- Wat is het probleem?
phpBB : Critical Error
Could not query config information
DEBUG MODE
SQL Error : 1146 Table 'pcdriversclub.phpbb_2portal' doesn't exist
SELECT * FROM phpbb_2portal
Line : 112
File : portal.php
Wanneer ontstond het probleem? backup terug gezet, config.php op de nieuwe database gezet
Adres van je forum: http://forum.pcdriversclub.nl
Modifications op je forum: ezportal en wat kleine
Huidige stijl: athena
phpBB versie: 21
Waar is je forum gehost: eigen host
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? backup terug gezet
ik heb dus bijna geen kennis van php en SQL (na vannacht iets meer)
had dus wat moeite met de backup terug zetten, dus maar een nieuwe database aangemaakt en dan de grote backup (van 6mb) stukje voor stukje toegevoegd. is nu helemaal klaar maar in de backup staat dus niet van de portal ( phpbb_2portal )
hoe krijg ik die goed ?
(graag uitleg in n00b taal...)
probleem na backup terug zetten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

probleem na backup terug zetten
Support Template
betere uitleg:
ik heb dus geen tabel voor de portal, als ik zoek in de backup staat er dus nergens dat hij een tabel moet aanmaken.
heb de MOD nog gedownload en even na gekeken waar en hoe hij volgens de install een tabel aanmaakt. maar daar kon ik dus niets in vinden.
hoe maak ik dus een tabel aan voor de portal? of hoe heeft de portal zelf een tabel aangemaakt???
ik heb dus geen tabel voor de portal, als ik zoek in de backup staat er dus nergens dat hij een tabel moet aanmaken.
heb de MOD nog gedownload en even na gekeken waar en hoe hij volgens de install een tabel aanmaakt. maar daar kon ik dus niets in vinden.
hoe maak ik dus een tabel aan voor de portal? of hoe heeft de portal zelf een tabel aangemaakt???
Staat de juiste prefix in het bestand config.php
Prefix kun je controleren doormiddel naar je database te gaan (phpmyadmin)
De jusite forum database kiezen.
En kijken hoe het staat (prefix_config) is maar een voorbeeld. wat voor config staat is de prefix
Succes ermee :thumb:
En kijken hoe het staat (prefix_config) is maar een voorbeeld. wat voor config staat is de prefix

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
gevonden in portal.php:
in config.php:
zoals ik het begrijp: portal.php zoekt naar PORTAL_TABLE, die staat niet op mijn DB. kan ik die handmatig aanmaken? of laten maken?
het forum zelf doet het wel als je naar index.php gaat...
Code: Selecteer alles
// Read Portal Configuration from DB
define('PORTAL_TABLE', $table_prefix.'portal');
$CFG = array();
$sql = "SELECT * FROM " . PORTAL_TABLE;
if( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not query config information", "", __LINE__, __FILE__, $sql);
}
while ( $row = $db->sql_fetchrow($result) )
{
$CFG[$row['portal_name']] = $row['portal_value'];
Code: Selecteer alles
<?php
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = '***';
$dbuser = '****';
$dbpasswd = '****';
$table_prefix = 'phpbb_2';
define('PHPBB_INSTALLED', true);
?>
het forum zelf doet het wel als je naar index.php gaat...
na zoeken en nog 10 keer lezen ben ik er dus achter dat ik phpbb_portal niet heb!Raimon schreef:Staat de juiste prefix in het bestand config.php
ik heb nog 10 keer de install van de portal door gelezen en op de smartor site gezocht maar ken het ECHT nergens vinden! iemand?
Als je die mod niet hebt, staat die waarschijnlijk wel gedefineerd in het bestand includes/constant.php
Dan zal je de regel dat die de table aanroept voor de database moeten verwijderen uit dat bestand.
Je zal dan moeten zoeken naar iets met het woord "PORTAL"
Maar doe dit wel als je er "heel" er zeker van bent als je geen portal hebt geinstalleerd
Dan zal je de regel dat die de table aanroept voor de database moeten verwijderen uit dat bestand.
Je zal dan moeten zoeken naar iets met het woord "PORTAL"
Maar doe dit wel als je er "heel" er zeker van bent als je geen portal hebt geinstalleerd

Waarschijnlijk is dit niet de gewone Portal, het kan eventueel een extra toevoeging zijn geweest dus ez portal met administratie (beheerders paneel)
Maar controleer eventjes contant.php zou ik zeggen :thumb:
Maar controleer eventjes contant.php zou ik zeggen :thumb: