Spam

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Rolf van Hest
Contacteer:

Spam

Bericht door Rolf van Hest » 02 aug 2006, 20:35

Support Template
  • Wat is het probleem? Spam berichten
    Wanneer ontstond het probleem? Maandje
    Adres van je forum: http://www.legervoertuigen.be/vraagbaak
    Modifications op je forum: neen
    Huidige stijl:
    phpBB versie: 2.0.17
    Waar is je forum gehost: http://www.hesweb.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? neen
Overige opmerkingen:

Sinds enige tijd krijg ik steeds meer ongewenste berichten. Hiernaar block ik natuurlijk de IP en gebruikersnaam maar ze blijven maar komen. Gebeurt dit meer en is er een oplossing voor.

Alvast bedankt.
Rolf van Hest
Wees wijs doe gek!!!
http://www.legervoertuigen.nl

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 aug 2006, 20:36

ten eerste, updaten! Je loopt 4 versies achter!
ten tweede, visueel confimratie aanzetten. Dit kan in acp, algemene configuratie.

Nightcrawler

spam

Bericht door Nightcrawler » 03 aug 2006, 21:46

paul schreef:ten eerste, updaten! Je loopt 4 versies achter!
ten tweede, visueel confimratie aanzetten. Dit kan in acp, algemene configuratie.
Wij hebben ook last van spam op het forum gehad de laatste tijd. De spammers lijken vooral vanuit de VS te posten, vermoedelijk met een script? De berichten lijken namelijk altijd veel op elkaar, maar komen telkens van andere ip adressen.

Helaas kunnen hierdoor gasten niet meer posten en dienen ze zich nu te registreren.

Is er nog een andere mogelijkheid om dit soort (automatische) spammers tegen te werken?

phpbb versie is 2.0.19

GertJan

Bericht door GertJan » 03 aug 2006, 22:02

Nee, je kunt de visuele bevestiging aanzetten. dze zit standaard al in phpBB versie 2.0.20. Aangezien je zelf al weer twee versies achterloopt, zou ik als ik jullie was snel updaten naar de nieuwste versie.

daar kun je in ACP visuele bevestiging aanzetten, en heb je er geen last meer van.

ajcied

Re: spam

Bericht door ajcied » 03 aug 2006, 22:11

en dan bij forums natuurlijk permissie alleen dat gebruikers kunnen posten.
Nightcrawler schreef: Wij hebben ook last van spam op het forum gehad de laatste tijd. De spammers lijken vooral vanuit de VS te posten, vermoedelijk met een script? De berichten lijken namelijk altijd veel op elkaar, maar komen telkens van andere ip adressen.
Hoeft niet kunnen ook van die oplichters zijn uit afrika of het oost-blok.
Een vriend van me heeft er ook last van. Vage berichten zoals: great site do you have! visit ......
beste is naar de nieuwste update van phpbb en dan goedkeuren gebruiker en dat alleen leden kunnen posten.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 03 aug 2006, 22:19

GertJan schreef:Nee, je kunt de visuele bevestiging aanzetten. dze zit standaard al in phpBB versie 2.0.20. Aangezien je zelf al weer twee versies achterloopt, zou ik als ik jullie was snel updaten naar de nieuwste versie.

daar kun je in ACP visuele bevestiging aanzetten, en heb je er geen last meer van.
Voor versie 2.0.21 hoef je die niet aan te zetten, dan staat ie standaard aan.
Maar normaal is dat ook niet genoeg, daarbij kunnen de bots nog steeds registeren.

Ik zou als ik jou was updaten naar 2.0.21 en dit lezen: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=132
Eventueel een aktuele Mods lijst tegen bots ;)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 aug 2006, 08:51

GertJan schreef:Nee, je kunt de visuele bevestiging aanzetten. dze zit standaard al in phpBB versie 2.0.20. Aangezien je zelf al weer twee versies achterloopt, zou ik als ik jullie was snel updaten naar de nieuwste versie.

Hij zit er al vanaf 2.0.11 in ;)

Nightcrawler

Bericht door Nightcrawler » 04 aug 2006, 18:46

Raimon schreef:

Voor versie 2.0.21 hoef je die niet aan te zetten, dan staat ie standaard aan.
Maar normaal is dat ook niet genoeg, daarbij kunnen de bots nog steeds registeren.

Ik zou als ik jou was updaten naar 2.0.21 en dit lezen: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=132
Eventueel een aktuele Mods lijst tegen bots ;)
Inmiddels update met succes uitgevoerd naar 2.0.21, alleen staat er op hoofdpagina nog: