het opmaken van een forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

het opmaken van een forum
Hallo,
kan iemand mij helpen, ik probeer met een programma die code bij config.php te veranderen naar 777 zoals er in de installatie bestchreven staat. Evenwel als ik ga controleren, is dit terug naar de basisopstelling 644. Hoe houd ik dat op die 777?
Nog een vraag, kan iemand mij in hele simpele uitleg geven hoe het dan verder moet? ik ben daar absoluut een leek in en ik zou graag zelf mijn forum hosten, (heb er wel ene met reclame maar wil er ene zonder reclame).
kan iemand mij helpen, ik probeer met een programma die code bij config.php te veranderen naar 777 zoals er in de installatie bestchreven staat. Evenwel als ik ga controleren, is dit terug naar de basisopstelling 644. Hoe houd ik dat op die 777?
Nog een vraag, kan iemand mij in hele simpele uitleg geven hoe het dan verder moet? ik ben daar absoluut een leek in en ik zou graag zelf mijn forum hosten, (heb er wel ene met reclame maar wil er ene zonder reclame).
Voor de hosting kijk eventjes deze topics:
[ CENTRAAL ] Gratis hosting
[ CENTRAAL ] Mijn hostingervaring
[ CENTRAAL ] Betaalde hosting
Succes

Succes

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
groofke bedoeld waarschijnlijk dat ie bij een of andere provider zijn site host en dat ie daar een forum op wil zetten ipv gebruik te maken van een partij die ergens een kant en klaar forum aanbied.
benader met een FTP prog je site directory bij de provider.
maak een map aan, bijv. "forum"
plaats in die map (dmv FTP) de uitgepakte bestanden van de phpbb-download
voeg eventueel de NL stijl en taal toe(door de bestanden dmv FTP in de juiste dir te zetten)
surf naar: jouwdomein/forum en maak je instellingen
succes ermee ....
p.s. ben ook een leek, geen enkele garantie op bovenstaande.
als er iemand is die het beter weet; vertel het dan aub!
voeg eventueel de NL stijl en taal toe(door de bestanden dmv FTP in de juiste dir te zetten)
succes ermee ....
Deze link die ik nu ga posten helpt je uit de onzekerheid aernout,aernout schreef:groofke bedoeld waarschijnlijk dat ie bij een of andere provider zijn site host en dat ie daar een forum op wil zetten ipv gebruik te maken van een partij die ergens een kant en klaar forum aanbied.
succes ermee ....

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
Zoek eerst eens uit of je niet op een Windows host zit, dan kun je namelijk zonder te chmodden installeren.
Anders kun je ook wel installeren, op het einde krijg je dan een error dat hij het bestand config.php niet kan schrijven. Als je dat krijgt, kun je via dit script [http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen.php?tool=config] config.php aanmaken. Hetgene wat je uitkrijgt moet je dan opslaan in een tekst bestand met als naam config.php. Dit moet je dan uploaden naar je server.
Anders kun je ook wel installeren, op het einde krijg je dan een error dat hij het bestand config.php niet kan schrijven. Als je dat krijgt, kun je via dit script [http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen.php?tool=config] config.php aanmaken. Hetgene wat je uitkrijgt moet je dan opslaan in een tekst bestand met als naam config.php. Dit moet je dan uploaden naar je server.
En wat moet ik dan allemaal doen hierbij?Luuk schreef:Zoek eerst eens uit of je niet op een Windows host zit, dan kun je namelijk zonder te chmodden installeren.