fake registraties
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Daar ging ik dus ook vanuit !stormyweather schreef:O. Ik ging helmaal uit van het bericht van aswnl Geplaatst: 29 dec 2006 22:42:13. Dat klopt dus niet?
Ik wil jullie beiden bedanken voor jullie hulp, onwijs aardig van jullie dat jullie deze nitwit wilden helpen.
Ik denk hahaha .. dat dit niet het laatste is wat jullie van mij zullen horen !!
Ik denk dat ik nog genoeg vragen heb.
Ik hoop echt dat er meerdere mensen zoals jullie zijn die een nitwit als mij willen helpen.
Ik probeer een forum levend te houden die gedoemd is om te verdwijnen als niemand iets onderneemt

Van de originele administrator hoef ik weinig te verwachten.
-
- Contacteer:
Niets ten overvloede .. kom maar op met jullie info !!stormyweather schreef:Misschien ten overvloede, maar toch:
Kijk ook even in je administratiepaneel onder de kop "Algemeen beheer" configuratie. Vink dan de accountactivering aan op "gebruiker" als dat op "geen" staat.
Je bent dan in elk geval verlost van fake registraties wanneer ze gebruik hebben gemaakt van een fake- emailadres.
Vergeet niet om nieuwe instellingen onderaan de pagina te bevestigen.
Alle hulp is welkom.
Het control panel waar ik mee werk is in het Engels.
Bedoel je deze ?
copy/paste:
Enable account activation None User Admin
Moet ik deze op "User" zetten ? Hij staat nu aangevinkt als "Admin"
Kan je mij uitleggen waarom ik deze op User moet zetten ?
-
- Contacteer:
Dat is hem ja.
Als je "user" aanvinkt ontvangt de degen die registreert een e-mail waarin hij zijn account kan activeren.
(Als hij een fake adres heeft gebruikt gaat hem dat dus niet lukken)
Bij "none" activeert hij de registratie automatisch.
Bij "admin" ontvangt de administrator een bericht waarin alleen hijzelf het
account kan activeren.
Ik had verwacht dat het bij jou op "none" zou staan.
Als je "user" aanvinkt ontvangt de degen die registreert een e-mail waarin hij zijn account kan activeren.
(Als hij een fake adres heeft gebruikt gaat hem dat dus niet lukken)
Bij "none" activeert hij de registratie automatisch.
Bij "admin" ontvangt de administrator een bericht waarin alleen hijzelf het
account kan activeren.
Ik had verwacht dat het bij jou op "none" zou staan.
-
- Contacteer:
phpBB versie 2.0.22 heeft in ieder geval deze mogelijkheid. In het administratiepaneel, onder configuratie kun je deze mogelijkheid aanzetten.
Wanneer iemand zich wil registreren, dan ziet hij bij het invullen van de gegevens een grijs vlak met daarin letters en tekens. Deze zijn bij elke nieuwe registratie weer anders. Deze letters en tekens moeten door degene, die zich registreert, ingevuld worden.
Doet hij dit niet of niet goed, dan lukt de registratie ook niet. Spambots kunnen hier dus niets mee want die kunnen dit niet uitlezen.
Dus kijk even in je adminpaneel. Als je deze mogelijkheid niet hebt, heb je waarschijnlijk een oudere versie. Je kunt dan updaten of een mod installeren. Ik zou voor het updaten kiezen.
Wanneer iemand zich wil registreren, dan ziet hij bij het invullen van de gegevens een grijs vlak met daarin letters en tekens. Deze zijn bij elke nieuwe registratie weer anders. Deze letters en tekens moeten door degene, die zich registreert, ingevuld worden.
Doet hij dit niet of niet goed, dan lukt de registratie ook niet. Spambots kunnen hier dus niets mee want die kunnen dit niet uitlezen.
Dus kijk even in je adminpaneel. Als je deze mogelijkheid niet hebt, heb je waarschijnlijk een oudere versie. Je kunt dan updaten of een mod installeren. Ik zou voor het updaten kiezen.
Kan jij mij uitleggen ( kleutertaal aub) wat een spambot is ?Wijo schreef:phpBB versie 2.0.22 heeft in ieder geval deze mogelijkheid. In het administratiepaneel, onder configuratie kun je deze mogelijkheid aanzetten.
Ik zal kijken of dit een optie is is. Dank je wel Wijo

Ik ben vandaag een stuk slimmer geworden hahaha ...Wijo schreef:Een spambot is een programma, die bijvoorbeeld op internet op zoek is om emailadressen te vergaren. Maar dus ook naar forums om zich daar automatisch te registreren met de bedoeling om reclame op dat forum te gaan maken.
Dit programma kan die visuele bevestiging dus niet uitlezen.
Je bent nooit te oud om te leren ( zeggen ze )
Wij gebruiken een oudere versie, de mogelijkheid is niet aanwezig om de optie "visuele bevestiging" te gebruiken.
Wat moeten wij doen om de versie 2.0.22 te instaleren ?
Zie: http://wiki.phpbb.nl/Updaten
In het adminpaneel kun je bij versieinformatie zien welke versie je gebruikt.
Voor het updaten is het van belang om te weten of er wel of geen mods geïnstalleerd waren.
Hoe te updaten is elders op dit forum te vinden.
Download Crimson editor maar alvast
Nu moet je waarschijnlijk echt aan de slag.
http://nederland.softpicks.net/software ... -20799.htm
In het adminpaneel kun je bij versieinformatie zien welke versie je gebruikt.
Voor het updaten is het van belang om te weten of er wel of geen mods geïnstalleerd waren.
Hoe te updaten is elders op dit forum te vinden.
Download Crimson editor maar alvast

http://nederland.softpicks.net/software ... -20799.htm
Ik gebruik nu deze op twee forums en is simpel en werkt erg goed:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=435702
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=435702