Alweer een vraag, mbt automatisch(e) bericht(en)...

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Ponypop

Alweer een vraag, mbt automatisch(e) bericht(en)...

Bericht door Ponypop » 10 mei 2007, 11:08

Support Template
  • Wat is het probleem? Niet echt een probleem, meer handigheid
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    Adres van je forum: http://www.hethaflingerforum.nl
    Modifications op je forum: Unique registration hash
    Huidige stijl: DesertStorm
    phpBB versie: ?
    Waar is je forum gehost: flexwebhosting
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? /
Overige opmerkingen:

Het forum waarvan ik beheerder ben, is betaald. Nieuwe leden mogen 2 weken "proefdraaien" en worden wanneer zij besluiten niet te willen betalen, geband.

We versturen de nieuwe leden 2 maal een pb: eenmaal om ze welkom te heten en uitleg te geven over het betalingssysteem, eenmaal halverwege de testperiode als herinnering. Dit gebeurt momenteel allemaal handmatig en is een hels karwei, zeker wanneer je ook nog de spammers e.d. eruit moet filteren.

Ik vroeg me af of het misschien mogelijk is dat je wat in kunt stellen waardoor het niet meer handmatig hoeft te gebeuren, dus dat het verzenden van de "welkom" en de herinnering eigenlijk automatisch gaat... Niet dat we te lui zijn, maar het zou de zaak wel een stuk gemakkelijker maken ;)

Áls het mogelijk is, waar kan ik dan de aanwijzingen vinden om het erin te zetten?!

Coen

Bericht door Coen » 10 mei 2007, 11:11

Even iets anders, iets waar ik meteen over na denk, waarom zouden mensen betalen voor jouw forum? Ik kan alles lezen, gewoon als gast en als ik zou willen posten, maar er voor moest betalen dan zou ik jouw forum ook lekker laten zitten... :roll:

Dan nog even over de MOD. Een geautomatiseerd systeem daarvoor ken ik niet, maar ik denk dat ook niet bestaat. Het zou dus (op maat) gemaakt moeten worden door iemand. Als je zo'n aanvraag wilt plaatsen, stuur ik je graag door naar dit topic, waar je een aanvraag mag plaatsen! :)

Ponypop

Bericht door Ponypop » 10 mei 2007, 11:31

:lol: Jij bent geen haflingerliefhebber, of wel?! :P

Nee, het zit zo. Het begon als een .tk forum, helemaal leuk... het werd te druk en crashte --> Alle info weg. Toen kregen we het aanbod dat iemand het wel wilde beheren, daarmee liep het fout (vage redenen) en hij heeft in een keer alles weggegooid. Toen moesten we wéér opnieuw beginnen, alle inhoud van het forum was opeens weg....

Omdat we geen financier hadden, hebben we bij de leden gevraagd of men bereid was te betalen zodat we een goede server konden kiezen en alles in eigen beheer konden houden. Het beheer is dan ook gekozen door de leden, ik ben er slechts deel van ;) (we zijn met 3, ieder zn eigen "taken"). Dus nu is het betaald, voor 5 euro per jaar mag men lid zijn. Alleen hebben we nu zoveel inkomsten al (wisten wij veel dat er zoveel mensen bereid waren te betalen) dat we nog jaren kunnen doorgaan. Maar goed... om nu die regeling weer af te schaffen is ook weer zo wat, en oneerlijk tegenover de wel betalende leden ;)

Als gast zie je trouwens maar een gedeelte van het forum hoor, lang niet alles... 8)

Maar er is dus niet zoiets, jammer... vind het ook weer zo wat om iemand ervoor aan te spreken of het mogelijk is een MOD te maken... zoveel werk, neem aan dat die mensen ook wel iets beters te doen hebben toch?! Dus dan houden we het gewoon bij het oude systeem! Wel meer werk, maar het gaat!

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 10 mei 2007, 11:48

Als je een beetje met SQL overweg kunt, kun je iedere dag een lijst selecteren van gebruikers met bijvoorbeeld n dagen geleden geregistreerd en nog niet betaald (registreer je dat ergens op het forum?). Als je dat zelf niet kunt, is er in het genoemde topic vast wel iemand die dat voor je wil maken.

Coen

Bericht door Coen » 10 mei 2007, 12:21

Ponypop schreef:- uitleg -
Dat maakt het beeld inderdaad weer een stuk duidelijker. Bedankt voor de uitleg! :thumb:

Markiee
Contacteer:

Bericht door Markiee » 10 mei 2007, 15:01

Er is wel een soort MOD hiervoor maar dab is het probleem nog niet helemaal opgelost, met die MOD wordt bij nieuwe leden automatisch een PB gestuurd, hierin kun je dan alle informatie neerzetten:
Kijk hier:
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=2127

Johan

Bericht door Johan » 10 mei 2007, 17:19

Ponypop schreef::lol: Jij bent geen haflingerliefhebber, of wel?! :P

Nee, het zit zo. Het begon als een .tk forum, helemaal leuk... het werd te druk en crashte --> Alle info weg. Toen kregen we het aanbod dat iemand het wel wilde beheren, daarmee liep het fout (vage redenen) en hij heeft in een keer alles weggegooid. Toen moesten we wéér opnieuw beginnen, alle inhoud van het forum was opeens weg....

Omdat we geen financier hadden, hebben we bij de leden gevraagd of men bereid was te betalen zodat we een goede server konden kiezen en alles in eigen beheer konden houden. Het beheer is dan ook gekozen door de leden, ik ben er slechts deel van ;) (we zijn met 3, ieder zn eigen "taken"). Dus nu is het betaald, voor 5 euro per jaar mag men lid zijn. Alleen hebben we nu zoveel inkomsten al (wisten wij veel dat er zoveel mensen bereid waren te betalen) dat we nog jaren kunnen doorgaan. Maar goed... om nu die regeling weer af te schaffen is ook weer zo wat, en oneerlijk tegenover de wel betalende leden ;)

Als gast zie je trouwens maar een gedeelte van het forum hoor, lang niet alles... 8)

Maar er is dus niet zoiets, jammer... vind het ook weer zo wat om iemand ervoor aan te spreken of het mogelijk is een MOD te maken... zoveel werk, neem aan dat die mensen ook wel iets beters te doen hebben toch?! Dus dan houden we het gewoon bij het oude systeem! Wel meer werk, maar het gaat!
Je kan toch gewoon het betalen vanaf 2008 afschaffen? En dan de leden die dus wel een tijd hebben betaald een speciale rang geven! dan is iedereen (HOOP IK) blij!
Voormalig Support Teamlid

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 10 mei 2007, 20:01

Je kan het ook gewoon vrijwillig maken dmv een paybal donate button onderaan iedere pagina oid. Werkt bij wetenschapsforum ook.

Gesloten