Problemen met o.a. Avatar gallerij-map

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Whatsif
Contacteer:

Problemen met o.a. Avatar gallerij-map

Bericht door Whatsif » 16 mar 2007, 08:56

Support Template
  • Wat is het probleem? - Ik weet niet hoe ik met een avatar gallery moet werken.
    Wanneer ontstond het probleem? - Ik geloof ongeveer twee dagen geleden.
    Adres van je forum: http://www.forumpro.nl/forum/Alles_Over ... /index.php
    Modifications op je forum: :? Als hier bedoeld wordt wat ik eraan heb gesleuteld dan ... nou... van alles wel, gewoon een aantal boards aangemaakt en ehm... een paar instellingen veranderd, denk ik.
    Huidige stijl: Als in lay-out style? Ik gebruik Acid maar standaard staat subSilver
    phpBB versie: 2.0.21, ik weet dat er ook 2.0.22 is maar ik weet niet hoe die te installeren... :oops:
    Waar is je forum gehost: http://www.forumpro.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Hmm, veranderd moet hier met een D... maar goed, srry daarvoor... nou nee, ik ben op die avatar gallery een beetje blijven haken, maar het gaat natuurlijk om vlak daarvoor. Dat weet ik niet meer, niets wat daarmee te maken zou kunnen hebben volgens mij.
Overige opmerkingen:
Ik heb ook een mailtje gestuurd, maar dat duurt vaak nogal lang en ik wil heel graag verder...

Ik heb dus bij Algemeen -> Configuratie onder Instellingen Avatar alles op ja staan en de Avatar-map en Avatar gallery-map kan ik niet veranderen. Als ik daar dus zeg maar iets anders in type en op Verzenden klik is de oude map gewoon weer teruggezet.

Ik weet ook niet wat mijn phpBB-root inhoudt, laat staan de mappen daaronder. Voor het geval dit op de computer moet zijn, heb ik phpBB2 en phpBB3 nu in mijn C:\Program Files\-folder staan, waarin wel degelijk die /images/avatars stonden die aangegeven stonden bij het voorbeeld (bij de Instellingen Avatar dus, waar je die mappen kon instellen)... ik heb alles onder /images zelfs in een /Alles_Over_Verhalen/-map gezet, omdat dat de standaardmap was op mijn forum die ik dus niet kon veranderen en dan in de gallery-map (in phpBB2 èn 3 dus, dus C:\Program Files\phpBB2\images\Alles_Over_Verhalen\avatars\gallery en datzelfde maar met phpBB3) wat avatars geplaatst om te proberen. Ik heb die ook nog in een verdere submap geplaatst, zoals \Anime\, in de hoop dat ze dat bedoelden met de "Categorieën" die ik zie als ik ga kijken onder Profiel -> Gallerij bekijken, maar dat was pure wanhoop.

Zo, ik hoop dat ik nu alles in een keer goed heb omschreven, sorry dat het lang is geworden. Ik weet ook niet wat allemaal nuttige informatie is, maar nu hebben jullie in ieder geval zo'n beetje alles (alles waar ik aan kon denken iig).

Alvast bedankt!

Groetjes
Vincent

EDIT: Misschien heeft het allemaal toch wel iets te maken met de installatie ofzo... want bijv. als ik een rang wil verwijderen o.i.d. zegtie alleen "Template->make_filename(): Error - file admin/confirm_body.tpl does not exist"... maar ik weet allemaal niet waar ik die files zou moeten vinden en/of plaatsen, en als ik ze moet plaatsen, of dat dan op een speciale plek moet enzo.

Kben nogal beginnend enzo... :oops:

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 16 mar 2007, 19:50

blijven mailen : http://www.forumpro.nl/info_en_contact.php :bier:
Als je kunt uploaden moet je admin/confirm_body.tpl uploaden naar je templates map. Mogelijks ligt daar het probleem ook met de avatar

Whatsif
Contacteer:

Bericht door Whatsif » 16 mar 2007, 21:28

Thx, maar ik denk eigenlijk dat het aan mezelf ligt... (hoewel ik wel zal blijven mailen hoor tot het lukt) - misschien wordt dat duidelijk als ik zeg dat ik niet eens weet hoe ik moet bepalen waar ik heen moet uploaden..? Hoe kan ik bijv. naar m'n templates map uploaden?

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 17 mar 2007, 07:10

Je gebruikt 'n gratis host, daarmee is dat vermoedelijk niet mogelijk!
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Whatsif
Contacteer:

Bericht door Whatsif » 17 mar 2007, 12:37

Ah... dus dat betekent dat ik ook geen avatarmap kan hosten? :(

MoonCatcher

Bericht door MoonCatcher » 17 mar 2007, 14:59

gratis hosts van phpbb hebben niet de mogelijkheid je eigen avatarmap te plaatsen.

Ik weet niet of je een eigen site hebt. Je zou een map met avatars naar je website kunnen uploaden en previews kunnen plaatsen, waarbij gebruikers een avatar kunnen kiezen en de link in kunnen vullen in het profiel. Beetje omslachtig maar zo kan je je eigen avatars hosten.

Whatsif
Contacteer:

Bericht door Whatsif » 17 mar 2007, 19:10

Jaja... nou oké misschien doe ik dat dan wel, bedankt alledrie voor de hulp :D

Vincent

Gesloten