Ranks
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ranks
Ik heb een probleempje, ik wil iemand moderator maken, maar het geval is, bij acp bij gebruiker permissies, daar komt alleen administrator te staan en niet moderator, hoe moet ik dit doen?
Greetz
Stap 1 :
Als aller eerste maak je de rang "Moderator" aan in het acp onder :
Gebruikers Beheer - Rangen
deze rang stel je in als speciaal
Stap 2:
Daarna ga je naar de permissies :
Gebruikers Beheer - Permissies
Hier zoek je de gebruiker die je moderator wilt maken van een bepaald forum
Hier stel je bij Gebruikers Niveau gewoon "gebruiker" in
als je dan iets naar onder scrolt zie je een tabel staan
1ste rij staat de forum naam, 2e rij of hij/zij toegang krijgt tot dat forum indien het een privé forum is en de 3e rij staat een pull-down menuutje waaruit je kan kiezen of hij/zij op dat forum moderator is of niet..
Bij de forums waarvan je wilt dat de gebruiker die je hebt uitgekozen moderator kies je in het pulldown-menuutje voor de optie "is moderator"
Als je alle forums dan heb ingesteld voor die gebruiker scroll je helemaal naar beneden en klik je op ok..
Stap 3:
Nu ga je naar het management.
Gebruikers Beheer - Management
Ook hier zoek je de desbetreffende gebruiker weer op die je net rechten hebt gegeven om bepaalde forums te moderaten.
Hier scroll je helemaal naar beneden en als voorlaatste ongeveer zie je "Rang Titel" staan, in het pull-down menuutje kies je hier voor "Moderator"
en nu is je gebruiker moderator over de forums die jij in stap 2 gekozen hebt
Als aller eerste maak je de rang "Moderator" aan in het acp onder :
Gebruikers Beheer - Rangen
deze rang stel je in als speciaal
Stap 2:
Daarna ga je naar de permissies :
Gebruikers Beheer - Permissies
Hier zoek je de gebruiker die je moderator wilt maken van een bepaald forum
Hier stel je bij Gebruikers Niveau gewoon "gebruiker" in
als je dan iets naar onder scrolt zie je een tabel staan
1ste rij staat de forum naam, 2e rij of hij/zij toegang krijgt tot dat forum indien het een privé forum is en de 3e rij staat een pull-down menuutje waaruit je kan kiezen of hij/zij op dat forum moderator is of niet..
Bij de forums waarvan je wilt dat de gebruiker die je hebt uitgekozen moderator kies je in het pulldown-menuutje voor de optie "is moderator"
Als je alle forums dan heb ingesteld voor die gebruiker scroll je helemaal naar beneden en klik je op ok..
Stap 3:
Nu ga je naar het management.
Gebruikers Beheer - Management
Ook hier zoek je de desbetreffende gebruiker weer op die je net rechten hebt gegeven om bepaalde forums te moderaten.
Hier scroll je helemaal naar beneden en als voorlaatste ongeveer zie je "Rang Titel" staan, in het pull-down menuutje kies je hier voor "Moderator"
en nu is je gebruiker moderator over de forums die jij in stap 2 gekozen hebt

Ow, ik heb dat geprobeerd maar ik krijg een fout 
Wat moet ik doen 

Code: Selecteer alles
Algemene fout
Couldn't update private forum permissions
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' 1)' at line 2
INSERT INTO phpbb_auth_access (forum_id, group_id, auth_mod) VALUES (2, , 1)
Line : 391
File : admin_ug_auth.php

Greetz
Het blijft

Code: Selecteer alles
Couldn't update private forum permissions
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' 1)' at line 2
INSERT INTO phpbb_auth_access (forum_id, group_id, auth_mod) VALUES (2, , 1)
Line : 391
File : admin_ug_auth.php
Greetz