Hallo, Ik ben de hele dag al aan het stoeien met php, mysql, apache, sambar en weet ik veel wat maar ik krijd de installatie procedure net niet voor elkaar.
Ik krijg steeds deze fout melding:
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'admin@localhost' (Using password: YES) in K:\xxx\xampp\htdocs\phpBB2\db\mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in K:\xxx\xampp\htdocs\phpBB2\db\mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in K:\xxx\xampp\htdocs\phpBB2\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Wie weet hier de oplossing voor?
P.s. ik kan wel mijn localhost benaderen en php is ook goed geinstalleerd.
WinMySQLadmin versie 1.4 meldt dat MyOBDC is not found mischien heeft dat er wat mee te maken? Wie weet hoe ik een stap verder kom in de installatie procedure van phpbb.
Hulp wordt zeer gewaardeerd !!!
M.vr.gr.
Philip
phpbb installatie lukt niet.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpbb installatie lukt niet.
Was alles maar net zo eenvoudig als fietsen.
Ja, ik draai MySQL 4.0.14 dus ik heb 4 gekozen. Maar helaas zonder effect.LadyBug schreef:Heb je bij de installatie de goede SQL gekozen?
Ik zie wel dat er in de database niets zit. Het is slechts een directory. Ik wil graag dat de database forum heet. een lege dir 'forum' staat in mysql/data daar staat ook een test diricetory en die kan ik ook zien in WinmysqlAdmin 1.4. Daar staa ook nogwel meer databases in en die zien er wel gevulder uit. mischien is dat het wel, maar ik zou niet weten hoe ik het kan veranderen.
Was alles maar net zo eenvoudig als fietsen.
Volgens mij moet je dan via winmysqladmin een nieuwe DB aanmaken. Dan wordt er als het goed is ook een database username en pw voor gemaakt. Deze kan je vervolgens gebruiken voor het installeren van phpBB.Sharkusaf schreef:Ja, ik draai MySQL 4.0.14 dus ik heb 4 gekozen. Maar helaas zonder effect.LadyBug schreef:Heb je bij de installatie de goede SQL gekozen?
Ik zie wel dat er in de database niets zit. Het is slechts een directory. Ik wil graag dat de database forum heet. een lege dir 'forum' staat in mysql/data daar staat ook een test diricetory en die kan ik ook zien in WinmysqlAdmin 1.4. Daar staa ook nogwel meer databases in en die zien er wel gevulder uit. mischien is dat het wel, maar ik zou niet weten hoe ik het kan veranderen.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting