Strato.nl installatie fout
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Strato.nl installatie fout
Ik heb sinds kort een andere server op strato.nl, het lukt mij niet om een phpBB
forum op te instaleren. Ik vul alles correct in, maar krijg deze melding:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/ja2/05/425/00000020/htdocs/phpBB/db/mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /mnt/ja2/05/425/00000020/htdocs/phpBB/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /mnt/ja2/05/425/00000020/htdocs/phpBB/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Weet iemand wat het probleem is ?
forum op te instaleren. Ik vul alles correct in, maar krijg deze melding:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/ja2/05/425/00000020/htdocs/phpBB/db/mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /mnt/ja2/05/425/00000020/htdocs/phpBB/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /mnt/ja2/05/425/00000020/htdocs/phpBB/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Weet iemand wat het probleem is ?
-
Ik denk dat ik het weet. Ik heb namelijk ook een pakket bij strato.nl. je moet namelijk bij het vakje databse server bij de installatie van PHPBB2 het volgende invullen: rdbms.strato.de en dus niet strato.nl!
Je moet verder ook een wachtwoord instellen voor je database.
Klik anders eens bij het kopje Instellingen>Databasebeheer op je control panel van je pakket. Klik op beheer. Kijk of alle gegevens wel juist zijn met behulp van PHPMyAdmin.
Klik anders eens bij het kopje Instellingen>Databasebeheer op je control panel van je pakket. Klik op beheer. Kijk of alle gegevens wel juist zijn met behulp van PHPMyAdmin.
Dat is de oplossing!cumulus schreef:Ik denk dat ik het weet. Ik heb namelijk ook een pakket bij strato.nl. je moet namelijk bij het vakje databse server bij de installatie van PHPBB2 het volgende invullen: rdbms.strato.de en dus niet strato.nl!
Hartelijk dank.