- Wat is het probleem? Ik ben vorige week gehackt. Ik draaide een oude versie en wilde deze dus meteen updaten. De hack hield in dat al mijn bestanden van de FTP waren verdwenen. Nu wil ik update en krijg ik een foutmelding.
Wanneer ontstond het probleem? Nadat ik vorige week gehackt ben en mijn forum weer opnieuw online wilde zetten. Ik heb alle codewijzigingen doorgevoerd en installupdate to latest.php uitgevoerd in de forummap. Hier werd aangegeven dat er geen fouten waren gevonden.
Code: Selecteer alles
Could not delete old search id sessions DEBUG MODE SQL Error : 1054 Unknown column 'search_time' in 'where clause' DELETE FROM phpbb_search_results WHERE search_time < 1158554567 Line : 653 File : search.php
Adres van je forum: http://www.pabooforum.nl/forum
Modifications op je forum: portal, links, kb, photoalbum, en meer...
Huidige stijl: SwiftBlue
phpBB versie: als het goed is nu 2.0.20
Waar is je forum gehost: SoHosted
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nee enkel de update naar 2.0.20
Na update: Unknown column 'search_time' in 'where clause'
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Na update: Unknown column 'search_time' in 'where clause'
Support Template
Je zal je database moeten update,
Dat kun je zo doen:
Download een Codewijzing bestand
Upload de install map naar je ftp
Vervolgens run je het domeinnaam.nl(eventueel scriptpad / map)/install/update_to_latest.php
Zodra dat succesvol is verwijder je de install map vanuit je ftp.
Tevens raad ik je aan om je forum te update naar versie 2.0.21 , je loopt namelijk 1 versie achter.
Succes :thumb:
Dat kun je zo doen:
Download een Codewijzing bestand
Upload de install map naar je ftp
Vervolgens run je het domeinnaam.nl(eventueel scriptpad / map)/install/update_to_latest.php
Zodra dat succesvol is verwijder je de install map vanuit je ftp.
Tevens raad ik je aan om je forum te update naar versie 2.0.21 , je loopt namelijk 1 versie achter.
Succes :thumb:
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Probeer anders eens het update script van versie 2.0.21 Hier te vinden
Want als ik het zo zie zit er een fout in de database, wat voor melding krijg je nu als je de database update?
Want als ik het zo zie zit er een fout in de database, wat voor melding krijg je nu als je de database update?
Ja je update alleen de database, je gaat toch neem ik aan update naar versie 2.0.21?
Zo is je database alvast geupdate en bug proef om het zo te zeggen
Mocht je hier aan twijfelen, dan zou ik zeggen gebruik deze fix:
Maak dit bestand aan als het bestand fix.php
Zet het in de root map waar config.php bevindt.
Run het via jou browser domeinnaam.nl/fix.php
Als er foutne komen post het hier.
En vervolgens verwijder het bestand fix.php
Zo is je database alvast geupdate en bug proef om het zo te zeggen
Mocht je hier aan twijfelen, dan zou ik zeggen gebruik deze fix:
Code: Selecteer alles
<?php
define('IN_PHPBB', true);
include('./extension.inc');
include('./common.'.$phpEx);
$page_title = 'phpBB Fix';
$sql = "ALTER TABLE " . SEARCH_TABLE . " ADD COLUMN `search_time` int(11) NOT NULL default '0'";
if ( !($result = $db->sql_query($sql)) ){
$echo = '<b>Query: </b>' . $sql . '<br /><b>Status: </b><font color="red">Error running query (' . mysql_error() . ')</font><br /><br />';
$error = 1;}
else
$echo = '<b>Query: </b>' . $sql . '<br /><b>Status: </b><font color="green">Ran successfully</font><br /><br />';
$message = ($error) ? '<font color="red"><b>Fouten post het op het support forum</b></font>' : '';
message_die(GENERAL_MESSAGE, "<table width=\"80%\" class=\"forumline\"><tr><td>$echo<br /><br />$message<br /><br /><b>Voor veiligheid, verwijder dit bestand</b></td><tr></table>");
?>
Zet het in de root map waar config.php bevindt.
Run het via jou browser domeinnaam.nl/fix.php
Als er foutne komen post het hier.
En vervolgens verwijder het bestand fix.php