en heb ik snel een test account op het forum aangemaakt, maar ook daarvan kreeg ik dus op het andere mail adres geen enkele melding, ... Dus het ligt niet aan het mail adres op zich (en neen het komt niet in de SPAM map aan - het heeft immers altijd perfect gewerkt en dit al enkele maanden lang).

Ik hoop dat hier een oplossing of een uitleg voor bestaat. Dank u

..

Yvonne B.

Re: Plots geen meldingen meer van nieuwe aanmeldingen, pb, ...

Bericht door Yvonne B. » 19 jul 2007, 08:30

Ik heb dat soms ook op mijn forum. En spontaan is het de volgende dag weer over. Misschien gewoon even afwachten. Vaak lost het zich gewoon weer op.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 19 jul 2007, 09:08

Ontvangen andere leden wel e-mails? Zo niet dan kan er een probleem zijn met de mailserver van je host (vraag het eens na). Het is trouwens wel mogelijk dat Hotmail de mails opeens als ongewenst ziet, zonder dat dat eerst zo was.

jako_yellow

Bericht door jako_yellow » 19 jul 2007, 09:20

ElbertF schreef:Ontvangen andere leden wel e-mails? Zo niet dan kan er een probleem zijn met de mailserver van je host (vraag het eens na). Het is trouwens wel mogelijk dat Hotmail de mails opeens als ongewenst ziet, zonder dat dat eerst zo was.
ElbertF: vooreerst heb ik alles gecheckt in hotmail en daar zit de fout alvast niet, ik heb tevens het afzendersadres toegevoegd als veilig, ...
Anderen ontvangen blijkbaar ook niet meteen mail momenteel, een medewerker had gisteren wel 5 berichten van pb meldingen in de map spam, maar ik heb de afzendersadressen dus wel duidelijk bij de veilige staan. Tevens probeerde ik het vandaag ook al uit om een keer mijn gewone mail adres in te geven ipv dat hotmail adres, maar dat bracht helemaal het zelfde, dus geen meldingen.

Hoe zou er dan een probleem moeten zijn met de mailserver aub? Moet ik dit gewoon navragen? Omdat andere ingestelde mailadressen onder mijn account op de server wel mails blijven ontvangen, ...

Alvast dank voor uw reactie!

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 19 jul 2007, 09:30

Geef bij je host aan dat het forum opeens geen e-mails meer kan versturen, vraag of hun iets hebben aangepast en of ze het willen verhelpen. (ligt aan de server, niet aan het forum)

Het kan zijn dat ze het (perongeluk) hebben uitgezet.

Gesloten