Problemen met veiligheid van forum -> provider

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
marijkev

Problemen met veiligheid van forum -> provider

Bericht door marijkev » 09 jul 2007, 12:17

• Ons forum maakt gebruik van een oud phpbb script (aanpassing waren niet mogelijk ivbm met foutmelding die er niet uit te halen waren) Nu heeft onze provider het forum geblokkerd omdat ze via ons forum proberen in te breken op de server, denk aan spambots
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag
    Adres van je forum: http:// is niet van toepassing, het forum is offline
    Modifications op je forum: Heelveel.
    Huidige stijl:Sub Silver
    phpBB versie: 2.0.14
    Waar is je forum gehost: Is Internet Services
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nee
Spambots/ hackers proberen via ons forum in te breken op de server van de provider. vanwege veiligheid heeft de provider de toegang tot ons forum geblokkeerd, zodat deze nu offline is.
Nu weten wij dat wij eigenlijk moeten updaten naar de aller nieuwste versie, echter bij de allereerste mod hiervan krijgen wij al foutmeldingen die wij er niet uit krijgen.
Weten jullie welke beveiligingen ik door moet voeren zodat het oude forum weer kan gaan draaien.
Of is het volgende mogelijk?
1. Wij installeren dat allernieuwste phpbb
2. Kan de provider dan zonder moeilijkheden dat data van het oude forum overzetten naar het nieuwe script.

Momenteel zijn wij radeloos. Wij hebben nu 384 leden die bij elkaar 11683 berichten hebben geplaatst waarvan er een heleboel mooie verslagen zijn met heel veel foto's Het zou zo jammer zijn als dit allemaal verloren zou gaan

Ik hoor graag van jullie

Marijke
Verplaatst van 3.0 naar 2.0 Support.
- ElbertF

ElbertF
Contacteer:

Re: Problemen met veiligheid van forum -> provider

Bericht door ElbertF » 09 jul 2007, 12:55

Updaten is echt een vereiste, helaas loop je heel ver achter. Het eenvoudigste is alleen de database upgrades door te voeren (per versie, tot 2.0.22) en de mods niet mee te nemen. Wil je dit wel, zul je alle bestanden eveneens 8 keer handmatig moeten upgraden. Als er mods zijn die de standaard tabellen hebben aangepast, zul je deze eerst moeten terugdraaien.

Vanaf 2.0.22 kun je trouwens upgraden naar 3.0, waar veel functionaliteit van 2.0 mods standaard al in zit.

Ik denk niet dat je provider je hierbij zal helpen. Wij kunnen natuurlijk wel naar je foutmeldingen kijken, deze zijn altijd op te lossen.

marijkev

Bericht door marijkev » 09 jul 2007, 13:39

database upgrade behoort voor ons niet tot de mogelijkheid omdat al bij de eerste upgrade een foutmelding komt. Nu ben ik zeer dankbaar dat jullie naar de foutmeldingen willen kijken maar dit is helaas niet mogelijk omdat het forum alleen voor ons momenteel toegangelijk is.

De enigste oplossing die wij nu zien is.

De allernieuwste forum installeren. Echter de vraagstelling blijft nu. Is de data (postings, info gebruikers etc) van het oude forum nog toeganglijk/leesbaar met het nieuwe forum??

Marijke

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 09 jul 2007, 14:17

Als je me toegang geeft tot je database en ftp wil ik best je forum proberen te updaten naar de 2.0.22 met behoud van mods.

Als je hierop in wilt gaan, kun je me contacteren via PB of MSN.

marijkev

Bericht door marijkev » 09 jul 2007, 14:31

Dark Inca schreef:Als je me toegang geeft tot je database en ftp wil ik best je forum proberen te updaten naar de 2.0.22 met behoud van mods.

Als je hierop in wilt gaan, kun je me contacteren via PB of MSN.
bedankt voor het aanbod, maar nee. Op ons forum ( membergedeelte) staan nogal veel privegegevens die wij zoals afgesproken met onze leden niet toegankelijk zijn voor derde. Dus dit aanbod kan en mag ik niet aannemen.

maar weet niemand een antwoord op mijn vraag?

De enigste oplossing die wij nu zien is.

De allernieuwste forum installeren. Echter de vraagstelling blijft nu. Is de data (postings, info gebruikers etc) van het oude forum nog toeganglijk/leesbaar met het nieuwe forum??

marijke

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 09 jul 2007, 16:12

Tja, dan is het heel simpel, als jullie niemand hebben die het kan, nee.

Als het bij de update al mis gaat, dan denk ik dat het zonder iemand met kennis niet kan, sorry.

marijkev

Bericht door marijkev » 09 jul 2007, 17:52

Oke ik begrijp dat we met het installeren van het nieuwe phpbb alle data kwijt zijn. Het moet zo zijn helaas :twisted:

Maar nu zit ik nog met twee vragen

1: welke versie kan ik het beste downloaden
- Download phpBB2 (stabiel)
- Download phpBB3 (in ontwikkeling)
2: Is het mogelijk om alleen de gegevens van onze leden ( denk aan: inlognaam, wachtwoord etc etc)
over te zetten op het nieuwe forum. (dat zal al heel wat zijn)

Marijke

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 09 jul 2007, 18:19

1: moet je zelf beslissen, in phpBB3 zitten heel wat mods al standaard in, dus lijkt dat mij het interessantste.

2: Ook dit zal zonder kennis moeilijk zijn. En in phpBB3 nog iets moeilijker dan phpBB2.

marijkev

Bericht door marijkev » 09 jul 2007, 18:45

Ook dit zal zonder kennis moeilijk zijn. En in phpBB3 nog iets moeilijker dan phpBB2.
Ik heb wel enige kennis. Alle mods die wij nu gebruiken hebben we er zelf in gezet en ook het forum is een keer van provider verhuist.

Maar is het mogelijk de leden info te verhuizen??

Marijke

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 09 jul 2007, 20:33

ja hoor als je phpBB2 instaleerd, zal het waarschijnlijk werken met phpbb_groups , phpbb_users en phpbb_user_group te backupen en terug te zetten. (als hierin niet te veel veranderd is door al je mods)

phpBB3 is het ook mogelijk, maar dat zal niet gaan zonder een script.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 09 jul 2007, 20:38

Je kan je leden etc. niet meenemen naar een hogere versie zonder upgrades door te voeren. Dat kan alleen op de manier die ik eerder in dit onderwerp noemde.

marijkev

Bericht door marijkev » 09 jul 2007, 20:46

Helaas, jammer. Dan starten we maar opnieuw :twisted:

maar ik begrijp dus dat phpbb3 het beste is??

marijke

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 09 jul 2007, 21:05

Tja nieuwer is nu eenmaal beter hé. Natuurlijk is de kans op bugs groter in phpBB3RC3 tov phpBB2.0.22

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 09 jul 2007, 21:17

De ontwikkeling van phpBB 3.0 is nog niet helemaal afgrond, maar we zijn al in een dusdanig ver stadium dat we kunnen stellen dat het stabiel en veilig genoeg is.

marijkev

Bericht door marijkev » 09 jul 2007, 21:42

Nu begin ik te twijfelen welke ik kan gebruiken
2 of 3??

wat is beter nu 2 en later updaten naar 3
of toch 3 en de kleine updates doorvoeren.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 09 jul 2007, 21:57

Ga voor 3. Upgraden met 3.0 kan zelfs automatisch in een handomdraai.

marijkev

Bericht door marijkev » 10 jul 2007, 08:37

Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp.

Mocht ik nog vragen hebben met het opnieuw installeren dan horen jullie het wel. Maar alles is duidelijk aangegeven dus het moet geen problemen geven.

Marijke

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 10 jul 2007, 08:54

Jammer dat je voor de makkelijke oplossing kiest, zeker gezien je "384 leden en 11683 berichten waarvan er een heleboel mooie verslagen zijn met heel veel foto's" zoals je zelf zegt.
Zoals al eerder hier werd gemeld....je hoeft eigenlijk niets te doen met het veranderen van files e.d. maar enkel de database upgrades uit te voeren om te kunnen converteren naar phpBB 3, neem aan dat de structuur van je database toch niet corrupt is ?

Misschien is het handig om toch een poging te wagen en de desbetreffende foutmelding die je krijgt bij het upgraden hier te vermelden.
Let wel op.....database upgraden die je wel door het hele install mapje op je server te zetten en vervolgens te upgraden en niet enkel de files in je root ;)

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 10 jul 2007, 09:14

Fridge schreef:Jammer dat je voor de makkelijke oplossing kiest, zeker gezien je "384 leden en 11683 berichten waarvan er een heleboel mooie verslagen zijn met heel veel foto's" zoals je zelf zegt.
Dat hoeft toch niet verloren te gaan? Wij zijn ook een keer helemaal opnieuw begonnen en hebben toen alle berichten met de hand gekopieerd naar het nieuwe forum. Dat was heel veel maar iedereen hielp mee en vele handen maken licht werk.

Maar ik zou wat jij zegt inderdaad wel eerst proberen ;)

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 10 jul 2007, 09:27

Zoals ik al zei, wil ik best mijn best doen om de errors weg te krijgen en via de normale manier te updaten.

Er zijn al verschillende personen geweest waarbij ik hun forum heb geupdate, en "thats it". Bij iemand ben ik zelfs admin geworden en dat is een site van 817 leden en 25953 berichten. Dus als ik gewoon ff in de database ga zien, zie ik waarschijnlijk heel wat persoonlijke informatie. (en die andere hun FTP pass is waarschijnlijk nog ongewijzigd)

Met de hand kopieren is een beetje LOL zeker als je er maar met een paar man aan het oude board kunt EN als je weet dat het met een beetje kennis zo gedaan is.

Gesloten