Wachtwoorden
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Wachtwoorden
Ik had even een vraag over de wachtwoorden van de database. Ik zie dat in de database andere wachtwoorden staan dan die we hebben ingevoerd. Hoe maken jullie dit en hoe lezen jullie zulke wachtwoorden in?
Grappig, hoe doe je dat, met welk programma, en voer je het terug??? ik wil namelijk een eigen forum maken, zonder phpbb maar ik weet niet hoe, dus ik gebruik jullie forum voorlopig en gebruik het als voorbeeld. Zou iemand mij dit willen vertellen? Ik zou het echt niet gebruiken tegen de privicy van de leden in :thumb:
Zou dat mogen?
Zou dat mogen?
Het coderen is onomkeerbaar. Wanneer iemand inlogt wordt het wachtwoord opnieuw gecodeerd en vergeleken met het gecodeerde wachtwoord in de database.
Het is een eenvoudige functie in PHP:
Meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/MD5
Het is een eenvoudige functie in PHP:
Code: Selecteer alles
md5($wachtwoord);
-
-
Alles leuk en aardig, maar tegenwoordig is MD5 al niet meer veilig..
Je kunt (ik zal het hier niet posten) via hackerskanalen gewoon op een simpele manier wachtwoorden decoderen.. 2 weken geleden slachtoffer geworden van een bekende die mij via deze manier mijn wachtwoord kon vertellen..
Zijn er al mods om via een andere codering wachtwoorden in de databse op te slaan?
Je kunt (ik zal het hier niet posten) via hackerskanalen gewoon op een simpele manier wachtwoorden decoderen.. 2 weken geleden slachtoffer geworden van een bekende die mij via deze manier mijn wachtwoord kon vertellen..
Zijn er al mods om via een andere codering wachtwoorden in de databse op te slaan?