Help, een foutmelding

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 29 sep 2003, 17:34

Hoi Mosymuis,

Ik had gehoopt het nu zelf af te kunnen maar helaas. Ik zou toch graag weer van je hulp gebruikmaken.

Ik had vandaag weer een foutmelding namelijk;

Couldn't obtain category list.

DEBUG MODE

SQL Error : 1030 Got error 122 from table handler

SELECT c.cat_id, c.cat_title, c.cat_order FROM meetingpoint_categories c, meetingpoint_forums f WHERE f.cat_id = c.cat_id GROUP BY c.cat_id, c.cat_title, c.cat_order ORDER BY c.cat_order

Line : 106
File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/includes/functions.php

Ik heb toen met phpmyadmin de tabellen (meetingpoint_) categories en forums gerepareerd. En toen werkte het weer. Maar een minuut later kreeg ik weer dezelfde foutmelding. Ik wilde weer die tabellen repareren, maar dit keer werkte het niet. Het gaf namelijk op;

Table Op Msg_type Msg_text
mesql.meetingpoint_forums repair error 122 when fixing table
mesql.meetingpoint_forums repair status Operation failed

Ik heb het verschillende kleurtjes gegeven, omdat het verschillende tabellen zijn alleen kan ik dat niet kopiëren dus ik hoop dat het zo duidelijk is.

Ondertussen heb ik ook de volgende foutmelding gekregen;

Could not query categories list

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'meetingpoint_categories.MYD'. (errno: 144)

SELECT c.cat_id, c.cat_title, c.cat_order FROM meetingpoint_categories c ORDER BY c.cat_order

Line : 118
File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/index.php

Nu het repareren dus niet lukt weet ik niet wat ik moet doen. Ik ben bang dat het er toch op neerkomt dat ik nu een oude backup erover heen moet doen, maar ik wil het toch even bij je navragen omdat ik hoop dat ik toch nog iets kan doen. Dus als je nog iets weet, hoor ik het graag.

Groetjes,
Kirsten-Joy

PS, je hebt gelijk gekregen toen je schreef dat je het gevoel had nog wel iets van me te horen, :lol:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 sep 2003, 21:12

Wat doe jij toch allemaal met je forum :shock:

Ik weet het dit keer ook niet meer, je database lijkt flink in de stress te zitten. Heb je het al met je host besproken? Die repair error zegt me niets en zelfs het almachtige Google lijkt er weinig mee te kunnen. Misschien dat nu iemand anders hier een oplossing voor weet? :oops:

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 29 sep 2003, 21:26

hoi,

:( :cry: :( Nou ja ook niks aan te doen. Ik was er al bang voor. En misschien is het ook wel beter om er een back up over heen te gooien. Want telkens als ik iets heb opgelost komt er een nieuw probleem. Maar wat je de vorige keer schreef, dat als ik een backup terugzet van voor de foutmeldingen, het goed zou moeten zijn. Denk je dat nog steeds? Ik weet namelijk niet wat ik me erbij moet voorstellen. Maar als de database beschadigd is, is dat dan te herstellen door de oudere tabellen (de back up) terug te zetten?

Groetjes,
Kirsten-Joy

PS, kan ik m.b.v phpmyadmin zien hoe groot de database kan worden? Ik heb namelijk geen idee wat de grootte mag zijn. (al weet ik wel dat het nu niet te groot is omdat we weleens groter gehad hebben)

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 sep 2003, 21:29

KJ Elshof schreef:Maar wat je de vorige keer schreef, dat als ik een backup terugzet van voor de foutmeldingen, het goed zou moeten zijn. Denk je dat nog steeds?
Ja dat denk ik nog steeds, maar ik denk dat er bij jullie iets vreemds aan de hand is, met een database die zo vaak kapot gaat in zo'n korte tijd klopt iets niet. :? Misschien slechte software op de server oid?

KJ Elshof schreef:PS, kan ik m.b.v phpmyadmin zien hoe groot de database kan worden? Ik heb namelijk geen idee wat de grootte mag zijn. (al weet ik wel dat het nu niet te groot is omdat we weleens groter gehad hebben)
Ik geloof niet dat je dat kunt zien in phpMyAdmin nee, kan je niet aan je host vragen of er een limiet op zit?

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 29 sep 2003, 21:35

Via de host werken word moeilijk omdat ik dat via de webbeheerder van het eigenlijk domein moet doen. (wij hebben een subdomein). En die beheerder weet niets van php en mysql. Maar ik schrijf zelf wel een briefje en vraag wel of hij dat wil doorsturen. In ieder geval bedankt. Ik ga er morgen eerst een oude backup overheen doen, zodat de leden er in ieder geval weer bij kunnen. En dan weet de host misschien wat er nou gebeurt is. In ieder geval weer bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Kirsten-Joy

Fok!

Ook zo'n vergelijkbare foutmelding

Bericht door Fok! » 30 sep 2003, 17:49

Hallo lezenden en helpbiedenden :D

[ik had hier een vraag, maar hij is opgelost! Dank! :wink:]

Gesloten