user_active komt op 127 of op -128 te staan na registratie

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Muiter
Contacteer:

user_active komt op 127 of op -128 te staan na registratie

Bericht door Muiter » 16 aug 2006, 20:16

Support Template
  • Wat is het probleem? registratie verloopt niet soepel
    Wanneer ontstond het probleem? updaten van 2.0.17 naar 2.0.21
    Adres van je forum: http://modelautoforum.nl
    Modifications op je forum: genoeg
    Huidige stijl: eigen (subsilver based)
    phpBB versie: laatste
    Waar is je forum gehost: flexweb
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? updates
Overige opmerkingen:

Sinds ik mijn forumversie heb bijgewerkt naar 2.0.21 en het probleem met het profiel is opgelost loop nieuwe gebruikers tegen het volgende probleem op:
Als iemand zich registreert dan komt het veld user_active op 127 of op -128 te staan in de database :lol:
Met als resultaat dat nieuwe gebruikers niet kunnen inloggen, waar gaat dit fout?
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!

Luuk

Bericht door Luuk » 17 aug 2006, 20:20

Controleer de bestanden includes/usercp_activate.php en ucercp_register.php eens, als je de oude bestanden nog hebt zou ik deze twee bestanden even opnieuw modden.
Hopelijk werkt dat :wink:
Afbeelding

-=|Rik|=-

Bericht door -=|Rik|=- » 17 aug 2006, 22:06

Dit is waarschijnlijk een fout in de database zelf.

Waarom denk ik dat: omdat -128 en 127 de extreme waarden zijn van een normale tinyint. Kijk de tabel structuur van phpbb_users eens na op fouten.
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 20 aug 2006, 21:09

Ik zal beide tips morgen nalopen. Hoe kan ik de waardes die nu op -128 staan in één keer veranderen naar 0 en die van 127 naar 1?
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!

Luuk

Bericht door Luuk » 20 aug 2006, 21:44

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users SET user_active = 0 WHERE user_active = -128;
UPDATE phpbb_users SET user_active = 1 WHERE user_active = 127;
Even uitvoeren in je database :bier:
Afbeelding

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 22 aug 2006, 20:53

Ik heb het bestand ucercp_activate en functions_activate opnieuw gemod, hier leek het niet goed gedaan te zijn.
Met testen kom ik nu tot het volgende (waardes in database):

Registratie: user_active -> 127
Link in e-mail voor bevestiging volgt met tekst 'Je hebt je account al geactiveerd' : user_active (blijft) -> 127

Als ik in de database de acount op 1 zet kan ik uiteraard gewoon inloggen.
Nu ga ik als test mijn e-mailadres veranderen, na op OK geklikt te hebben krijg ik een wit scherm met het volgende bericht: 'message_die() was called multiple times. This isn't supposed to happen. Was message_die() used in page_tail.php?': user_active ->0
Als ik nu op de link in de e-mail klik zie ik 'Je account is geactiveerd, bedankt voor je registratie': user_active (blijft) -> 0

Nu zet ik user_active weer op 1 en ga ik een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit lijkt allemaal goed te gaan tot ik wil inloggen met mijn nieuwe wachtwoord. Dit kan niet, wel met mijn oude wachtwoord.

Uitgebreider kan ik het niet beschrijven. Ik hoop dat er iemand eens grondig in wil duiken om dit probleem op te kunnen lossen.

Gesloten