[opgelost] Forum aan de trage kant!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
rvanhes

[opgelost] Forum aan de trage kant!

Bericht door rvanhes » 14 feb 2007, 19:11

Support Template
  • Wat is het probleem? Forum traag, niet bij iedereen
    Wanneer ontstond het probleem? Deze week
    Adres van je forum: http://www.egypteforum.nl
    Modifications op je forum: Meerdere
    Huidige stijl: Subsilver
    phpBB versie: 2.0.22
    Waar is je forum gehost:IC-Hosting.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?Mods
Overige opmerkingen:

Sinds deze week klagen sommige mensen dat het forum traag is en het lang duurt voordat ze een pagina krijgen. Ikzelf heb er thuis geen last van, maar op mijn werk wel (groot netwerk). Voor mijn laptop heb ik daar een aparte ADSL lijn, heb daar geen last van traagheid.

Hoor van de één dat het traag is, van de ander dat het goed is. Maar omdat ik zelf op mijn werk ook heb ervaren dat het traag is (op een tijdstip dat er NIEMAND verder in het bedrijf online is) wil ik even vragen of er mogelijke oplossingen zijn.

Heb een aantal mods geinstalleerd, zoals Statistieken - Kalender - Photo Album - Attachement - Last online. Maar zou het daar aan liggen?

Kan ik wat met die Gzip compressie doen? Wat houd dat precies in?

Kortom, hebben jullie een aantal opties om het forum te tunen?
Laatst gewijzigd door rvanhes op 16 feb 2007, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Bee

Bericht door Bee » 14 feb 2007, 19:36

Color Groups geinstalleerd?
... Maar ik modereer (nog) niet.

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 15 feb 2007, 00:23

pm send
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

rvanhes

Bericht door rvanhes » 15 feb 2007, 01:06

Bee schreef:Color Groups geinstalleerd?
Yep, die heb ik geinstalleerd... Zorgt die voor de trage verbinding?

Coen

Bericht door Coen » 15 feb 2007, 08:35

Niet direct voor een trage verbinding, maar voegt wel dermate veel queries toe aan elke pagina, dat het erg te lijden heeft en dus een stukje trager word... :roll:

Bertie

Bericht door Bertie » 15 feb 2007, 18:56

Prophecy schreef:Niet direct voor een trage verbinding, maar voegt wel dermate veel queries toe aan elke pagina, dat het erg te lijden heeft en dus een stukje trager word... :roll:
O.a colour mod zorgt voor veel problemen van nivesc ;)
die colour mod zorgt voor hoge load, extra exploits dus die mod raad ik ten strengste af.
en idere mod van nivesc , zodra je simpel colour groups installeerd is je verbinding wat sneller.
Eventueel gallarij en avarts extreen linken is ook een optie.
Tevens een tip zet GZip Compressie aan die zorgt er voor dat je server meer kracht nodig heeft, maar minder brandbreedte.

Succes ermee
Laatst gewijzigd door Bertie op 15 feb 2007, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 feb 2007, 19:08

Coen zegt het wel goed, hij gebruikt onnodig veel querys, die zorgen voor langzame ladende paginas.

Bertie

Bericht door Bertie » 15 feb 2007, 19:15

paul schreef:Coen zegt het wel goed, hij gebruikt onnodig veel querys, die zorgen voor langzame ladende paginas.
O.a ja,
Ik vul hem alleen aan , waarschijnlijk lees je me tekst verkeerd ;)! zal hem verduidelijken.
En de queries is niet alleen het probleem, de colour mod is ook niet in goede waarde gescript.
Er blijven niet voor niets kleine exploits over.
En dat is niet het enigste om die rotzooi niet te gebruiken.

rvanhes

Bericht door rvanhes » 15 feb 2007, 22:13

OK, ik ga die group color mod deinstalleren....

Ik heb nu alle bestanden aangepast en bepaalde bestanden verwijderd.
Maar moet ik nu de regels uit de database ook nog verwijderen? Zit namelijk geen uninstall script bij en weet niet hoe ik dat handmatig in PhpAdmin moet doen!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 16 feb 2007, 10:31

_<>-<>_ schreef:
paul schreef:Coen zegt het wel goed, hij gebruikt onnodig veel querys, die zorgen voor langzame ladende paginas.
O.a ja,
Ik vul hem alleen aan , waarschijnlijk lees je me tekst verkeerd ;)! zal hem verduidelijken.
En de queries is niet alleen het probleem, de colour mod is ook niet in goede waarde gescript.
Nope, de traagheid komt enkel en alleen door de querys, dat nivisecs mod slecht gescript/exploits hebben, is een algemeen bekendheid bij zijn mods. Maar dat is niet de oorzaak van de traagheid.

Rogerke
Contacteer:

Bericht door Rogerke » 16 feb 2007, 11:43

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=35270

Ik had/heb hetzelfde probleem. maar dan alleen bij het laden van de index- pagina dat hij traag is (Af en toe, soms wel, soms niet)

Bertie

Bericht door Bertie » 16 feb 2007, 12:14

paul schreef:
_<>-<>_ schreef:
O.a ja,
Nope, de traagheid komt enkel en alleen door de querys, dat nivisecs mod slecht gescript/exploits hebben, is een algemeen bekendheid bij zijn mods. Maar dat is niet de oorzaak van de traagheid.
Ik zeg niet dat dat door de snelheid komt maar veiligheid paul ;)!
Ik aanhaal een extra aspect, waarom je die mod niet moet gaan gebruiken en liever de simpel usergroup mod moet gebruiken :)!

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 16 feb 2007, 14:11

De Color Groups Mod van nivisec is te cachen met een aparte mod die Oxpus.de heeft of Amigalink en dat maakt je forum sneller. Maargoed.. ik ben misschien wel de enige die deze mod handig vind :oops: en nog gebruikt :oops: :oops:

rvanhes

Bericht door rvanhes » 16 feb 2007, 19:08

Maar moet ik nu de regels uit de database ook nog verwijderen? Zit namelijk geen uninstall script bij en weet niet hoe ik dat handmatig in PhpAdmin moet doen!
Heeft nog iemand antwoord op deze vraag?

Bertie

Bericht door Bertie » 16 feb 2007, 22:33

rvanhes schreef:
Heeft nog iemand antwoord op deze vraag?
Tuurlijk hebben wij daar een vraag op beste rvanhes ;)
Die kun je eigenlijk gewoon er in laten zitten, het zal neit langzamer worden omdat de queries niet worden aangeroepen. ;)

@ Brandsrus die mod is hardstikke onveilig, je mag hem gebruiken , maar dat is wel je eigen risico ;)

Coen

Bericht door Coen » 16 feb 2007, 23:49

Gebruik hier liever de ERC mod voor, in combinatie met Totally ERC, levert het precies hetzelfde resultaat op! :)

rvanhes

Bericht door rvanhes » 16 feb 2007, 23:54

OK, heb ondertussen al vernomen van de gebruikers dat het forum weer stukken sneller is :lol:

Bedankt voor de support

Gesloten