Updaten of opnieuw installeren? (vanaf 2.0.11)

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Cynatica
Contacteer:

Updaten of opnieuw installeren? (vanaf 2.0.11)

Bericht door Cynatica » 31 okt 2006, 11:24

Support Template
  • Wat is het probleem? Advies nodig: Updaten of opnieuw installeren?
    Wanneer ontstond het probleem? 2004 gok ik
    Adres van je forum: http://www.glcoti.com/lsrd
    Modifications op je forum: Quick reply met quote functie, "active topics" lijst die nergens op lijkt
    Huidige stijl: Chondrium, sphere
    phpBB versie: 2.0.11
    Waar is je forum gehost: bij Glcoti.com
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee, dat is het probleem :P
Overige opmerkingen:

Ik zit met een dilemma.
Ik ben ergens eind 2004 een forum begonnen, Vaagbeyond.
Het is een gezellig forum, maar een beetje verwaarloosd.
Ik heb besloten om het weer nieuw leven in te blazen, maar volgens mij is dit heel veel werk. Ik loop namelijk 10 versies achter. En mn smilielist is gehacked :P

Mijn voornaamste vraag is; moet ik al die updates uitvoeren of is het verstandiger om gewoon de nieuwste versie te installeren? Het maakt me niet zoveel uit dat ik dan de mods kwijt ben, ik vind het belangrijker dat het weer werkt. Moet ik alleen wel zeker weten dat de database dat aankan; Ik zat er aan te denken gewoon de nieuwste versie derop knallen en dan de backup installeren. Ik weet alleen niet of dat technisch gezien ook mogelijk is. Iemand die dat wel weet?

Ik heb zo'n 300 users, waarvan er zeker 200 bots zijn met vieze links in hun profiel. Die probeer ik nu allemaal handmatig te verwijderen; is hier ook een snellere manier voor?

Ik heb wel kennis van HTML, heb ook een beetje PHP gehad op school, maar ben geen held :P

Alvast bedankt voor de reactie

Gegroet,
Natasja
blub kwaakt de koe.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 31 okt 2006, 12:51

updaten is de meest aan te raden manier, maar das een hele hoop werk. Ook is het niet zeker dat alle deze mods nog zullen goed werken... en met een hackpoging achter de rug .... ik zou een nieuwe phpbb instaleren, een oude backup erover gooien gaat wel niet zo direct omdat er heel wat veranderd is in die tijd.

voor de bots zie : http://wiki.phpbb.nl/Spambots

Cynatica
Contacteer:

Bericht door Cynatica » 31 okt 2006, 13:02

Is er dan misschien een manier dat ik de database/backup kan updaten? Ik denk namelijk dat het verstandigse is om gewoon de nieuwe versie te installeren. maar ik denk dat mn gebruikers boos worden als ineens alles weg is...

Bedankt voor de link, ik heb ook een handige site gevonden waar veel mods opstaan. Maarja dan moet ik wel eerst de nieuwste versie hebben :)
blub kwaakt de koe.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 31 okt 2006, 13:27

En update is niet de meest aan te raden manier, dan "moet" je doen,
Aangezien 2.0.11 echt serieuze lekken heeft.
Dus update zo snel mogelijk, als je geen turken op bezoek wilt hebben :)

update kun je dit bekijken hoe alles in zijn werk gaat: http://www.phpbbservice.nl/viewtopic.php?t=248

Cynatica
Contacteer:

Bericht door Cynatica » 31 okt 2006, 14:01

Raimon schreef:update kun je dit bekijken hoe alles in zijn werk gaat: http://www.phpbbservice.nl/viewtopic.php?t=248
Bedankt, daar heb ik wat aan!

Maar kan ik dan gewoon de bovenste manier pakken? Want ik heb wel mods erinstaan, maar als ik gewoon op deze manier kan updaten zou dat heeel veel tijd schelen. Ik denk namelijk dat ik dan alleen de mods kwijt ben. Is dat ook zo, of werkt dat niet op die manier?

Ik denk namelijk dat ik heel lang bezig zal zijn om van versie naar versie te updaten.
blub kwaakt de koe.

Gesloten