404 error HELP AUB

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Sunshine11

404 error HELP AUB

Bericht door Sunshine11 » 17 mar 2007, 13:59

Support Template
  • Wat is het probleem? Ik heb een 404 error op het forum

Wanneer ontstond het probleem? IK heb quick replay willen installeren na lang zoeken wist ik hoe ik het moest doen.
    Wilde uit proberen als alles werkte heb toen het forum weer geupload en ook de mappen instal en contribu. Die mappen heb ik er weer vanaf gehaald en nu krijg ik een 404 error

Adres van je forum: http://www.witchwizzard.nl/Forum

Modifications op je forum: Quick replay

Huidige stijl: Diddl

phpBB versie: 2.0.22
    Waar is je forum gehost: mijn domein
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Quick replay proberen toe te voegen en erna het hele forum opnieuw geupload.
Overige opmerkingen: Zouden jullie mij kunnen helpen ik ben echt nog een leek op het gebied van forumen
Want als ik die installeren opnieuw doe, dan zegt die dat het al bestaat. Beetje dom he
Bedankt alvast voor jullie hulp

groetjes
Sunshine11

MoonCatcher

Bericht door MoonCatcher » 17 mar 2007, 14:54

hij heeft de install map nog nodig. Die ff terugzetten en opnieuw install doen.

Sunshine11

Bericht door Sunshine11 » 17 mar 2007, 15:27

Als ik dan opnieuw installeer krijg ik dit te staan:

Er is een fout opgetreden tijdens de installatie.
Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database.
Table 'phpbb_auth_access' already exists

Wat moet ik hier dan mee

MoonCatcher

Bericht door MoonCatcher » 17 mar 2007, 15:30

je moet de quick reply ffies helemaal eraf gooien dus ook in phpmyadmin je tabellen die erbij horen verwijderen. Dan nogmaals installeren. Pas op het moment dat alles goed geïnstalleerd is en er wordt gevraagd je mappen install en contrib te verwijderen dan pas verwijderen.

Coen

Bericht door Coen » 17 mar 2007, 15:32

MoonCatcher schreef:je moet de quick reply ffies helemaal eraf gooien dus ook in phpmyadmin je tabellen die erbij horen verwijderen. Dan nogmaals installeren. Pas op het moment dat alles goed geïnstalleerd is en er wordt gevraagd je mappen install en contrib te verwijderen dan pas verwijderen.
Niet waar.

Je hebt je config.php overschreven met een lege file. Als je met deze tool een nieuwe aanmaakt en daarmee de huidige overschrijft, zou je forum weer moeten werken! :)

MoonCatcher

Bericht door MoonCatcher » 17 mar 2007, 15:38

waarom jezelf dieper verstrikt laten raken als je iets niet snapt wat betreft modden en forumbeheer, dan met een schone lei beginnen? :wink:

Sunshine11

Bericht door Sunshine11 » 17 mar 2007, 15:40

Wow het heeft gewerkt met die link om die nieuwe config aan te maken

Ik heb er wel wat verstand van en ik snap het allemaal snel

heb ik nog eenvraag hoe krijg ik er nu quick replay op
dat wil me echt niet lukken

bedankt allemaal voor jullie snelle hulp

Coen

Bericht door Coen » 17 mar 2007, 16:38

Wat ging er de vorige keer mis met de installatie van de Quick Reply?

Als we dat eerst een oplossen, dan begin je goed voorbereid aan een nieuwe installatie! :thumb:
MoonCatcher schreef:waarom jezelf dieper verstrikt laten raken als je iets niet snapt wat betreft modden en forumbeheer, dan met een schone lei beginnen? :wink:
Dat kan altijd nog, waarom alles weggooien, terwijl het op een simpele manier opgelost kan worden, zoals je ziet? :roll:

Sunshine11

Bericht door Sunshine11 » 17 mar 2007, 23:56

Ik weet niet zeker als ik het allemaal goed heb gedaan

ik heb de dingen ingevoegd die bij quick replay staan.
Dus in de mappen geplaast zoals het beschreven staat. (weet niet als ik dat eigenlijk goed gedaan heb)

Daarna heb ik het hele forum opnieuw geupload. Dus ook met die instal en contrib map. en die lege config map lol

Misschien samen ff het stap voor stap doen dan zal het wel gaan lukken. Ik leer snel.

Bedankt alvast

Coen

Bericht door Coen » 18 mar 2007, 00:51

Voor de Quick Reply mod, dien je ook enkele wijzigingen in je bestanden (van het forum) toe te passen. Deze vind je waarschijnlijk in het install.txt (of vergelijkbaar) bestand! :thumb:

Sunshine11

Bericht door Sunshine11 » 18 mar 2007, 00:55

Die install heb ik

Wat ik niet snap is moet ik het direct vast plaatsen in die bestanden of moet ik een spatie er tussen laten of enter????

en als ik het dan upload hoef ik eigenlijk alleen die mappen te doen????

Coen

Bericht door Coen » 18 mar 2007, 13:22

Sunshine11 schreef:Die install heb ik

Wat ik niet snap is moet ik het direct vast plaatsen in die bestanden of moet ik een spatie er tussen laten of enter????

en als ik het dan upload hoef ik eigenlijk alleen die mappen te doen????
Als er een spatie in de code staat die je moet plaatsen, dan plak je die spatie erbij, staat hij er niet dan laat je hem gewoon weg! ;)

Ja, dan hoef je alleen de bestanden die je gewijzigd hebt (dus niet de complete phpBB-map) opnieuw te uploaden! :) Als je de complete phpBB-map opnieuw upload, dan overschrijf je weer de config.php en krijg je hetzelfde probleem als je eerder in dit topic had! ;)

Gesloten