Ip adressen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Ip adressen
Hoi allen, als ik het ip adres van een lid opvraag verschijnt er een lijstje.
Ik begrijp hier geen snars van. Hij zegt het volgende:
IP voor dit bericht
255.87.65.92 (uiteraard fictief gekozen) en zoek ip op.
Berichten van gebruikers op dit IP
[naam van het lid] [aantal postingen]
Die lijst is soms erg groot, maar als je dan naar dat bericht gaat kijken is dat gepost door iemand anders. Ik kan echt niet geloven dat er zoveel leden vanaf dat IP adres gepost hebben temeer we zowel in Nederland als in Belgie actief zijn en dus leden hebben die 600 kilometer van elkaar wonen maar wel van hetzelfde ip adres een bericht sturen???
Hier klopt mijn inziens iets niet, of ik begrijp het verkeerd. Wil iemand een licht op deze zaak werpen??
Ik begrijp hier geen snars van. Hij zegt het volgende:
IP voor dit bericht
255.87.65.92 (uiteraard fictief gekozen) en zoek ip op.
Berichten van gebruikers op dit IP
Die lijst is soms erg groot, maar als je dan naar dat bericht gaat kijken is dat gepost door iemand anders. Ik kan echt niet geloven dat er zoveel leden vanaf dat IP adres gepost hebben temeer we zowel in Nederland als in Belgie actief zijn en dus leden hebben die 600 kilometer van elkaar wonen maar wel van hetzelfde ip adres een bericht sturen???
Hier klopt mijn inziens iets niet, of ik begrijp het verkeerd. Wil iemand een licht op deze zaak werpen??
Met andere woorden: Indien al deze IPadressen worden getoond dan is dat een gebruiker die met diverse aliassen werkt!!!
Als beheerder van een forum zie ik ook diverse IPadressen waaronder gepost wordt. Dat wordt niet altijd met kwalijke bedoeling gedaan. Zo worden er kennelijk nog weleens forums bezocht wanneer men bij de werkgever zit.
Het wordt natuurlijk gekker als er een gebruiker - zoals op ons forum is gebeurd - met meer dan 100 aliassen gaat werken en daarmee zo'n 5000 berichten heeft geplaatst waarmee hij met zichzelf ruzie ging maken en daarmee trachte een complete chaos te veroorzaken.
Als beheerder van een forum zie ik ook diverse IPadressen waaronder gepost wordt. Dat wordt niet altijd met kwalijke bedoeling gedaan. Zo worden er kennelijk nog weleens forums bezocht wanneer men bij de werkgever zit.
Het wordt natuurlijk gekker als er een gebruiker - zoals op ons forum is gebeurd - met meer dan 100 aliassen gaat werken en daarmee zo'n 5000 berichten heeft geplaatst waarmee hij met zichzelf ruzie ging maken en daarmee trachte een complete chaos te veroorzaken.
Dat is alleen met Inbellen normaal,Obie schreef:Sommige providers geven hun klanten om de zoveel tijd een ander IP adres.
Normaal heb je met cabel internet een vast Ipadres, mijn ipadres is tenminste nog nooit veranderd in de 3 jaar

Of je moet achter een proxy hangen dan kun je heel veel verschilende ipadressen hebben.
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
- fulleffect
- Contacteer:
mensen met een dynamic ip hoeven hun modem maar te resseten en ze hebben een ander.. volgens mij bij planet of @home is dat zo..Raimon schreef:Dat is alleen met Inbellen normaal,Obie schreef:Sommige providers geven hun klanten om de zoveel tijd een ander IP adres.
Normaal heb je met cabel internet een vast Ipadres, mijn ipadres is tenminste nog nooit veranderd in de 3 jaar![]()
Of je moet achter een proxy hangen dan kun je heel veel verschilende ipadressen hebben.

Waarom heb ik dat dan wel heb zelf ook Kabel InetProphecy schreef:Nee, mensen met een kabelverbinding hebben doorgaans geen vast ip-adres, bij word het altans vaak verandert...

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
- fulleffect
- Contacteer:
- Bas
- Contacteer:
Mensen, mensen, dit ligt niet aan dynamische IP-adressen, de topicstarter zegt dat elke gebruiker hetzelfde IP-adres heeft, volgens de "Andere gebruikers die gepost hebben vanaf dit IP-adres". 
Zie je in het beheerderspaneel bij "Wie is online?" ook bij iedereen dat IP-adres?

Zie je in het beheerderspaneel bij "Wie is online?" ook bij iedereen dat IP-adres?
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
- fulleffect
- Contacteer:
-