- Wat is het probleem?
Ik heb een backup gedraaid via een adminpaneel van een forum die inmiddels uit de lucht is gehaald, maar krijg deze niet geupload. het sql bestand is 300mb groot
als ik in hersteldatabase in de admin paneel.. probeer up te loaden. krijg ik gewoon totaal geen veranderingen te zien.
Onnodig te vermelden lijkt me dat ik zeer weinig verstand heb van hoe alles werkt. alleen kan ik omgaan met het admin paneel.
Waarom niet geheel nieuwe beginnen? Omdat er heel wat persoonlijke informatie staat op de backup van de leden zoals monologen etc etc.
wie ow ie kan met mij meedenken??
we hosten de nieuwe site en forum zelf.
wellicht is direct msn contact makkelijker, voor meer info
groetjes becky
Adres van je forum: http://85.214.92.148/index.php?sid=e47a ... 0fe5a183c4
(opgelost) kan backup niet terugzetten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

(opgelost) kan backup niet terugzetten
Support Template
Laatst gewijzigd door Rebecca op 19 mar 2007, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- MindPrison
- Contacteer:
Ik weet niet of je wat SQL kennis hebt, maar mij lijkt het het gemakkelijste de backup in deeltjes te splitsen en die via phpMyAdmin uitvoeren.
Je kan ook proberen het SQL bestand uit te voeren via lokale software zoals MySQL Administrator (uiteraard is dit programma alleen voor MySQL geschikt!)
Je kan ook proberen het SQL bestand uit te voeren via lokale software zoals MySQL Administrator (uiteraard is dit programma alleen voor MySQL geschikt!)
Greetz,
MindPrison
MindPrison
hoi,
probleem is.. krijg de backup niet gesplitst
zal dat andere nog even proberen.. want het is dus een sql bestand dus moet lukken zou je zeggen..
groetjes becky
p.s heb wel via ftp backup bestand op de server gekregen.. weet niet of dat helpt.. maar zag een bestandje dat dezelfde naam had als mijn backup. dus die overschreven. (is dikke 2 uur bezig geweest)
probleem is.. krijg de backup niet gesplitst
zal dat andere nog even proberen.. want het is dus een sql bestand dus moet lukken zou je zeggen..
groetjes becky
p.s heb wel via ftp backup bestand op de server gekregen.. weet niet of dat helpt.. maar zag een bestandje dat dezelfde naam had als mijn backup. dus die overschreven. (is dikke 2 uur bezig geweest)
hoi,
was ik weer,
We krijgen het niet voorelkaar.. ik had dus al verteld dat ik de backup wel op de server heb staan.
Is het niet mogelijk om deze backup in de server zelf te verplaatsen(in de juiste map) en deze dan handmatig te koppelen aan het forum..zodat de backup te voorschijn komt?
groetjes becky
was ik weer,
We krijgen het niet voorelkaar.. ik had dus al verteld dat ik de backup wel op de server heb staan.
Is het niet mogelijk om deze backup in de server zelf te verplaatsen(in de juiste map) en deze dan handmatig te koppelen aan het forum..zodat de backup te voorschijn komt?
groetjes becky
- MoonCatcher
Ik heb daar destijds ook heel veel problemen mee gehad. Waarom kan phpbb een forumdatabase wat aardig groot is, niet in 1 keer herstellen? Of je moet je backup in stukjes hakken en die stuk voor stuk uploaden. Bigdump zij op mijn scherm dat het gelukt was en alles was nog steeds weg. Mijn host heeft de backup die zij 's nachts maken voor mij teruggezet. Achteraf ben ik er nog steeds niet achter waarom dat niet werkt. Ben nu elke keer bang dat als ik een mod installeer en mijn fourm backup dat ik die backup toch niet kan gebruiken mocht ik hem nodig hebben.
De backup mogelijkheden van phpBB zijn beperkt door de maximale tijd dat dat php een script uit mag voeren op een server. Vaak is dit 30 seconden. Als die dertig seconden overschreden zijn, word het script geannuleerd en staat je backup er dus half op, waardoor phpBB niet gaat werken.MoonCatcher schreef:Ik heb daar destijds ook heel veel problemen mee gehad. Waarom kan phpbb een forumdatabase wat aardig groot is, niet in 1 keer herstellen? Of je moet je backup in stukjes hakken en die stuk voor stuk uploaden. Bigdump zij op mijn scherm dat het gelukt was en alles was nog steeds weg. Mijn host heeft de backup die zij 's nachts maken voor mij teruggezet. Achteraf ben ik er nog steeds niet achter waarom dat niet werkt. Ben nu elke keer bang dat als ik een mod installeer en mijn fourm backup dat ik die backup toch niet kan gebruiken mocht ik hem nodig hebben.
Bigdump importeerd het op een dusdanig handige manier, dat alles er wel goed op komt te staan. Bij jou is dus waarschijnlijk een geval apart MoonCatcher!

trouwens dat phpmyadmin.. daar werkt het niet mee..
dat had ik in het begin al gedaan...(kom er net achter dat dat dus via mijn pleskpaneel gaat) nu andere vraag.
die bigdump?? waar zet ik dat in zodat ik dat kan gebruiken???
stap voor stap graag als het kan want heb nog nooit scripts e.d er in gezet. (dat werd altijd gedaan) Maar ben niet beroerd om te leren
groetjes becky
p,s heb hem al gedownload... (is een zipfile)
dat had ik in het begin al gedaan...(kom er net achter dat dat dus via mijn pleskpaneel gaat) nu andere vraag.
die bigdump?? waar zet ik dat in zodat ik dat kan gebruiken???
stap voor stap graag als het kan want heb nog nooit scripts e.d er in gezet. (dat werd altijd gedaan) Maar ben niet beroerd om te leren
groetjes becky
p,s heb hem al gedownload... (is een zipfile)
Op deze pagina vind je precies hoe je er mee moet werken!
Echter wel in het engels, ik weet niet of er ook een nederlandstalige versie van is... 

-