Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Raven078
Bericht
door Raven078 » 05 jan 2007, 03:26
Support Template
- Wat is het probleem? Onderwerpen staan niet meer op het forum
Wanneer ontstond het probleem? Onbekend
Adres van je forum: lokaal, niet op het net.
Modifications op je forum: nee
Huidige stijl: SubBlack
phpBB versie: 2.0.11
Waar is je forum gehost:
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nee
Overige opmerkingen:
Alle onderwerpen waarin iemand heeft gepost die verwijderd is, zijn niet meer zichtbaar op het forum. De berichten bestaan nog wel degelijk in de database en kan ze ook gewoon via andere wegen aanroepen. bv: een directe link of 'bekijk alle berichten van deze gebruiker'.
Verder heb ik het probleem dat ik de melding 'Er staan geen reacties in dit onderwerp' krijg bij sommige onderwerpen als ik op het cijfer vd laatste paginas klik. Ik vermoed dat dit ook de onderwerpen zijn waarin de verwijderde gebruiker ooit heeft in gepost.
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 05 jan 2007, 10:06
En je hebt een niet gemodificeerde versie ? wel dan zou ik alvast zeggen phpBB 2.0.22 erover te werpen met uitzondering van install contrib en config.php ... dan ben je alvast zeker helemaal netjes.
-
Raven078
Bericht
door Raven078 » 05 jan 2007, 19:09
Opgelost!
Paginatie probleem:
Bij het verwijderen van een gebruiker, is alleen zijn account verwijderd. De posts in de posts en posts_text tabel waren nog aanwezig met een poster_id die verwijst naar die verwijderde gebruiker.
Om de berichten te behouden, kun je het poster_id wijzigen. (ik dacht naar 0 of -1 ofzo, als t goed is heb je in de users tabel 1 account meer, dan leden). Eventueel kun je de post_username veranderen.
Verdwenen posts probleem:
Bij het verwijderen van een gebruiker, is alleen zijn account verwijderd.
De topics in de topics tabel waren nog aanwezig met een topic_poster die verwijst naar die verwijderde gebruiker.
Om de Topics te behouden, kun je de topic_poster wijzigen. (Zelfde waarde als hierboven).
NB: Als je de de rijen in de posts en post_text tabellen niet verwijderd, wil je ook niet de rijen in de topics tabel verwijderen en andersom.