Error bij verwijderen van post

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
WauWsy

Error bij verwijderen van post

Bericht door WauWsy » 13 jun 2007, 19:06

• Wat is het probleem? Kan de posts van verwijderde leden niet verwijderen krijg MySQL error
    Wanneer ontstond het probleem?na ik leden had verwijderd
    Adres van je forum: http://www.dutch-silkers.com/phpbb
    Modifications op je forum:2 mods tegen spambotters
    Huidige stijl:
    phpBB versie: 3.0.RC1/2.0.22? phpBB 2.0.22
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Dit is de error die ik steeds krijg als ik een post van een verwijderde persoon wil wissen:

Error in posting

DEBUG MODE

SQL Error : 1264 Out of range value adjusted for column 'user_posts' at row 1

UPDATE phpbb_users SET user_posts = user_posts - 1 WHERE user_id = -1

Line : 445
File : functions_post.php

Coen

Re: Error bij verwijderen van post

Bericht door Coen » 14 jun 2007, 10:57

Je probeert nu alle posts te verwijderen, die horen bij de user_id '-1'. Die user_id is van de gast-account binnen phpBB en je zult op deze manier álle posts verwijderen die ooit door een gast zijn gemaakt, of door een verwijderde account!

Je had er beter aan gedaan om de gebruiker niet te verwijderen, maar hem te verbannen van je forum. Als je uiteindelijk toch de gebruiker had willen verwijderen, had je eerst alle berichten moeten verwijderen en daarná pas de user zelf... :) Maargoed, je wilt dus alleen maar de posts verwijderen, van een user die je verwijdert hebt? Weet je het user_id nog van die user?

WauWsy

Bericht door WauWsy » 14 jun 2007, 14:19

Jah dat staat allemaal nog bij die anunieme posts.. Maar als ik ze via dat ook wil verwijderen krijg ik ook die error.

Coen

Bericht door Coen » 14 jun 2007, 14:43

WauWsy schreef:Jah dat staat allemaal nog bij die anunieme posts.. Maar als ik ze via dat ook wil verwijderen krijg ik ook die error.
Ja, heb je mijn vorige post wel gelezen? Daarin geef ik aan dat het forum nu niet meer weet bij wie de post hoort en hangt hem daarom aan de Gast-account ('-1')! :)

Als je dus alle posts van die user wilt verwijderen, wil je alle posts van de Gast-account verwijderen, wat niet zal gaan doordat de Gast-account een negatief id heeft! :)

WauWsy

Bericht door WauWsy » 14 jun 2007, 14:44

En als ik daar een possoitief ID van maak kan ik ze dan wel verwijdere?

Coen

Bericht door Coen » 14 jun 2007, 14:52

WauWsy schreef:En als ik daar een possoitief ID van maak kan ik ze dan wel verwijdere?
Nee, want aan de posts die je nog hebt, hangt dan nog -1.. :roll:

En als je de Gast-account gaat veranderen dan gaat er nog veel meer mis met je forum! ;)

WauWsy

Bericht door WauWsy » 14 jun 2007, 15:57

Maar het komt er dus op neer dat ik het niet kan veranderen?

Coen

Bericht door Coen » 15 jun 2007, 08:17

WauWsy schreef:Maar het komt er dus op neer dat ik het niet kan veranderen?
Krijg je ook die foutmelding als je een afzonderlijk bericht wilt verwijderen? :?

Als je namelijk handmatig via de database berichten gaat verwijderen, gaat er meer fout in je forum, onder andere je zoekfunctie zal de fout in gaan... :(

WauWsy

Bericht door WauWsy » 16 jun 2007, 12:20

Jep ik kan die berichten niet meer verwijderen.. Ben er nu wel achter gekomen als ik een heel deel van het forum verwijder dat ik dan wel die topics kan verwijderen.. Maarja is ook van de zotte als ik dat voortaan altijd dat op die mannier moet doen..

Coen

Bericht door Coen » 18 jun 2007, 08:22

WauWsy schreef:Jep ik kan die berichten niet meer verwijderen.. Ben er nu wel achter gekomen als ik een heel deel van het forum verwijder dat ik dan wel die topics kan verwijderen.. Maarja is ook van de zotte als ik dat voortaan altijd dat op die mannier moet doen..
Dat moet je niet altijd zo doen, want je moet überhaupt geen gebruikers verwijderen, daar is de mogelijkheid tot verbannen voor uitgevonden! ;)

Als je al gebruikers gaat verwijderen, doe je er slim aan om óf eerst de posts te verwijderen, óf ze niet te verwijderen! :)

Gesloten