Help, een foutmelding
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Help, een foutmelding
Hallo allemaal,
Ik merkte vandaag dat m'n forum opeens een foutmelding geeft, namelijk;
Algemene Fout
Could not query new topic information
DEBUG MODE
SQL Error : 1016 Can't open file: 'meetingpoint_topics.MYD'. (errno: 145)
SELECT t.forum_id, t.topic_id, p.post_time FROM meetingpoint_topics t, meetingpoint_posts p WHERE p.post_id = t.topic_last_post_id AND p.post_time > 1063122862 AND t.topic_moved_id = 0
Line : 192
File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/index.php
Ik heb zelf geen flauw idee wat het betekent of hoe het gekomen is. Het forum werkt namelijk al iets van 5 maanden zonder problemen. Ik heb er verder niks meer mee gedaan. Ik kan nog wel op het administratie paneel komen en heb gelukkig nog een backup kunnen maken. De database grootte is op het moment 1,38 mb. Het is weleens over de 2 of zelfs 3 geweest dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb verder alleen moderators die niet op het admin panel kunnen komen. Ook de website zelf is wachtwoord beveilgd. Ik heb dus geen flauw idee wat er aan de hand is.
Het forum is voor jongeren met een chronische ziekte. Die hebben op het moment dus geen lotgenoten contact meer. Ik zou het dus heel erg op prijs stellen als er snel hulp geboden kan worden en ik hoop dat 1 van jullie weet wat er aan de hand is.
Groetjes,
Kirsten-Joy
Ik merkte vandaag dat m'n forum opeens een foutmelding geeft, namelijk;
Algemene Fout
Could not query new topic information
DEBUG MODE
SQL Error : 1016 Can't open file: 'meetingpoint_topics.MYD'. (errno: 145)
SELECT t.forum_id, t.topic_id, p.post_time FROM meetingpoint_topics t, meetingpoint_posts p WHERE p.post_id = t.topic_last_post_id AND p.post_time > 1063122862 AND t.topic_moved_id = 0
Line : 192
File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/index.php
Ik heb zelf geen flauw idee wat het betekent of hoe het gekomen is. Het forum werkt namelijk al iets van 5 maanden zonder problemen. Ik heb er verder niks meer mee gedaan. Ik kan nog wel op het administratie paneel komen en heb gelukkig nog een backup kunnen maken. De database grootte is op het moment 1,38 mb. Het is weleens over de 2 of zelfs 3 geweest dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb verder alleen moderators die niet op het admin panel kunnen komen. Ook de website zelf is wachtwoord beveilgd. Ik heb dus geen flauw idee wat er aan de hand is.
Het forum is voor jongeren met een chronische ziekte. Die hebben op het moment dus geen lotgenoten contact meer. Ik zou het dus heel erg op prijs stellen als er snel hulp geboden kan worden en ik hoop dat 1 van jullie weet wat er aan de hand is.
Groetjes,
Kirsten-Joy
Ik neem aan dat je prefix meetingpoint_ is? Deze error geeft denk ik aan dat je database tabel meetingpoint_topics fouten bevat, al zal het niet meevallen om erachter te komen waar dit aan ligt. Je kan er in phpMyAdmin voor kiezen om op de tabel "Repair table," "Check table," "Optimize table" of "Anaylise table" los te laten, als je gelukt hebt helpt dit.
Anders doe je er misschien het beste aan om een oude(re) backup terug te zetten waar deze fout nog niet in voorkwam.
//edit
Ik zie dat je hier prima geholpen wordt door webdev, zo te zien probeert hij het ook met het repairen van je table.
//edit 2
En het is verholpen... congrats
Anders doe je er misschien het beste aan om een oude(re) backup terug te zetten waar deze fout nog niet in voorkwam.
//edit
Ik zie dat je hier prima geholpen wordt door webdev, zo te zien probeert hij het ook met het repairen van je table.

//edit 2
En het is verholpen... congrats
Hoi Mosymuis,
Bedankt voor je antwoord. Het was inderdaad gelukt de foutmelding weg te krijgen. Helaas heb ik nu weer een nieuwe foutmelding, nu bij het plaatsen van berichten. Hopelijk lukt het Webdev weer, maar tot nu toe is het niet gelukt. Het ziet er ook naar uit dat er toch iets niet goed is met de database omdat het nu alweer een fout opgaf. Toch wel jammer, want het heeft een hele tijd zonder problemen gedraaid. En het zou zonde zijn als ik een oude backup erover heen moet doen, want dan raak ik toch een aantal dingen kwijt. Ik maak namelijk niet dagelijks een backup. Trouwens weet jij of, als het er toch op neer komt dat ik een backup erover heen moet doen, de database dan hersteld wordt? Gaat de fout daarvan weg???
Bedankt,
Groetjes,
Kirsten-Joy
Bedankt voor je antwoord. Het was inderdaad gelukt de foutmelding weg te krijgen. Helaas heb ik nu weer een nieuwe foutmelding, nu bij het plaatsen van berichten. Hopelijk lukt het Webdev weer, maar tot nu toe is het niet gelukt. Het ziet er ook naar uit dat er toch iets niet goed is met de database omdat het nu alweer een fout opgaf. Toch wel jammer, want het heeft een hele tijd zonder problemen gedraaid. En het zou zonde zijn als ik een oude backup erover heen moet doen, want dan raak ik toch een aantal dingen kwijt. Ik maak namelijk niet dagelijks een backup. Trouwens weet jij of, als het er toch op neer komt dat ik een backup erover heen moet doen, de database dan hersteld wordt? Gaat de fout daarvan weg???
Bedankt,
Groetjes,
Kirsten-Joy
Hoi Mosymuis,
Ik geloof niet dat het dit keer lukt. Wat de vorige keer wel werkte, werkte dit keer helaas niet. Ik hoop dat het webdev alsnog lukt, maar ik wil voor de zekerheid ook jou weer om hulp vragen. Ik wil het toch nog een keer proberen te repareren. M'n laatste back-up van voor het probleem was van 9 sept. Dat valt op zich nog wel mee, maar het is toch zonde om dingen te verliezen. Ik heb gisteren dan ook phpmyadmin geïnstalleerd d.m.v PHPTriad. Dat werkte in het begin, maar ook dat geeft nu een foutmelding namelijk
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in C:\apache\htdocs\phpmyadmin\lib.inc.php on line 255
Error
Ik word een beetje gek van al die foutmeldingen, maar goed,
. Misschien dat het nu mijn eigen schuld is want ik heb verschillende dingen van mysql en php gedownload om te kijken of ik er uit 1 wijs kon worden. Misschien dat dit nu een conflict opgeleverd heeft. Ik heb alles verder weggehaald en heb alleen phptriad opnieuw geïnstalleerd, maar heb nog die fout. Weet je daar misschien wat op?
Ik weet nog van toen phpmyadmin nog wel werkte dat er een menu was met mysql en test (geloof ik). Ik neem aan dat dat databasen zijn. Ik had alleen geen flauw idee hoe ik de database van mijn forum kon openen. Alleen dingen op localhost en dat is toch alleen mijn computer? Terwijl de database op internet zit dus daar heb ik niks aan. Als je weet hoe ik phpmyadmin weer aan het werken zou krijgen zou je me er dan doorheen kunnen praten?
Ik heb gelezen dat de wachtwoorden van de mysql database in de config.php staan dus ik zou er in principe nu toegang tot moeten hebben.
Groetjes,
Kirsten-Joy
Ps, ik geloof ook iets gelezen te hebben over back-ups die niet werken. Ik heb een back-up op mijn computer van voor de foutmelding, gemaakt vanaf het administratie paneel. Zou het hiermee goed moeten gaan?
Pps, als het verder niet meer lukt en ik er toch een back-up overheen moet gooien wil ik je in ieder geval toch bedanken voor je hulp
Ik geloof niet dat het dit keer lukt. Wat de vorige keer wel werkte, werkte dit keer helaas niet. Ik hoop dat het webdev alsnog lukt, maar ik wil voor de zekerheid ook jou weer om hulp vragen. Ik wil het toch nog een keer proberen te repareren. M'n laatste back-up van voor het probleem was van 9 sept. Dat valt op zich nog wel mee, maar het is toch zonde om dingen te verliezen. Ik heb gisteren dan ook phpmyadmin geïnstalleerd d.m.v PHPTriad. Dat werkte in het begin, maar ook dat geeft nu een foutmelding namelijk
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in C:\apache\htdocs\phpmyadmin\lib.inc.php on line 255
Error
Ik word een beetje gek van al die foutmeldingen, maar goed,

Ik weet nog van toen phpmyadmin nog wel werkte dat er een menu was met mysql en test (geloof ik). Ik neem aan dat dat databasen zijn. Ik had alleen geen flauw idee hoe ik de database van mijn forum kon openen. Alleen dingen op localhost en dat is toch alleen mijn computer? Terwijl de database op internet zit dus daar heb ik niks aan. Als je weet hoe ik phpmyadmin weer aan het werken zou krijgen zou je me er dan doorheen kunnen praten?
Ik heb gelezen dat de wachtwoorden van de mysql database in de config.php staan dus ik zou er in principe nu toegang tot moeten hebben.
Groetjes,
Kirsten-Joy
Ps, ik geloof ook iets gelezen te hebben over back-ups die niet werken. Ik heb een back-up op mijn computer van voor de foutmelding, gemaakt vanaf het administratie paneel. Zou het hiermee goed moeten gaan?
Pps, als het verder niet meer lukt en ik er toch een back-up overheen moet gooien wil ik je in ieder geval toch bedanken voor je hulp
KJ Elshof schreef:Ik weet nog van toen phpmyadmin nog wel werkte dat er een menu was met mysql en test (geloof ik). Ik neem aan dat dat databasen zijn. Ik had alleen geen flauw idee hoe ik de database van mijn forum kon openen.
KJ Elshof schreef:Alleen dingen op localhost en dat is toch alleen mijn computer? Terwijl de database op internet zit dus daar heb ik niks aan.
Dit is allemaal geen probleem, aangezien je forum werkt (werkteKJ Elshof schreef:Ik heb gelezen dat de wachtwoorden van de mysql database in de config.php staan dus ik zou er in principe nu toegang tot moeten hebben.

Hier zie je inderdaad het localhost weer terug maar dit wil zeggen dat de website communiceert met de database op dezelfde server van de host, niet op jou computer. Nu je deze gegevens hebt kan je deze invoeren in phpMyAdmin, controleer ze iig nog eens om te zien of je dat goed hebt gedaan. Ik heb begrepen dat dit voor phpMyAdmin het bestandje config.inc.php is. Download die opnieuw van je server naar je computer, open hem en corrigeer hem als er fouten in zitten:config.php schreef:<?php
//
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
//
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'databasenaam';
$dbuser = 'gebruikersnaam';
$dbpasswd = 'wachtwoord';
$table_prefix = 'phpbb_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);
?>
config.inc.php schreef:$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost';
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'gebruikersnaam';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'wachtwoord';
$cfg['Servers'][$i]['only_db'] = 'databasenaam';
In theorie wel, al blijkt uit de praktijk dat de backups vanuit phpBB zelf soms niet (goed) werken. Je kan het natuurlijk allicht proberen maar ik kan je nu al vertellen dat backups uit phpMyAdmin soieso altijd veiliger zijn.KJ Elshof schreef:Ps, ik geloof ook iets gelezen te hebben over back-ups die niet werken. Ik heb een back-up op mijn computer van voor de foutmelding, gemaakt vanaf het administratie paneel. Zou het hiermee goed moeten gaan?
Hoi Mosymuis,
Ik heb de gegevens ingevuld in config.inc.php. Ik geloof dat dat wel gelukt is. Maar ik heb dat phpmyadmin op mijn computer staan. Moet ik dat naar de server uploaden? En zo ja moet ik het dan in de forummap neerzetten? Als dat het geval is dan lijkt het me logisch als het niet werkt als het alleen op mijn computer staat,
. Trouwens moet ik dan het hele phptriad naar de server uploaden of alleen phpmyadmin?
Ik had nog een vraagje. Ik heb ergens in de documentatie dit gelezen
It is recommended that you protect the directory in which you installed phpMyAdmin (unless it's on a closed intranet), for example with HTTP-AUTH (in a .htaccess-file).
Hoe moet ik dat doen en waarom? Niemand heeft toegang tot mijn computer en ook de website is wachtwoord beveiligd. Zouden er dan toch mensen toegang kunnen hebben tot de gegevens?
Alweer bedankt,
Groetjes,
Kirsten-Joy
Ik heb de gegevens ingevuld in config.inc.php. Ik geloof dat dat wel gelukt is. Maar ik heb dat phpmyadmin op mijn computer staan. Moet ik dat naar de server uploaden? En zo ja moet ik het dan in de forummap neerzetten? Als dat het geval is dan lijkt het me logisch als het niet werkt als het alleen op mijn computer staat,

Ik had nog een vraagje. Ik heb ergens in de documentatie dit gelezen
It is recommended that you protect the directory in which you installed phpMyAdmin (unless it's on a closed intranet), for example with HTTP-AUTH (in a .htaccess-file).
Hoe moet ik dat doen en waarom? Niemand heeft toegang tot mijn computer en ook de website is wachtwoord beveiligd. Zouden er dan toch mensen toegang kunnen hebben tot de gegevens?
Alweer bedankt,

Groetjes,
Kirsten-Joy
Je moet phpMyAdmin uiteraard wel op je server installeren omdat hij anders niet met de database kan communiceren (tenzij je voor localhost een andere server invult, maar dat terzijde). Upload deze dus naar een eigen map, niet in dezelfde hoofdmap als je forum maar apart.
Dat stukje over .htacces wil zeggen dat ze je aanraden om de map niet toegankelijk te maken voor anderen, maar of ze hier alleen doelen op het opvragen van directory's of het password beveiligen van de hele map weet ik niet. Als phpMyAdmin standaard geen inlog pagina heeft zullen ze het laatste bedoelen, aangezien iedereen anders meteen je database inkan zodra ze het adres van je phpMyAdmin weten. Even naar kijken dus.
Dat stukje over .htacces wil zeggen dat ze je aanraden om de map niet toegankelijk te maken voor anderen, maar of ze hier alleen doelen op het opvragen van directory's of het password beveiligen van de hele map weet ik niet. Als phpMyAdmin standaard geen inlog pagina heeft zullen ze het laatste bedoelen, aangezien iedereen anders meteen je database inkan zodra ze het adres van je phpMyAdmin weten. Even naar kijken dus.
Okay daar ben ik weer.
Ik heb het geupload en ik geloof dat het werk. Ik kan op de database en ik krijg allemaal rijen te zien zoals
meetingpoint_auth_access
meetingpoint_banlist
meetingpoint_categories
meetingpoint_config
meetingpoint_disallow ...... enz
en daar staan deze dingen naast
Browse Select Insert Properties Drop Empty
Bij alle rijen staat hetzelfde behalve bij meetingpoint_search_wordmatch. Daar staat namelijk bij de records geen nummer maar,
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/phpmyadmin/phpMyAdmin/lib.inc.php on line 507
Het forum zelf gaf bij de foutmelding ook search_wordmatch op. Wat moet ik nu doen?
Groetjes,
Kirsten-Joy
PS. Ik heb het met frontpage wachtwoord beveiligd. Het is nu alleen voor mensen met het wachtwoord toegangkelijk.
Ik heb het geupload en ik geloof dat het werk. Ik kan op de database en ik krijg allemaal rijen te zien zoals
meetingpoint_auth_access
meetingpoint_banlist
meetingpoint_categories
meetingpoint_config
meetingpoint_disallow ...... enz
en daar staan deze dingen naast
Browse Select Insert Properties Drop Empty
Bij alle rijen staat hetzelfde behalve bij meetingpoint_search_wordmatch. Daar staat namelijk bij de records geen nummer maar,
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/phpmyadmin/phpMyAdmin/lib.inc.php on line 507
Het forum zelf gaf bij de foutmelding ook search_wordmatch op. Wat moet ik nu doen?
Groetjes,
Kirsten-Joy
PS. Ik heb het met frontpage wachtwoord beveiligd. Het is nu alleen voor mensen met het wachtwoord toegangkelijk.
Ik heb hier wel een mooie oplossing voor: leeg de hele tabel meetingpoint_search_wordmatch en bouw hem daarna schoon op met deze mod. Je zult dan van je fout verlost zijn... 

Ben ik weer,
(sorry voor alle vragen)
Je zegt dat ik de tabel moet legen. Hoe doe ik dat? Moet ik op empty klikken via de basis site? (ik heb gezien dat je de tabellen afzonderlijk kan aanklikken) En in het readme filetje staat dat de search tabellen niet meer geleegd hoeven te worden. Raad je dit toch aan?
Raak ik via dat modje geen dingen kwijt?
Kan ik het daarna weer verwijderen of moet het erin blijven staan?
Bedankt voor al je hulp, ik stel je geduld erg op prijs,
Groetjes,
Kirsten-Joy
(sorry voor alle vragen)
Je zegt dat ik de tabel moet legen. Hoe doe ik dat? Moet ik op empty klikken via de basis site? (ik heb gezien dat je de tabellen afzonderlijk kan aanklikken) En in het readme filetje staat dat de search tabellen niet meer geleegd hoeven te worden. Raad je dit toch aan?
Raak ik via dat modje geen dingen kwijt?
Kan ik het daarna weer verwijderen of moet het erin blijven staan?
Bedankt voor al je hulp, ik stel je geduld erg op prijs,
Groetjes,
Kirsten-Joy
Dan hoeft dat niet nee.KJ Elshof schreef:En in het readme filetje staat dat de search tabellen niet meer geleegd hoeven te worden. Raad je dit toch aan?
Nee, ik heb hem zelf ook gebruikt en hij is volkomen veilig.KJ Elshof schreef:Raak ik via dat modje geen dingen kwijt?

Laat maar lekker staan, kan nooit kwaad.KJ Elshof schreef:Kan ik het daarna weer verwijderen of moet het erin blijven staan?
JaKJ Elshof schreef:Ps ik heb 2 kleuren subsilver en subred. Ik moet een filetje in template/admin zetten. Moet het in allebei???
Het is gelukt!!!! Helemaal te gek, bedankt mosymuis!!!!!
Ik kan weer dingen plaatsten. En ik heb de database nagekeken en ik kon geen foutmeldingen meer vinden. Ik hoop dus dat het nu gelukt is en het weer helemaal foutvrij is. Ik zal alles even moeten uitproberen op het forum, maar ik heb goede hoop
Ik heb nog 2 vraagjes. Kan ik voortaan als er een fout optreed op browse klikken waar de foutmelding is (zoals nu meetingpoint_search_wordmatch)? Daar was toen de fout er nog was een boxje met can erin met ernaast go.Dan had ik daar toch, met de fout die hij opgaf, repair table meetingpoing_search_wordmatch in kunnen vullen en dan op go klikken? Of had dat op de begin pagina gemoeten op de plek waar Run SQL query/queries on database mesql staat?
En zou je me nog kunnen uitleggen hoe ik een backup maak via phpmyadmin?
Bedankt voor alle uitleg en het redden van m'n forum,
Groetjes,
Kirsten-Joy
Ik kan weer dingen plaatsten. En ik heb de database nagekeken en ik kon geen foutmeldingen meer vinden. Ik hoop dus dat het nu gelukt is en het weer helemaal foutvrij is. Ik zal alles even moeten uitproberen op het forum, maar ik heb goede hoop

Ik heb nog 2 vraagjes. Kan ik voortaan als er een fout optreed op browse klikken waar de foutmelding is (zoals nu meetingpoint_search_wordmatch)? Daar was toen de fout er nog was een boxje met can erin met ernaast go.Dan had ik daar toch, met de fout die hij opgaf, repair table meetingpoing_search_wordmatch in kunnen vullen en dan op go klikken? Of had dat op de begin pagina gemoeten op de plek waar Run SQL query/queries on database mesql staat?
En zou je me nog kunnen uitleggen hoe ik een backup maak via phpmyadmin?
Bedankt voor alle uitleg en het redden van m'n forum,

Groetjes,
Kirsten-Joy
Gefeliciteerd! 

Je kan op de hoofdpagina van je database (met het overzicht van de tabellen) de tabel aanvinken en onderaan "Repareer tabel" kiezen, of je gaat naar de tabel eigenschappen en kiest in het tabblad "Handelingen" voor "Repareer tabel".KJ Elshof schreef:Of had dat op de begin pagina gemoeten op de plek waar Run SQL query/queries on database mesql staat?
Open je database, kies het tabblad Exporteer en selecteer daar alle tabellen. Afhankelijk van je phpMyAdmin versie krijg je nu ook enkele extra opties, zoals "'drop table' toevoegen" en "verzenden". Vink deze allebei aan, met de andere beschikbare opties kan je zelf experimenteren. Bij compressie kan je voor "Geen" of "Gezipt" kiezen, afhankelijk van je verbinding. Bij Geen krijg je meteen het originele, ongecomprimeerde SQL bestand en bij Gezipt krijg je hem in een pakketje. Naarmate je database groeit zal het verschil in grootte tussen deze twee groter worden. Druk dan op Start en wacht op je bestand.KJ Elshof schreef:En zou je me nog kunnen uitleggen hoe ik een backup maak via phpmyadmin?

Hoi Mosymuis,
Ik heb een hele tijd zitten zoeken naar wat je zei over het bijvoorbeeld back-uppen, maar ik kon er helemaal niks van vinden. Ik heb toen gekeken naar de versie en die was 2.1.0. Ik heb daarna een versie 2.5.3 gevonden en heb nu die geupload. Nu kan ik het gelukkig wel vinden en ik hoop dat het me de volgende keer gewoon zelf lukt.
Je schreef over het back-uppen
Ik heb daar nog een paar vraagjes over. Als ik daarmee zou experimenteren zou ik dan iets kunnen beschadigen of hoef ik me daar niet bezorgd over te maken? En als ik 'drop table' toevoegen" en "verzenden" aanvink is m'n back-up dan compleet, voor als ik het moet herstellen?
Groetjes,
Kirsten-Joy
Ik heb een hele tijd zitten zoeken naar wat je zei over het bijvoorbeeld back-uppen, maar ik kon er helemaal niks van vinden. Ik heb toen gekeken naar de versie en die was 2.1.0. Ik heb daarna een versie 2.5.3 gevonden en heb nu die geupload. Nu kan ik het gelukkig wel vinden en ik hoop dat het me de volgende keer gewoon zelf lukt.
Je schreef over het back-uppen
Vink deze allebei aan, met de andere beschikbare opties kan je zelf experimenteren
Ik heb daar nog een paar vraagjes over. Als ik daarmee zou experimenteren zou ik dan iets kunnen beschadigen of hoef ik me daar niet bezorgd over te maken? En als ik 'drop table' toevoegen" en "verzenden" aanvink is m'n back-up dan compleet, voor als ik het moet herstellen?
Groetjes,
Kirsten-Joy
Je zit in het "exporteer" tabblad, het ergste wat er kan gebeuren is dat je een verkeerde backup instelt. Al zal dat ook niet zomaar gebeuren, de meeste opties veranderen weinig aan je file, zoals het "wel of geen gebruik van backquotes (`) bij tabellen en velden". Dit heeft geen invloed op de kwaliteit van je backup, althans niet bij backups van phpBB forums.KJ Elshof schreef:Ik heb daar nog een paar vraagjes over. Als ik daarmee zou experimenteren zou ik dan iets kunnen beschadigen of hoef ik me daar niet bezorgd over te maken?

Jep (mits alle tabellen geselecteerd). Dat drop table zorgt er overigens voor dat, wanneer je een backup terugzet, eerst alle tabellen worden verwijderd voor deze weer terug gezet worden. Op die manier ben je er zeker van dat je geen errors krijgt bij het restoren, mocht je je database niet eerst zelf leeggehaald hebben.KJ Elshof schreef:En als ik 'drop table' toevoegen" en "verzenden" aanvink is m'n back-up dan compleet, voor als ik het moet herstellen?