Beste mensen,
Ik wil graag verschillende forumgedeeltes van mijn forum aan bepaalde gebruikersgroepen toewijzen, maar het is mij niet gelukt om dit via het beheerderspaneel voor elkaar te krijgen. Wel heb ik verschillende gebruikersgroepen aangemaakt, maar het lukt me alleen niet om die aan een bepaalde categorie te koppelen.
Verder wil ik graag dat gebruikers die zich aanmelden, in de eerste plaats tot de Aspirant Leden-gebruikersgroep die ik zelf aangemaakt heb, gaan behoren. En pas als ze zich voorgesteld hebben, dat ik ze dan kan upgraden naar een bepaalde gebruikersgroep (beginners, gevorderden of studenten), naar gelang het aantal boeken dat ze over een bepaald onderwerp hebben gelezen.
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit op het forum kan instellen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
vriendelijke groeten,
Eelke
Forumgedeeltes koppelen aan gebruikersgroepen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: Forumgedeeltes koppelen aan gebruikersgroepen
Je zet de permissies van de forum(s) (via Forum Permissions) die je ervoor wilt gebruiken op "PRIVATE" en misschien op "PRIVATE (HIDDEN)" als je ook wilt dat ze verborgen zijn.
Daarna geef je de groepen die er toegang tot moeten hebben, via Group Permissions toegang tot de forum(s) die ze moeten hebben!
Daarna geef je de groepen die er toegang tot moeten hebben, via Group Permissions toegang tot de forum(s) die ze moeten hebben!

Re: Forumgedeeltes koppelen aan gebruikersgroepen
Het is gelukt! Thanx!