Forum heeeeel erg traag. kan iemand even kijekn

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
maykel

Forum heeeeel erg traag. kan iemand even kijekn

Bericht door maykel » 26 feb 2007, 19:14

[b]Ons forum is heeeel erg traag, het is gehost bij hostingdiscounter.nl het forum is wel heeel erg groot. Ik wilde een backup maken in de mysql en deze was meer als 200 MB[/b]
[b]Is al enige tijd aan de gang[/b]
[b]http://www.even.nu[/b] http://

[/list][size=14][b]Zou iemand kunnen kijken wat het is? Ik verwacht een probleem met de mysql server of een trage gehoster?[/b][/size]

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 feb 2007, 19:18

Eventueel wat punten waar het aan kan ligge,

1: vergeet niet dat je op een budget hoster zit, krachtige computers hebben ze niet in nederland waardoor het traag loopt. Je zit op een computer waar heel veel clienten op zitten daarbij te vol kan zijn en daardoor de boel trager wordt.

Oplossing: duurdere host of eigen dedicated server nemen.
Oplossing 2: Andere host met krachtige computers nemen dus geen budget host.

2: Mods installeren.
Oplossing: sommige dingen worden uit de mysql geladen die ook gecachded kunnen worden. Daarvoor zou ik even exstreme styles installeren met de cache functie even naar http://www.phpbb.com en exstreme styles zoeken.

m.v.g jeffrey
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Bee

Bericht door Bee » 26 feb 2007, 19:23

special18 schreef:Eventueel wat punten waar het aan kan ligge,

1: vergeet niet dat je op een budget hoster zit, krachtige computers hebben ze niet in nederland waardoor het traag loopt. Je zit op een computer waar heel veel clienten op zitten daarbij te vol kan zijn en daardoor de boel trager wordt.

Oplossing: duurdere host of eigen dedicated server nemen.
Oplossing 2: Andere host met krachtige computers nemen dus geen budget host.
Deze redenering klopt niet helemaal volgens mij? Waarom zou een "goedkopere" host slechtere servers hebben dan een duurdere "host"? Prijs zegt vaak weinig over de kwaliteit.
... Maar ik modereer (nog) niet.

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 feb 2007, 19:28

Ja echt, die indicatie is dus helemaal fout een budget host kan nooit de kracht hebben van standard 12 gig geheugen en 8x intel xeon 3.0 gigaherz.

:) waarom omdat je niet van die paar euro de vervangings kosten en de veroudering van de servers kunt betalen ;) en nee ze hoeven niet beter te zijn kunnen ook gewoon oplichters zijn maar daarvoor moet je toch even goed leze wat hun server kracht is ;)
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

maykel

Bericht door maykel » 26 feb 2007, 19:40

Wat ik dus graag wil weten of het ook aan de grootte van de database kan liggen?

TWEagle
Contacteer:

Bericht door TWEagle » 26 feb 2007, 19:46

dat kan wel

zeker als dat er veel mods zijn geinstalleerd

dit heeft waarschijnlijk tot gevolg dat er meerdere queries worden gedraaid dus zwaardere belasting tot gevolg
Afbeelding
To see or to hear

maykel

Bericht door maykel » 26 feb 2007, 20:05

Kunnen jullie dit zo zien op de site of het aan mods licht?

Bee

Bericht door Bee » 26 feb 2007, 20:16

special18 schreef:Ja echt, die indicatie is dus helemaal fout een budget host kan nooit de kracht hebben van standard 12 gig geheugen en 8x intel xeon 3.0 gigaherz.

:) waarom omdat je niet van die paar euro de vervangings kosten en de veroudering van de servers kunt betalen ;) en nee ze hoeven niet beter te zijn kunnen ook gewoon oplichters zijn maar daarvoor moet je toch even goed leze wat hun server kracht is ;)
Als je een heleboel klanten hebt die niet zo veel betalen, kan je nog altijd meer inkomsten te hebben dan een duur bedrijf die weinig klanten heeft. De prijs van de dienst zegt niets over de kwaliteit van een dienst! Een server kan nog wel hele leuke specificaties hebben, maar als die niet goed is ingesteld, zal het echt niet beter worden hoor.

Natuurlijk zijn er ook wel wat mindere bedrijven, maar die vind je in het hele marktspectrum hoor, waar jij mee bezig bent is een generalisatie waarmee je de prijs gelijk stelt aan de kwaliteit.

Het is net zoals merkkleding. Het is misschien wel leuk en mooi enzo, maar de kwaliteit hoeft echt niet beter te zijn dan bijvoorbeeld kleding die je bij de C&A koopt.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 26 feb 2007, 21:33

Zoals Bee zelf ook weet, waren we het niet vaak eens, en lagen we wel eens overhoop.
Maar met bovenstaande reakties kan ik het alleen maar mee eens zijn! :thumb:

@TS
Was het niet druk mbt het aantal users op het forum toen hij zo traag was?
Ik surf er nu toch met een behoorlijke snelheid overheen, en heb nu niet bepaald een snelle inetverbinding....

En zo te zien, heb je niet gigantisch veel mods erin zitten :)

Was je host niet toevallig bezig met onaangekomdigde werkzaamheden?

Wanneer je forum van het een op het andere moment traag reageerd, zonder dat jezelf iets aanpast aangepast hebt, zou ik niet direct aan de bel hangen, maar gewoon even rustig afwachten.

Dus... koppie koel houden :) Geen paniek :bier:

maykel

Bericht door maykel » 27 feb 2007, 14:54

Hoi,

Ik wil even de database gaan verplaatsen naar een ander mysql server om te kijken hoe deze daar draait. Echter hoe verplaats ik zon grote database? het binnenhalen van de ongeveer 220 mb is in 2 stappen met 2 sql bestanden wel gelukt maar het palatsen op een andere mysql lukt niet? Moet ik dit in 50 stappen doen ofzo?

Het grootste bestand wat ondersteund wordt is 2 MB en nog een beetje?

Iemand een idee.

Bedankt

Bee

Bericht door Bee » 27 feb 2007, 15:44

Daarvoor heeft men bigdump uitgevonden, ware het niet dat 220 mb ook dan een probleem heeft, met uploaden naar de FTP kan ook problematisch worden met zo'n gigantisch bestand.

Stemi

Bericht door Stemi » 27 feb 2007, 16:41

Zou het helpen om GZip Compression in te schakelen?

Bee

Bericht door Bee » 27 feb 2007, 17:21

Dat heeft vooral invloed op dataverkeer, de snelheid wordt er niet beter van.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 27 feb 2007, 18:06

Beetje off-topic..

Maar hoe komt die database zo enorm groot?

Je hebt dan 123 users, en ruim 90duizend posts...

Maar 220 mb........

Vreemd of ligt dat aan mij :oops:

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 27 feb 2007, 19:44

lifeguard schreef:Beetje off-topic..

Maar hoe komt die database zo enorm groot?

Je hebt dan 123 users, en ruim 90duizend posts...

Maar 220 mb........

Vreemd of ligt dat aan mij :oops:
Hangt ervan, als het een vol gemodde forum is kom je al gauw aan dit soort getallen :D

Gesloten