Logo veranderen.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Logo veranderen.
Ik zou graag mijn logo veranderen. Dit wat jullie linksbovenaan de pagina zien van phpbb creating communities naar mijn eigen logo. Ik heb hetzelfde type van forum. Mijn forum bevindt zich op lycos. Misschien dat het daar anders is om te veranderen? Weet iemand hoe je dat verandert? Alvast bedankt.
Hoe wijzig ik het phpBB logo in een andere?
Standaard staat er als je het forum geinstalleerd hebt een rechthoekig logo van phpBB linksbovenin je forum. Als je je afvraagt hoe je deze kan veranderen in je eigen (uiteraard veel mooiere) logo, lees dan snel verder.
Het logo staat in de map phpBB2/templates/<templatenaam>/images en heet meestal logo_phpBB.gif. Dit is echter soms anders bij stijlen anders dan subSilver. Meestal staat er in de titel van het logo echter wel "logo", dus dan kan je daar naar kijken.
Je zou dus het logo kunnen veranderen door gewoon dit bestand te vervangen en dezelfde naam te geven dan het origineel. Denk hierbij heel goed aan eventuele hoofdletters, anders kan het bestand soms niet worden gevonden op sommige soorten servers.
Als je echter een jpg plaatje als logo wilt hebben, moet er wat meer gebeuren. Open hiervoor het bestand templates/<templatenaam>/overall_header.tpl in een programma als Kladblok of beter. Dreamweaver, Frontpage of Word worden afgeraden, want deze maken een bende van de code!
Zoek nu in het geopende bestand naar de naam van het logo. Dit doe je met F3 in kladblok of met CTRL+F in sommige andere programma's. Vervang de bestandsnaam naar de gewenste naam en sla het bestand weer op. Let ook hierbij weer extra goed op eventuele hoofdletters!
Upload het bestand weer en test of je nieuwe logo het doet.
Klaar!![]()
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting