Rechtenprobleem met Gasten en Leden?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Rechtenprobleem met Gasten en Leden?
Beste phpBB-ers,
Ik heb een vraag. Mijn forum op Bennis.nu is in principe alleen voor leden.
Nu wilde ik ook een categorie voor gasten (niet-leden)
De rechten voor deze categorie staan op ALL voor:
Bekijk, Lees, Verstuur & Antwoord.
Ik heb nu echter een rechtenprobleem.
Wanneer ik nu wanneer ik niet ingelogd ben op Forum klik (Let op! in de overall header, ik heb namelijk twee links aangemaakt om iets te proberen.) dan wordt alsnog het username en wachtwoord gevraagd.
Wanneer ik de sectie rechtreeks benader door de url in te vullen: http://bennis.nu/phpBB/viewforum.php?f=32 dan zie ik de pagina wel gewoon.
Wat ik had verwacht is dat mensen die niet ingelogd zijn, gewoon op forum kunnen klikken en alleen de gastsectie zien. Mensen die wel ingelogd zijn en op dezelfde link klikken zien wel alle categorien etc.
Wie kan mij aub uit de brand helpen.
Alvast enorm bedankt.
Ik heb een vraag. Mijn forum op Bennis.nu is in principe alleen voor leden.
Nu wilde ik ook een categorie voor gasten (niet-leden)
De rechten voor deze categorie staan op ALL voor:
Bekijk, Lees, Verstuur & Antwoord.
Ik heb nu echter een rechtenprobleem.
Wanneer ik nu wanneer ik niet ingelogd ben op Forum klik (Let op! in de overall header, ik heb namelijk twee links aangemaakt om iets te proberen.) dan wordt alsnog het username en wachtwoord gevraagd.
Wanneer ik de sectie rechtreeks benader door de url in te vullen: http://bennis.nu/phpBB/viewforum.php?f=32 dan zie ik de pagina wel gewoon.
Wat ik had verwacht is dat mensen die niet ingelogd zijn, gewoon op forum kunnen klikken en alleen de gastsectie zien. Mensen die wel ingelogd zijn en op dezelfde link klikken zien wel alle categorien etc.
Wie kan mij aub uit de brand helpen.
Alvast enorm bedankt.
- Bas
- Contacteer:
Je zou dan de MOD die inloggen dwingt voor de forum-index aan moeten passen. O, en phpBB doet dat standaard niet als er geen beschikbare fora zijn. 

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
- Bas
- Contacteer:
Ja, maar je hebt een MOD geinstalleerd die voor de index inloggen noodzakelijk maakt. 

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Geen flauw idee, maar waarschijnlijk is het op te lossen door vier regeltjes te verwijderen, in de trand van:
Code: Selecteer alles
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
redirect(append_sid("index.$phpEx", true));
}
... Maar ik modereer (nog) niet.