wachtwoord kwijt

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
margaret

wachtwoord kwijt

Bericht door margaret » 04 jul 2006, 16:22

Hallo

Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn eigen forum (Moderator) kwijt.
Hoe kan ik dit achterhalen.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 04 jul 2006, 16:33

Door de site admin erop te attenderen.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 04 jul 2006, 16:52

zij is de admin als het haar eigen forum is... Gebruikersnaam kan je achterhalen via phpmyadmin

Salomon

Bericht door Salomon » 04 jul 2006, 17:25

En wachtwoord kan je daar invoeren, zij het in MD5.
TIP: wachtwoord

Code: Selecteer alles

test
is in md5

Code: Selecteer alles

098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 04 jul 2006, 17:32

nickdhnick schreef:zij is de admin als het haar eigen forum is... Gebruikersnaam kan je achterhalen via phpmyadmin
Ze zegt toch moderator? of kijk ik scheel :roll:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 04 jul 2006, 17:55

lifeguard schreef:
nickdhnick schreef:zij is de admin als het haar eigen forum is... Gebruikersnaam kan je achterhalen via phpmyadmin
Ze zegt toch moderator? of kijk ik scheel :roll:
Sorry, ik was het die scheel keek :schaam: :oops:

Kan je van dat Md5 ook terug 'doen' in gewoon leesbare worden??

Stef

Re: wachtwoord kwijt

Bericht door Stef » 04 jul 2006, 17:56

margaret schreef:Hallo

Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn eigen forum (Moderator) kwijt.
Hoe kan ik dit achterhalen.
Controleer in de "Gebruikerslijst" of je wat bekends tegenkomt, als je het hebt terug gevonden vraag je een nieuw wachtwoord aan. :-)

lennartb

Bericht door lennartb » 04 jul 2006, 18:00

nickdhnick schreef:Kan je van dat Md5 ook terug 'doen' in gewoon leesbare worden??
nee

margaret

Bericht door margaret » 17 aug 2006, 21:26

Het is inderdaad mijn eigen forum.

Dus ik ben de admin.

Maar snap nog niet helemaal waar ik mijn eigen wachtwoord en gebruikersnaam terug kan vinden.

Sorry voor de late reactie, ben net terug van vakantie.

Luuk

Bericht door Luuk » 17 aug 2006, 21:33

Je wachtwoord terugvinden om het weer nuttig te gebruiken gaat niet, het is zo gecodeerd dat je wel van A naar B kan, maar niet terug (ja alles kan maar daar ga ik het niet over hebben).
Je moet dus een nieuw wachtwoord erin zetten, dit moet via je database als jij de enige admin bent op je forum. Anders kan iemand anders via het Admin paneel => user management je wachtwoord (tijdelijk) veranderen.

Via je database: Je gaat naar je database met phpmyadmin. Ga naar de tabel phpbb_users. Druk op verkennen en zoek je naam. Waarschijnlijk staat die bij user_id = 2. Als je de rij met je naam hebt gevonden, bewerk deze dan. Je nieuwe wachtwoord kun je dan invoeren bij password. Het wachtwoord wat je daar invoert moet je eerst even hierdoorheenhalen zodat het md5 gecodeerd is.

Succes! :thumb:
Afbeelding

margaret

Bericht door margaret » 17 aug 2006, 21:40

Luuk schreef:Je wachtwoord terugvinden om het weer nuttig te gebruiken gaat niet, het is zo gecodeerd dat je wel van A naar B kan, maar niet terug (ja alles kan maar daar ga ik het niet over hebben).
Je moet dus een nieuw wachtwoord erin zetten, dit moet via je database als jij de enige admin bent op je forum. Anders kan iemand anders via het Admin paneel => user management je wachtwoord (tijdelijk) veranderen.

Via je database: Je gaat naar je database met phpmyadmin. Ga naar de tabel phpbb_users. Druk op verkennen en zoek je naam. Waarschijnlijk staat die bij user_id = 2. Als je de rij met je naam hebt gevonden, bewerk deze dan. Je nieuwe wachtwoord kun je dan invoeren bij password. Het wachtwoord wat je daar invoert moet je eerst even hierdoorheenhalen zodat het md5 gecodeerd is.

Succes! :thumb:
Via welk programma moet ik dit doen.
Of moet dit online
Snap er niet zoveel van.
Zou zonde zijn om het forum af te sluiten.

Luuk

Bericht door Luuk » 17 aug 2006, 21:42

Het moet inderdaad online. Je moet op zoek gaan naar phpmyadmin, staat waarschijnlijk ergens in het control paneel van je hosting. HEt kan ok een ander database programma zijn, als je maar in je database komt. :wink:
Afbeelding

Gesloten