wachtwoord kwijt
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

wachtwoord kwijt
Hallo
Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn eigen forum (Moderator) kwijt.
Hoe kan ik dit achterhalen.
Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn eigen forum (Moderator) kwijt.
-
- Contacteer:
En wachtwoord kan je daar invoeren, zij het in MD5.
TIP: wachtwoord is in md5
TIP: wachtwoord
Code: Selecteer alles
test
Code: Selecteer alles
098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6
Ze zegt toch moderator? of kijk ik scheelnickdhnick schreef:zij is de admin als het haar eigen forum is... Gebruikersnaam kan je achterhalen via phpmyadmin

Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
-
- Contacteer:
Re: wachtwoord kwijt
Controleer in de "Gebruikerslijst" of je wat bekends tegenkomt, als je het hebt terug gevonden vraag je een nieuw wachtwoord aan.margaret schreef:Hallo

Je wachtwoord terugvinden om het weer nuttig te gebruiken gaat niet, het is zo gecodeerd dat je wel van A naar B kan, maar niet terug (ja alles kan maar daar ga ik het niet over hebben).
Je moet dus een nieuw wachtwoord erin zetten, dit moet via je database als jij de enige admin bent op je forum. Anders kan iemand anders via het Admin paneel => user management je wachtwoord (tijdelijk) veranderen.
Via je database: Je gaat naar je database met phpmyadmin. Ga naar de tabel phpbb_users. Druk op verkennen en zoek je naam. Waarschijnlijk staat die bij user_id = 2. Als je de rij met je naam hebt gevonden, bewerk deze dan. Je nieuwe wachtwoord kun je dan invoeren bij password. Het wachtwoord wat je daar invoert moet je eerst even hierdoorheenhalen zodat het md5 gecodeerd is.
Succes! :thumb:
Je moet dus een nieuw wachtwoord erin zetten, dit moet via je database als jij de enige admin bent op je forum. Anders kan iemand anders via het Admin paneel => user management je wachtwoord (tijdelijk) veranderen.
Via je database: Je gaat naar je database met phpmyadmin. Ga naar de tabel phpbb_users. Druk op verkennen en zoek je naam. Waarschijnlijk staat die bij user_id = 2. Als je de rij met je naam hebt gevonden, bewerk deze dan. Je nieuwe wachtwoord kun je dan invoeren bij password. Het wachtwoord wat je daar invoert moet je eerst even hierdoorheenhalen zodat het md5 gecodeerd is.
Via welk programma moet ik dit doen.Luuk schreef:Je wachtwoord terugvinden om het weer nuttig te gebruiken gaat niet, het is zo gecodeerd dat je wel van A naar B kan, maar niet terug (ja alles kan maar daar ga ik het niet over hebben).
Of moet dit online
Snap er niet zoveel van.
Zou zonde zijn om het forum af te sluiten.