Het aankleden van standaard forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Coen

Bericht door Coen » 15 jul 2006, 12:55

Via Easymod kun je MODs installeren die compatible zijn met Easymod.

Voor veel mensen is het handig, ik vind het persoonlijk niet de manier om te modden, omdat je zelf niet door hebt wat Easymod nu eigenlijk verandert. Als er later fouten ontstaan heb je geen enkel idee waar je het zoeken moet.

Tevens is Easymod alleen te gebruiken op (volledig) standaard phpBB installaties met subSilver als enige template! :)

Babbler

Bericht door Babbler » 15 jul 2006, 14:52

Prophecy schreef:Via Easymod kun je MODs installeren die compatible zijn met Easymod.

Voor veel mensen is het handig, ik vind het persoonlijk niet de manier om te modden, omdat je zelf niet door hebt wat Easymod nu eigenlijk verandert. Als er later fouten ontstaan heb je geen enkel idee waar je het zoeken moet.

Tevens is Easymod alleen te gebruiken op (volledig) standaard phpBB installaties met subSilver als enige template! :)

Oke ....maar als jij of iemand anders die het op een andere manier doen,
kan je neem ik aan toch ook die dingen doen die je met het "easy-mod"
kan veranderen ....

Nicholas

Bericht door Nicholas » 15 jul 2006, 14:54

Ja, maar zij doen het handmatig.
Ik gebruik ook Easymod en het is heel easy om te gebruiken.
Alleen heeft hij al een foutje gemaakt bij het installeren van de mod.
Ofwel is de mod gewoon zo en is het een slechte mod.

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 15 jul 2006, 15:52

Er gaat niets boven het handmatig aanpassen van een forum, je leert hoe phpbb werkt en je weet ook als je iets fout doet waar de fout ongeveer moet zitten!

Ik ben momenteel bezig met een forum modden (ja met de hand :P), die bevat 68 mods. In een kleine 4 dagen opgebouwd en niet met de subSilver template.

Zorg bij het uitbreiden van je forum dat je genoeg tijd hebt. Het gaat niet over een dag ijs en maak van te voren een backup zodat je altijd nog de goede bestanden achter de hand hebt evenals een volledige databasebackup uit de phpmyadmin (niet uit de acp die is onvolledig!)

Nicholas

Bericht door Nicholas » 15 jul 2006, 15:57

Ik snap niets van php dus ik ga het helemaal verknoeien.
Easymod is gemakkelijk en goed.

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 15 jul 2006, 15:58

Heb je erbij ook de artikel uit de KB al eens doorgelezen?

don graafschap

Bericht door don graafschap » 15 jul 2006, 16:00

okee ff voor de duidelijk heid als je een link naar een andere pagina in je overall_header.tpl wil hebben moje gewoon in dat rijtje op de gewenste plek <a href="http://www.jesite.com">hoe je het wil noemen </a> nou lijkt me niet zo moeilijk he ;)

Babbler

Bericht door Babbler » 15 jul 2006, 20:46

don graafschap schreef:okee ff voor de duidelijk heid als je een link naar een andere pagina in je overall_header.tpl wil hebben moje gewoon in dat rijtje op de gewenste plek <a href="http://www.jesite.com">hoe je het wil noemen </a> nou lijkt me niet zo moeilijk he ;)

Kan je het handmatig ook in Microsoft Wordpad aanpassen, deze wordpad die zet alles zoals het op volgorde staan moet en in .....kladblok staat alles achter elkaar dus één groot veld met letters ....daar kom je dan niet meer uit..als je goed oefend wel ...hmmmm

Gismo1
Contacteer:

Bericht door Gismo1 » 15 jul 2006, 23:33

brandsrus schreef:Er gaat niets boven het handmatig aanpassen van een forum, je leert hoe phpbb werkt en je weet ook als je iets fout doet waar de fout ongeveer moet zitten!
Ben ik volledig met akkoord. Staat trouwens ook te lezen hier:

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=75583#75583

Om bestanden te bewerken of om een database terug te plaatsen gebruik ik Crimson Editor en dat werkt goed.

Groeten

Babbler

Bericht door Babbler » 16 jul 2006, 09:10

Gismo1 schreef:
brandsrus schreef:Er gaat niets boven het handmatig aanpassen van een forum, je leert hoe phpbb werkt en je weet ook als je iets fout doet waar de fout ongeveer moet zitten!
Ben ik volledig met akkoord. Staat trouwens ook te lezen hier:

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=75583#75583

Om bestanden te bewerken of om een database terug te plaatsen gebruik ik Crimson Editor en dat werkt goed.

Groeten

oké ik heb de eerste problemen al ondervonden, met iets te instaleren via EasyMod 3.0 en daarbij kon ik niet eens meer in het admin-paneel inloggen ....het werd me ineens heet in mijn kop van woede ....maar dan ken ik me zelf goedgenoeg om niet te heet aan te lopen

Maar heb alles wat ik al had opgeslagen aan de hele forum weer teug geupload en ik kon ....weer inloggen in het admin-paneel ...dus dat was weer opgelost...maar alle mods die ik had geinstaleerd via Easy mod deden het ineens niet meer

dus die mods er afgehaald ( die ik had geinstaleerd ) en opnieuw instaleren ...en hopla alles is weer...zoals het moest wezen
dus als je een beetje kan nadenken over hoet het niet moet en het althans ook weer kan oplossen ...( wel een hoop werk ) kan het net zo goed ..................
Maar ga me wel inhet HTML verdiepen
Laatst gewijzigd door Babbler op 16 jul 2006, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino1990
Contacteer:

Bericht door Pino1990 » 16 jul 2006, 09:20

Onthoud wel, de EasyMod is nog maar in de beta-versie he (en dat is al een tijdje zo :roll: )
Volgens mij komt de echte versie nooit. :? Maarja, gewoon zelf aanpassen, dan leer je nog het meest :wink:

Babbler

Bericht door Babbler » 16 jul 2006, 09:21

en alles weer opnieuw...kom ik voor de tweede keer niet in het Admin-paneel

en bij het inloggen kom ik er niet in maar ga dan terug, zie ik dat ik nog ben uitgelogd en klik op een onderwerp en ben ingelogd ...maar kom dan nog steeds niet in mijn admin - paneel

wie weet de fout of ik haal alles er weer af

Gismo1
Contacteer:

Bericht door Gismo1 » 16 jul 2006, 19:58

Mijn forum staat ook op mijn harde schijf. Ik gebruik Wampserver daarvoor.

Als ik nu een mod wil proberen dan kijk ik eerst welke bestanden moeten veranderd worden. Deze steek ik in een aparte map. Dan bewerk ik elk bestand zoals beschreven in de mod en deze overschrijf ik dan in de forumfolder op mijn PC.

Nadien kijk ik na of alles goed werkt en of de bepaalde aanpassing voldoet. Pas dan zet ik deze bestanden op het online forum. Misschien een omslachtige manier van werken maar ik heb liever zekerheid. ;)

Groeten

Gesloten