Back-up klikt niet met phpbb

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
synnae

Back-up klikt niet met phpbb

Bericht door synnae » 18 okt 2006, 05:03

Support Template
  • Wat is het probleem? Heb een back-up van oud forum geinstalleerd op nieuwe host. Maar nu herkent nieuwe versie van phpbb en back-up elkaar niet. Ze staan naast elkaar op Phpmyadmin.
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag
    Adres van je forum: http://www.formula1girls.nl/ballsofsteel (maar dat is dus het lege forum wat geen connectie maakt met de database)
    Modifications op je forum: geen zover ik weet. het is een back-up van mijn vorige gratis host service
    Huidige stijl: subsilver
    phpBB versie: de laatste :oops:
    Waar is je forum gehost: mijndomein.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Overige opmerkingen:

In de Phpmyadmin heb ik twee indentieke lijsten: de ene ballsofsteels_auth t/m vote voters, de ander phpbb_auth t/m words.
Dat moet er volgens mij toch echt 1 zijn. de BoS-config herkent wel dat ik nu op een nieuwe server zit.
Ik denk dat ik moet gaan hernoemen of importeren maar wil even kundig advies. Ik heb nog nooit met Php gewerkt.

Ik heb trouwens (aangezien mijn board back-up 150MB! is- mijn board is nou eenmaal een populair theekransje) de gigantische hoeveelheid ballsofsteel.ballsofsteel_search_wordmatch niet aangemaakt. Ik begreep van de amerikaanse Php site dat dat niet direct nodig was.
En zoals jullie wel snappen was het uploaden van de andere 40MB ook al een flinke klus.

PS: verzoekje, kunnen jullie in de verder erg handig installatie gids aangeven dat Dreamweaver je niet laat Chmodden. Ik ben er wel uitgekomen maar het koste wel wat tijd.

foreverfan

Bericht door foreverfan » 18 okt 2006, 07:27

Ik denk dat je Phpbb_config in je msql nog naar je oude forum verwijst.

synnae

Bericht door synnae » 18 okt 2006, 11:26

? iets meer uitleg? ik zag inderdaad dat het server path in BoS-config nog verkeerd was, dat heb ik nu veranderd naar het juiste adres, maar dat werkt
nog niet...

anyway, zo ziet Phpmyadmin eruit. Alle gegevens zitten dus in Ballsofsteel en niet in Phpp folders.

Afbeelding

Is het mogelijk om de SQL code van de Ballsofsteel mappen via SQL knop direct in de corresponderende Phpbb map te doen. Dat zou het kunnen oplossen?

Ik weet heel weinig van Phpbb dus kan echt wel wat hulp gebruiken.

foreverfan

Bericht door foreverfan » 18 okt 2006, 11:49

Ga naar FTP en kijk in de directory naar je config bestand,
Of dit verwijst naar je nieuwe fourm of naar het oude forum.

Ga vervolgens naar je msql en download phpbbconfig (maak een backup).
Wijzig alle onderdelen die verwijzen naar je oude phpbb site naar je nieuwe instellingen.
(Niet alleen het path)

synnae

Bericht door synnae » 18 okt 2006, 12:05

phpbb_config verwijst correct. het gaat om de data van balls0fsteels_config (en alle andere ballsofsteel-config mappen) die dus op dit moment niet naar het forum gaan.

foreverfan

Bericht door foreverfan » 18 okt 2006, 12:09

Je forum ziet er uit alsof je een nieuw forum geïnstalleerd hebt zonder data.
De config in je ftp webruimte directory verwijst naar dit nieuwe forum.
Daarbij heb je een oud forum erbij geïnstalleerd die een andere prefix heeft die de
Config niet herkend op dit moment. Het forum denkt dat de prefix phpbb_ is denk ik

synnae

Bericht door synnae » 18 okt 2006, 12:18

zover was ik inmiddels ook gekomen. mijn vraag nu, als ik alle SQL code van de Ballsofsteel_config etc laad in phbb_config etc. (dus de regels overschrijf)

kan dat?

Of is er een manier on mijn oude database die Phpbb_prefix te geven?

foreverfan

Bericht door foreverfan » 18 okt 2006, 13:07

foreverfan

Bericht door foreverfan » 18 okt 2006, 14:49

synnae

Bericht door synnae » 18 okt 2006, 15:24

:bier: :bier: :bier:

Het werkt!!!!

Bedankt ook voor die tweede link, die loste het probleempje wat ik nog had met 2 subthemes in 1 klap op!

Wat ik heb gedaan. Ik heb in wordpad alle ballsofsteel_ prefixen vervangen door phpbb_ (wat een rot klus).

Trouwens nog een tip, ik had een hele grote database. Vond op de US phpbb site een programmaatje splitter. Split in no time je hele database. Je moet alleen even checken of de splits mooi zijn aan begin en eind met de ;

foreverfan

Bericht door foreverfan » 18 okt 2006, 15:32

graaag gedaan hoor, ben blij dat het werkt. SPlitter lijkt me handig (ook voor mijn site). Je hebt ook bigdump weet niet of dat hetzelfde doet.

synnae

Bericht door synnae » 18 okt 2006, 15:37

die zal ik ook even downloaden.

Nu heb ik nog een vraagje. In de config. staat nog
INSERT INTO `phpbb_config` VALUES ('version', '.0.19'); maar ik heb versie2.2 .0.21 geinstaleerd.

Hoe update je dat met phpmyadmin?

EDIT: gevonden :oops:

Nu maar op zoek naar een paar mods die ik had

foreverfan

Bericht door foreverfan » 18 okt 2006, 15:44

Dit betekent dat je forum achter loopt en dat je moet upgraden de download kun je op de phpbb site vinden (waar je ook je forum hebt gedownload) Changed files only

http://www.phpbb.com/downloads.php

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 okt 2006, 16:19

foreverfan schreef:Dit betekent dat je forum achter loopt en dat je moet upgraden de download kun je op de phpbb site vinden (waar je ook je forum hebt gedownload) Changed files only

http://www.phpbb.com/downloads.php
Mischien moet je is lezen?
Hij heeft 2.0.21 geinstalleerd :roll:
Je moet even install/update_to_latest.php uploaden, en draaien, dan is het opgelost.

synnae

Bericht door synnae » 18 okt 2006, 16:38

ZIJ! en ik heb het al opgelost hoor.

Heb nu weer een ander probleem. PhpmyAdmin geeft me een time-out zodra ik mijn database will back-uppen (leek me wel slim om a. te weten hoe het werkt, en b. ga klooien met mods).

Ik heb staan max regels 50000 maar de posts alleen zijn al 60000 regels. Kan je dat veranderen?

foreverfan

Bericht door foreverfan » 18 okt 2006, 17:18

Misschien kun je dit gebruiken of een van de andere tools op hotscript

http://www.hotscripts.com/Detailed/61439.html

Gesloten