Website (CMS) om PHPbb forum bouwen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Website (CMS) om PHPbb forum bouwen
Hallo
Vraagje over PHPbb. Ik heb een forum met inmiddels ruim 100 leden, maar nu wil ik wat meer dan alleen het forum aan bieden. Zoals nieuws, fotos, uitgebreider profiel, vriendenlijst etc etc.
Maar wat is nu de beste CMS die ik darvoor kan gebruiken. Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden. een vereiste is dus sowieso al dat leden zich niet opnieuw hoeven aan te melden.
Iemand Tips of Iedeen. Misschien wel ervaringen?
Gert-Jan
Vraagje over PHPbb. Ik heb een forum met inmiddels ruim 100 leden, maar nu wil ik wat meer dan alleen het forum aan bieden. Zoals nieuws, fotos, uitgebreider profiel, vriendenlijst etc etc.
Maar wat is nu de beste CMS die ik darvoor kan gebruiken. Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden. een vereiste is dus sowieso al dat leden zich niet opnieuw hoeven aan te melden.
Iemand Tips of Iedeen. Misschien wel ervaringen?
Gert-Jan
ik heb ben er zelf nu ook mee bezig, niet dat ik kennis van php enz heb maar na wat zoeken toch op wat manieren gekomen.
e107 <open source CMS
je kan dan een button forum naar een nieuw scherm maken, het forum van e107 vind ik zelf errug lelijk.
er zijn ook mods van phpbb om met RSS feeds te werken, die kan je dan laten laden in je CMS en dan als nieuws bericht laten verschijnen
bijv... nieuw bericht >>RSS>> op je CMS portal
theoretisch gezien moet dit werken, ben alleen zelf nog niet zover
e107 <open source CMS
je kan dan een button forum naar een nieuw scherm maken, het forum van e107 vind ik zelf errug lelijk.
er zijn ook mods van phpbb om met RSS feeds te werken, die kan je dan laten laden in je CMS en dan als nieuws bericht laten verschijnen

wicked schreef:ik heb ben er zelf nu ook mee bezig, niet dat ik kennis van php enz heb maar na wat zoeken toch op wat manieren gekomen.
e107 <open source CMS
Maar ook hierbij word het forum dus niet echt geïntegreerd... want ja een door verwijzing naar een forum is niet echt mooi

- Gamemaniak
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: Website (CMS) om PHPbb forum bouwen
Dat ligt er maar net aanGert-Jan schreef:Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden.

De Community builder component van Joomla kan je verbinden met je leden van je forum. Ook kan je een tracker plaatsen van je forum op Joomla met een bridge. Heb die laatste namelijk zelf ook.
Voorwaarde is wel dat phpBB en Joomla dezelfde database gebruiken. Als je wil zien hoe ik het combineer dan kan je gerust een kijkje nemen op mijn site (zie profiel).
Ooh ik wist niet dat dat kon.... Mar ik ga zeker even kijken hoe jij dat gebruikt! ThanxBlack-Hole schreef:Dat ligt er maar net aanGert-Jan schreef:Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden.![]()
De Community builder component van Joomla kan je verbinden met je leden van je forum. Ook kan je een tracker plaatsen van je forum op Joomla met een bridge. Heb die laatste namelijk zelf ook.
Voorwaarde is wel dat phpBB en Joomla dezelfde database gebruiken. Als je wil zien hoe ik het combineer dan kan je gerust een kijkje nemen op mijn site (zie profiel).
Black-Hole schreef:Dat ligt er maar net aanGert-Jan schreef:Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden.![]()
Ik ben er nu mee bezig... Hopeluk lukt het wat zonder problemen, anders ben ik hier wel weer te vinden